Nieuwe LED lamp H7

Xenon, LED, mistlampen, storingen en aanpassingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Ruud Woudstra
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle

Nieuwe LED lamp H7

Ongelezen bericht door Ruud Woudstra »

Hallo,

Is er iemand die al ervaring heeft met deze nieuwe lampen voor de H7/H4 koplampen.
LED verlichting - Techno Globe
Nieuw in ons assortiment: LED verlichting met Xenon uitstraling. De LED lampjes van Techno Globe zijn voorzien van ventilatie waardoor het licht erg zuiver wordt. Bekijk nu >> http://www.tenkateshop.com/merken/techn ... op_29_2014

Ziet er veelbelovend uit. Punt van aandacht lijkt mij de plaats van de fan op de lamp, is er wel genoeg ruimte achter de koplamp van de R1200RT???

Grt, Ruud.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999

Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
Cowcatcher
Type: Overig R-serie
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Nijkerk

Re: Nieuwe LED lamp H7

Ongelezen bericht door Cowcatcher »

De E4 keur lijkt me leuk, echter geen info, en met name dingen als lichtbeeld etc zal wel een grote uitdaging blijken!
Verwacht hier mee dezelfde behandeling in het buitenland als de xenon :O

Grtzzz,

Han
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het is niet de 1e keer dat ik die lampen voorbij zie komen, onder diverse andere namen.
Techno Globe is een Belgische importeur.
http://www.tecnoglobe.be/en/tg-led-ligh ... ycles.html

Qua maatvoering gaat het inderdaad een probleem worden met een dergelijke ventilator achterop, de afdekking van de 1200RT kan er dan niet meer op, dus een uitdaging voor bescherming tegen (o.a.) regen & straatvuil.
Daarnaast zal je de achterkant open moeten laten c.q. iets aan de warmte-stroming moeten doen, anders is het snel over-en-uit voor die led-lamp.

Ik ken deze lamp niet, maar bij zeer vergelijkbare led-lampen was het meer show dan dat het daadwerkelijk verbetering gaf, laat staan een vergelijkbaar resultaat versus halogeen gloeilampen.
3000 lumen & 30 watt (2000 lumen volgens de importeur, maar ok), lijkt heel veel maar de constructie van deze lamp én de 1200RT koplamp zal invloed hebben hoeveel daadwerkelijk uitgestraald wordt en op de weg voor je valt.

Wat ik tot nu toe gezien heb van de diverse aftermarket oplossingen is ronduit teleurstellend.
Ruud Woudstra

Mannen

Bedankt voor de reacties, wordt dus niet echt wat om de RT te voorzien van meer licht zonder in de problemen te komen met de wet en regelgeving in de EU.

Hoe staat het eigenlijk met de regels voor gewone H7 Halogeen lampen met meer opbrengst?? Zoals de nieuwe Philips lijn.

Grt, Ruud.
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999

Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
Inspector Gadget

Het is inderdaad moeilijk(er) als je binnen die gestelde kaders wilt blijven, inderdaad.
Wat ook normaal is, anders wordt het een zooitje natuurlijk zonder duidelijk regels. ;)

Ieder moet voor zich een keuze maken tussen veiligheid en wat mag/toegestaan is danwel geen (of tenminste: weinig) hinder/gevaar geeft.
Bij mij persoonlijk is het primair het zichtbaar zijn. Zou ik daar een bekeuring voor krijgen omdat het is wat niet formeel geoorloofd is, zal ik dat accepteren. Maar dat is mijn keuze natuurlijk!

Zo is een goede motormaat van mij, die ook beroepsrijder/ridder is, recentelijk van achteren aangereden. :shock:
Verdere details zal ik besparen, maar ik hoop dat bij mij mijn "3e" remlicht helpt. :$

Zolang er een E-keur op de gloeilamp (& is vaak ook zichtbaar op de verpakking) staat, zou je geen (wettelijke) problemen hoeven te verwachten.

Let wel: de meeste verbeterde (goedkeurde) halogeenverlichting is ter verbetering van jou zicht in het donker, niet zo zeer om jou zichtbaarheid/waarneembaarheid te verbeteren.

Uitzonderingen daargelaten, zoals (bijvoorbeeld) Philips City Vision;
http://www.philips.nl/c-p/12972CTVBW/ci ... to-koplamp

Als jij jou zichtbaarheid (met name overdag) wilt verbeteren, zou je (ook) kunnen overwegen je H7 gloeilampen te vervangen door (echt) amber/geel, die zijn (ook) te koop én met goedkeuring.
Én zijn toegestaan volgens de regels. (koplamp moet wit of geel licht uitstralen)
Wullum
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: Lkr. HN

Ongelezen bericht door Wullum »

Nadeel van gele lampen is (was iig vroeger zo) dat de lichtopbrengst significant minder was. Vroeger reed ik met franse auto's waar ik per sé gele lampen in wilde (dat hadden ze in Frankrijk toch ook nietwaar), maar vanwege de lichtopbrengst ben ik uiteindelijk toch maar terug witte lampen gaan gebruiken...
Sent aan alle forumleden...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Inspector Gadget

Dank je wel voor deze waarschuwing, ik weet niet of dat nog steeds zo zou zijn, als ik de beschrijvingen zoal lees. _001
Bijvoorbeeld:
http://www.halfords.nl/product/philips- ... -geel.html
Wullum
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: Lkr. HN

Ongelezen bericht door Wullum »

Vroegâh, ooit, reed ik met gele H4's in mijn 3 succesievelijke Peugeot 305's. Waren standaard H4 pitten waarover door de fabrikant een gele "bol" was geplaatst. Zag er daarna uit als een duplolamp met H4 pitje erin opgesloten.
Dat gaf netto ongeveer net zoveel licht als een 6V lamp van nog veel langer geleden :shock:
Die gele overzet bol filterde een hoop lumen weg blijkbaar...
Die krengen kocht ik in voorraad bij Franse autoshops of bij tankstations, ze werden warmer en gingen vaker kapot. Maar wel "orriginool" hè :mrgreen:

Later met Philips All-Weather lampen was dat al stukken beter, die waren met een geel/blauwe opgedampte coating veel beter qua opbrengst, maar nog bij lange na niet de performance van de huidige "extreme vision achtigen" van Osram en Philips enzo. Daarom gebruik ik nu weer wit licht in mijn motorrijtuigen.
Al lijken die ColorVision dingen me ook wel wat, qua nostalgie... En in de bRommeRT zijn ze denk ik ook zo gek nog niet...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Inspector Gadget

Ik vermoed dat tegenwoordig naast een eventuele coating van het glas ook het edelgas in de lamp helpt in het verkrijgen van de gele kleur en goed lichtbeeld.

Want ik kan mij niet voorstellen dat dergelijke lampen (zeker van een gerenommeerd merk zoals Philips) verkocht worden en (veel) minder presteren versus de "reguliere" witte-kleur lampen, tegenwoordig _001

Aan de andere kant, er zijn zelfs tegenwoordig gele Xenon lampen te koop, hoewel ik sterk vermoed dat deze als zodanig gecoat zijn en niet zo zeer door het juiste gasmengsel in de Xenon lamp zelf.
En is het afwachten of dat wel zo goed presteert (versus een Xenon met 4300K, bijvoorbeeld). _001
Ruud Woudstra

Zo, maar een besluit genomen, en om in het buitenland niet in de problemen te komen heb ik gekozen voor de H7 X-treme Vision van Philips.

Nu nog wat donkere dagen afwachten om het verschil te testen.

Maar alles is nu wel conform de specificatie van de typegoedkeuring, dus dat wordt GEEN bekeuring. -naughty- -naughty- -naughty-

Grt, Ruud.
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999

Inspector Gadget

Verstandige keuze, als je in het buitenland komt.
Hopelijk merk je ook het verschil bij de donkere dagen, dan is het helemaal win-win.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Verlichting & Elektronica”