Harz 2009

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Wildripper
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Harz 2009

Ongelezen bericht door Wildripper »

Zo we zijn weer terug van het Promotor weekend in de Harz.

Vrijdag ochtend vertrokken om half acht en richting Zevenaar gereden alwaar de start van de aanrij route was.

Daar vertrokken om 10 uur en wat we toen hebben meegemaakt gaat elk voorstellings vermogen te buiten. Het regende bij vertrek en het is werkelijk geen seconde meer droog geweest. Het was ook geen lichte regen maar zware buien.

Bij de aankomst om 18.30 uur in het hotel was ik werkelijk doorweekt, en het laatste half uur was ik het behoorlijk zat. Nog nooit zo koud gehad op de motor, misschien had ik toch de voering in de jas moeten doen. :D

Maar goed na een heerlijke warme douche en voortreffelijk eten, waren we weer enigzins mens.

De zaterdag had een mooie rit voor ons in petto. Met leuke weggetjes, hoogte verschillen dus een paar haarspeldjes erin en ook sommige
snellere stukken, dus voor elk wat wils.

Afbeelding

Mooie uitzichten tussen de buien door, en ook een zeer leuk plaatsje bekeken nl Stolberg en zowaar zelfs wat zon.

De zaterdag eindigde met een heerlijke bbq, die was zeer goed verzorgd, en het was goed toefen in de tent met een terras verwarmer en de regen buiten deerde ons niet.

De Harz is een zeer leuk gebied en absoluut en aanrader en ook het hotel zeer motorvriendelijk ingesteld, http://www.hotelniedersachsen.com" onclick="window.open(this.href);return false; (mag wat mij betreft bij de handige links onder het kopje reizen).
de Nederlandse eigenaar rijdt een 1100 rt dus heb ik gewezen op het forum. Misschien gaan we hem nog tegenkomen hier.

De zondag weer richting huis, en ook hier weer een regelmatig harde bui. Na 2 uurtjes de terug rij route gelaten voor wa die was en de snellere weg richting huis gezocht. Toch wel een voordeel zo'n Garmin. :D

Al met al een zeer nat maar toch fantastich en gezellig weekend gehad met ongeveer 70 lotgenoten.

Hier zijn wat foto's te vinden voor de sfeer impressie, hoewel de camera niet te vaak tevoorschijn kwam vanwege het weer.

http://s419.photobucket.com/albums/pp27 ... rz%202009/" onclick="window.open(this.href);return false;

En dit zijn de routes:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zümo XT
han62

Re: Harz 2009

Ongelezen bericht door han62 »

Jammer van het weer. als het maar droog is dat maakt het motorrijden toch een stuk leuker en minder gevaarlijk. misschien is het een idee het nog eens over tge doen maar dan met mooi weer. wij zijn van plan binnenkort ook die kant op te gaan maar als het voor vertrek al pijpestelen regent dan stel ik het mooi uit tot morgen of overmorgen.
dan zullen er wel zeggen watje of je bent geen echte motorrijder zal wel maar ik rijd voor mijn plezier en als het giet (ik heb het niet over een buitje onderweg) dan heb je alle aandacht voor de weg nodig en zie je bijna niks van de anders mooie omgeving.
Maar knap en dapper dat jullie het toch hebben volbracht en vooral weer veilig thuis zijn want dat is toch het belangrijkste.

Met vr gr
Han
Wildripper
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Ongelezen bericht door Wildripper »

Tja Han,

Soms id het niet uit te stellen. Was nl al geboekt en dus volgt de rekening. Maar het was toch een mooie ervaring.

En ja je moet inderdaad oppassen en lekker rustig aan. Maar daar ben ik ook goed in. Hehehe
Zümo XT
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

De Harz is schitterend, het enige probleem is dat het een vaak regent en koud kan zijn. Dat weet ik wel uit eigen ervaring. Ik zag dat je ook door Sankt Andreasberg bent gekomen. Ons favoriete hotel is http://www.hotel-glockenberg.de waar je goed kunt vertoeven. We gaan daar volgende week maar weer es een weekeindje aan spenderen. Maar dan met Kaatje.

Afbeelding

grtz
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
han62

Ongelezen bericht door han62 »

Hoi Jos,
Ja en dan heeft zo'n overdekte RT wel weer voordelen. bij mooi weer waan je, je dan of je rijdt met zijspan. een idee is ook wel motor op aanhanger en op de plaats van bestemming gaan toeren doen wij ook wel eens.
maar als het dan mooi weer is baal je weer dat je met de auto bent. en andersom als het giet denk je had ik maar. en ja zelfs als ze Nederland zouden overdekken heb je daar in het buitenland nog niks aan want dan staat daar het dak weer open. zo zie je maar wat een problemen kan een mens bedenken.

Het is hier nu in ieder geval knap weer beter dan afgelopen zaterdag en zondag toen was het hier en daar een buitje nou ik was hier dus een buitje toen dacht ik ga naar daar en wat denk je toen was het daar een buitje.

Gr
Han

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”