stuurslot 1100RT

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
fb358727

stuurslot 1100RT

Ongelezen bericht door fb358727 »

Haloo, Sedert deze morgen krijg ik mijn stuurslot niet meer los.
Ik heb er siliconespray ingedaan en contactclainer enz, niks helpt de sleutel klikt eenmaal naar 'soms' rechts en het stuur blijft vast...
Standlicht gaat aan en met veel moeite (15 min wrikken en wringen) kan ik de sleutel één stand terugdraaien dat de lichten terug uit zijn... :evil:
Iemand een oplossing voor dat probleem ??
Had al de indruk bij aankoop dat het stuurslot raar aanvoelde....Bij het proberen losmaken had ik soms wat moeite maar dacht dat dit normaal was en ik een beetje moest schudden met de sleutel....Nu blijkt waarom...!!
Hoe krijg ik dat stuurslot nu af ?? mogelijks mocht ik het slot niet spuiten ???

tks Patrick :$ :$ :$
fb358727

Re: stuurslot 1100RT

Ongelezen bericht door fb358727 »

Ja, ben hier terug...
heb het los gekregen !!!!
Met mijn reserve sleutel is het gelukt ! met de originele lukt het niet meer....
Denk de sleutel dus....zal een extra nieuwe laten aanmaken...
bedankt
Ptr. Big RT Smile Big RT Smile
PaulJacobsnl

Ongelezen bericht door PaulJacobsnl »

Fijn dat het opgelost is. Het gebeurd vaker dat sleutels (die intensief gebruikt worden) slijten waardoor de gesleten kartels niet meer de pennen exact in een lijn krijgen.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Het contactslot bestaat uit een mechanisch deel en een elektrisch deel. Mijn advies om het mechanische deel te vervangen voor een nieuwe en dus ook nieuwe sleutels. Als het slot het nog een beetje doet kun je vrij simpel via een palletje indrukken het slot vervangen en is het snel gebeurd, kun je er gelijk weer 10 jaar tegen! Als je het laat zoals het is dan slaat hij weer een keer vast en wordt het een hak en breekpartij om het slot te verwijderen en alsnog te vervangen.

Statistisch gezien zal het slot het begeven midden in je vakantie boven op een berg op het verste punt van je hotel of op een regenachtige dag vlak voordat het donker wordt, de dealer net gesloten is en je telefoon leeg is. :evil:
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”