Blue Tooth Zumo660 / Schuberth C3 / R1200RT

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
RsTijn
Type: R1200RT
Bijz: 2012
Land: B
Woonplaats of omgeving: Noorderkempen

Blue Tooth Zumo660 / Schuberth C3 / R1200RT

Ongelezen bericht door RsTijn »

Hallo,
ik gebruik op mijn RT ritten een Zumo 660.
Mijn RT (2011) is uitgerust met het audio-systeem.
Tot op heden gebruikte ik voor de Zumo nog steeds een kabeltje, terwijl de muziek draadloos binnenkomt. Nu probeer ik ook de zumo draadloos te koppelen, maar dit blijkt me niet te lukken :$
Iemand een technische oplossing of raad ?
LIVE every moment / LAUGH every day / LOVE beyond words
ambuRT

Re: Blue Tooth Zumo660 / Schuberth C3 / R1200RT

Ongelezen bericht door ambuRT »

De zumo moet je draadloos kunnen koppelen met je schubert, is een cardo systeem, daarna je telefoon met je zumo...succes
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zorg dat je Zumo en je Schubert SRC up-to-date zijn qua software;
De Zumo via het programma WebUpdater van Garmin, de Schubert SRC via het programma SRC-S van Schubert.

Zorg dat de Bluetooth aan staat op je Zumo (ik zeg het maar even...)

Koppel daarna je Schuberth SRC aan de Zumo, de handleiding van de Zumo & SRC staat de procedure aangegeven.
Let op: Koppel je Zumo aan de SRC terwijl deze in de GPS/Navi-mode staat. (+-knop van volumeregelaar, zie pagina 86 van de handleiding)
De Schuberth zal ook via een dames-stem melden dat de "GPS Connected" is.

Daarna je telefoon koppelen aan de Zumo.

De Zumo koppelen via Bluetooth aan je BMW audiosysteem kan een uitdaging zijn, ik lees hier-en-daar de nodige problemen.
Ik denk dat je het beste de Zumo via de MP3-kabelaansluiting van je BMW audio systeem kunt aansluiten.
Zo ver dat echt zinvol is. _001
RsTijn

dank voor de reacties !!
Idd de zumo rechtstreeks via BMW audio geeft probleemen in de Shuberth. Dan is het ofwel zumo, ofwel BMW (en weer linken :$ )
Heb nu ook de (nederlandstalige) handleiding gevonden en ga me de komende dagen hier nog eens in verdiepen.
Misschien toch maar via de GSM, alleen hou ik niet va telefoneren tijdens het motorrijden :lol:
groet,
Inspector Gadget

Als je de radio handleiding doorleest, zie je ook BMW's gedachtes hierover;
De helm(en) koppel je via BT aan het BMW Audio systeem.
De Zumo 660 (in de handleiding wordt gesproken over de BMW Navigator IV, wat een OEM is van de Zumo 660) dien je te koppelen aan de (bedrade!) audio-aansluiting in het vooronder, nabij het stuur. (pagina 48)

Pagina 56 omvat de procedure voor jou situatie dan:
- Wis alle pairings in het BMW Audio systeem én Zumo 660
- Je helm via BT aan de BMW audio-systeem pairen en dan het BMW audio-systeem uitzetten (!)
- Je helm via BT aan de Zumo 660 pairen
- Je GSM via BT aan de Zumo 660 pairen
- Daarna BMW audio systeem weer aanzetten

Zoals ik het lees, begrijp en ook op andere fora gezien heb, is het niet mogelijk de Zumo 660 aan de BMW Audio Systeem via BT te pairen, dat geeft problemen en ongewenste effecten.

En op de keeper beschouwt is dat ook wel te begrijpen.
BMW Audio Systeem ondersteund alleen Bleutooth A2DP en SPP.
Waarbij A2DP bedoelt is voor MP3 spelers, stereo-muziek en dergelijke.
En Bluetooth SPP is een laag-niveau protocol geschikt voor (o.a.) GSM's.
Het BMW Bluetooth systeem voorziet helaas niet in zaken zoals navigatie-koppeling.
RsTijn

dutchmidiman schreef: Zoals ik het lees, begrijp en ook op andere fora gezien heb, is het niet mogelijk de Zumo 660 aan de BMW Audio Systeem via BT te pairen, dat geeft problemen en ongewenste effecten.
Yep :twisted:
was ik net ook achter .... dus het oortje (of een draadje) zal blijven :$

groet,
Inspector Gadget

Big RT Smile :lol:

Ik heb de BMW Navigator 4 houder verbouwt met een Garmin Zumo 660 kabel en daardoor ook audio-uit. _004
viewtopic.php?f=40&t=2970
Die "gemodificeerde" audio-uit zit via een mini-jack kabeltje op de MP3-ingang van de BMW radio.
In de stand "Aux In" van de BMW radio kan het overige verkeer ook meegenieten van de aanwijzing op mijn route. :$

Afhankelijk van je navigatie & druk je op de volume-plus knop voor de herhaaldelijke vrouwelijke stem "Harder, harder". (smilies zijn op; evil grin)
Of, op de BMW Navigator 4, een (in mijn geval) vrouwenstem met "80. 90" etc, ook leuk. (smilies zijn op: grijns)

Maar weer terug naar het onderwerp; (smilies zijn op: knipoog)
Ben het met je eens dat het handiger zou zijn als je ook de BMW Navigator 4/Zumo 660 aan de Bluetooth van de radio kon koppelen, maar via de MP3 ingang van de radio werkt ook prima.

Ik weet niet wat exact je wensen precies zijn, maar als je (bijvoorbeeld) de BMW Radio ook via Bleutooth wilt horen, kan je dat oplossen door een intercom systeem.
Wellicht BMW's intercom systeem, maar die ken ik verder niet. (smilies zijn op: kweenie)

In ieder geval geen zorgen meer waarom het niet werkt zoals je hoopte dat het wel kon werken. (smilies zijn op: knipoog)

Suc6 met het aansluiten & veilige kilometers toegewenst!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”