Odyssey 680 Accu inbouwen

Keuze, onderhoud en laadsystemen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Roelof

Odyssey 680 Accu inbouwen

Ongelezen bericht door Roelof »

Mijn BMW Gel accu van Mei 2006 was futloos geworden.
Starten gaat maar net aan en al na een week stilstand startte mijn RT1150 niet meer en gaat ook het klokje op nul. Met de gedachte dat je ergens komt stil te staan heb ik besloten deze accu te wisselen.
Wat mij wel opviel was dat dit al niet meer de originele accu was aangezien de RT van sept 2004 is. Blijkbaar zijn deze BMW Gel accu’s dus niet zo super. Of ze kunnen niet zo goed tegen maandelijks opladen in de winter…… misschien toch maar aan een druppellader gaan denken……

Na het doorlezen van diverse forum items ben ik op internet de Odyssey 680 tegengekomen voor een schappelijke prijs van 117 euro.
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... 0449869010

Snelle levering , maandag besteld en woensdag al binnen :D
Na demontage van de linker zijkant ( let even op de maat van de schroeven ) kun je de accu er zo uit schuiven.
Wat je wel even zelf moet maken zijn 2 haakse accu lippen die zitten er niet bij. Zie foto:
Afbeelding
Afbeelding
Zorg er wel voor dat er een paar mm speling blijft tussen tank en accupolen, anders zou de tank kunnen beschadigen. ;)
Ik heb de lippen op mijn speurtocht naar accu's ook ergens op het web tegengekomen, dus ze moeten ook gewoon te koop zijn.

Starten gaat nu veel enthousiaster slaat veel gemakkelijker aan, ik kan er weer tegen. :D
Inspector Gadget

Re: Odyssey 680 Accu inbouwen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Hmm, goede accu, leuke prijs dat wel;
http://www.odysseybatteries.com/battery/pc680series.htm

Maar, deze accu komt standaard met deze aansluitingen, die behoren er bij te zitten;
http://www.odysseybatteries.com/accesso ... wposts.htm

Wat is de producthe-datum die op de accu staat :?:
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 26 okt 2009, 04:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Roelof

dutchmidiman schreef:Hmm, goede accu, leuke prijs dat wel;
http://www.odysseybatteries.com/battery/pc680series.htm

Maar, deze accu komt standaard met deze aansluitingen, die behoren er bij te zitten;
http://www.odysseybatteries.com/accesso ... wposts.htm

Wat is de productie-datum due op de accu staat :?:
"1208" staat erop dus half jaar op de plank gestaan ....... volgens de spec's mag hij 2 jaar opgeslagen staan zonder problemen. Lijkt me normaal aangezien ze per boot deze kant op komen vanuit de USA ......zag op boven genoemde site dat ze tegenwoordig met lippen worden geleverd, maar wanneer ze dat hebben ingevoerd staat er niet bij.
Heb wel ff met de leverancier gemaild en die gaf aan dat als ik had aangegeven dat de accu voor een BMW was geweest hij de aansluit lippen erbij had gedaan.
Maar dat ze er standaard niet bij zitten, hij regelt ze zelf. Dus mocht iemand de accu via E-Bay bij deze leverancier bestellen stuur dan even een mailtje en je krijgt ze erbij.
Inspector Gadget

"1208" is week 12 van 2008, oftewel de week beginnende 17 maart 2008.
Da's iets meer dan een half jaar op de plank, dus bijna 1,5 jaar, maar ik begrijp wat je bedoelt ;)

Op Odyssey's website zijn ze inderdaad vaag, "nieuwere accu's worden geleverd met de aansluitlippen".
Mijn "huisleverancier" geeft op haar website aan dat er inderdaad lippen bij zitten.

Bedankt voor de toelichting 8)_
Roelof

dutchmidiman schreef:"1208" is week 12 van 2008, oftewel de week beginnende 17 maart 2008.
Hoi , ik denk toch dat 1208 betekend 12e maand, waar haal jij vandaan dat dit weken zijn?
Op de BMW accu is dit ook aangegeven als Maand/jaar.
Leverancier geeft ook aan is Maand/Jaar.
Zou ook niet inzien waarom ze er een weeknummer in verwerken.
Ik kan het op de site van Odyssey niet zo snel terugvinden :$
Inspector Gadget

Roelof schreef: Hoi , ik denk toch dat 1208 betekend 12e maand, waar haal jij vandaan dat dit weken zijn?
Op de BMW accu is dit ook aangegeven als Maand/jaar.
Leverancier geeft ook aan is Maand/Jaar.
Zou ook niet inzien waarom ze er een weeknummer in verwerken.
Ik kan het op de site van Odyssey niet zo snel terugvinden :$
Het is min-of-meer een internationale "afspraak" dat week-nummers gebruikt worden op producten.
Om de eenvoudige reden dat als er productie-problemen zijn of garantie-claims, terugroep-acties, een maand soms veel te "grof" (te breed spectrum) versus een week-nummer.

Maar. geen nood, ik heb ze eeen email gestuurd, en hoor je nader of het een week-nummering is of een maand-nummering.
Roelof

Ik ben benieuwd , we wachten af.
Inspector Gadget

Uhhhh, reactie gekregen, me bad :oops:

"1208 would be December, 2008 unless it's an older battery prior to October, 2004. In that case, the first digit is the year "2001", followed by the day in the year "208 days" which would be the end of July."

Je had dus gelijk en ik dus ongelijk :!:
Roelof

Gelijk of Ongelijk, ik zie het anders, we zijn weer een stukje wijzer geworden vandaag............... :D
Dat is het leuke van een forum.
Inspector Gadget

Roelof schreef:Gelijk of Ongelijk, ik zie het anders, we zijn weer een stukje wijzer geworden vandaag............... :D
Dat is het leuke van een forum.

Ok, ok, jij bent slimmer en ik is dommer (LOL)

Ondertussen ga ik eens de duimschroeven aanleggen bij mijn stealer want mijn accu is nu al gaar, naar het schijnt.
Inspector Gadget

Ondertussen ook zo'n Odyssey beest, de 680.

Productie-datum?
1208, LOL
Roelof

Ook via eBay ? En heb je lippen er wel bij ?
Start zeker stukken beter !
Inspector Gadget

Nee, via een andere bron, niet eBay.
Heb niet zulke beste ervaringen met eBay, vandaar.

Er zit maar 1 lip bij omdat, volgens de leverancier, alleen massa op die manier verbonden mag zijn :$ :?:

Montage ben ik nog niet aan toegekomen, moet eerst even uitzoeken hoe ik de zijkant eraf krijgt zoals aan het begin van deze topic beschreven is :oops:
Roelof

dutchmidiman schreef:Nee, via een andere bron, niet eBay.
Heb niet zulke beste ervaringen met eBay, vandaar.

Er zit maar 1 lip bij omdat, volgens de leverancier, alleen massa op die manier verbonden mag zijn :$ :?:

Montage ben ik nog niet aan toegekomen, moet eerst even uitzoeken hoe ik de zijkant eraf krijgt zoals aan het begin van deze topic beschreven is :oops:
de massa aansluiting heeft een soort van vast aangezet stukje schroefdraad.
Als je deze eraf weet te halen dan kun je hem direct op de accu monteren.
De plus is een ander verhaal. Als je de start aansluiting laat vervallen ( zou ik niet doen ) dan kun je de plus ook direct op de odyssey monteren echter als je dan met externe accu wilt starten dan moet je eerst de accu uitbouwen !
Suc6
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Kijk in het geval van het verlengen van de plus wel uit dat je de lip uit de buurt van het frame houdt! Zelf zou ik het stukje tussen de uiteinden van de positieve lip isoleren met tape of een krimpkous.
Roelof

Origineel is vaak wel de beste manier. Ff de lippen erop en je zit erg dicht bij origineel.
Suc6 met inbouwen. Controleer ff of er speling tussen lip en tank zit. Oja ik val in herhalingen.
Inspector Gadget

Bedankt!

Herhaling kan nooit kwaad vind ik, zo leert de mens!
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Kunnen er ook rvs hoekstukjes gebruikt worden, ik heb geen koper om dat van te maken. Bij mijn accu zitten ze er niet bij, bouwjaar 1108, dus nog binnen de marge.

[groet] -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Inspector Gadget

Volgens mij wel;
Momenteel is bij mijn installatoe 1 lip een koperen lip en 1 een flink grotere "rvs" (in ieder geval niet-koper) lip op de plus, ivm alle apparatuur en verlichting.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Accu & Opladers”