Starten gaat maar net aan en al na een week stilstand startte mijn RT1150 niet meer en gaat ook het klokje op nul. Met de gedachte dat je ergens komt stil te staan heb ik besloten deze accu te wisselen.
Wat mij wel opviel was dat dit al niet meer de originele accu was aangezien de RT van sept 2004 is. Blijkbaar zijn deze BMW Gel accu’s dus niet zo super. Of ze kunnen niet zo goed tegen maandelijks opladen in de winter…… misschien toch maar aan een druppellader gaan denken……
Na het doorlezen van diverse forum items ben ik op internet de Odyssey 680 tegengekomen voor een schappelijke prijs van 117 euro.
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... 0449869010
Snelle levering , maandag besteld en woensdag al binnen

Na demontage van de linker zijkant ( let even op de maat van de schroeven ) kun je de accu er zo uit schuiven.
Wat je wel even zelf moet maken zijn 2 haakse accu lippen die zitten er niet bij. Zie foto:

Zorg er wel voor dat er een paar mm speling blijft tussen tank en accupolen, anders zou de tank kunnen beschadigen.

Ik heb de lippen op mijn speurtocht naar accu's ook ergens op het web tegengekomen, dus ze moeten ook gewoon te koop zijn.
Starten gaat nu veel enthousiaster slaat veel gemakkelijker aan, ik kan er weer tegen.