TPMS Garmin instellen

Ervaringen met banden, velgen en grip.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
wil51
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

TPMS Garmin instellen

Ongelezen bericht door wil51 »

Met de TPMS van Garmin kun je de waarde instellen om te waarschuwen bij te lage bandenspanning. Ik heb als de juiste bandenspanning ingesteld voor 2,5 en achter 2,9. Wat is de waarde die je als beste kan instellen als waarde voor te lage bandenspanning?
Ik had als waarde achter 2,8, maar dan krijg ik wel snel een waarschuwing. Na half uur rijden zag ik dat de waarde al weer op 3.0 stond.
Remco63
Type: R1100RT
Woonplaats of omgeving: Noord-Holland

Re: TPMS Garmin instellen

Ongelezen bericht door Remco63 »

ik heb de waarde voor mijn achterband ingesteld op 2.7 Tijdens het rijden loopt de bandenspanning op tot wel 3.3 Voor heb ik ingesteld op 2.2 als laagste waarde. Ook daar loopt ( uiteraard) de spanning op tijdens het rijden. voordat ik ga rijden worden dus de juiste waarden aangegeven. tijdens het rijden let ik er nooit op, behalve als de spanning snel terugloopt.

suc6

Remco
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Ik zou zowel voor als achter de "waarschuwingswaarde" op 0.3 bar lager zetten als de ideale waarde. Als de band leegloopt krijg je op tijd een waarschuwing voordat de motor "onhandelbaar" wordt.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
bmwalter
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen

Ongelezen bericht door bmwalter »

Ik heb de waarschuwing staan op 0.1 bar lager. Als je de bandenspanning instelt met koude banden is iedere 0.1 bar lager een teken dat je druk verliest. Lager dan met koude banden wordt de druk niet, wel hoger ;)
Het kan wel zijn dat je met 0.3 bar lager nog heel best kunt sturen maar je weet nooit hoe lang je al rijdt met 0.2 bar te weinig.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Los van de waarschuwingswaarde zou ik niet 100% vertrouwen op de TPMS. Regelmatig zelf controleren is sowieso verstandig.
Ik heb op mijn GT een 'af fabriek' TPMS in de boordcomputer. Toch controleer ik voor iedere grote rit/meerdaagse trip even zelf!
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
bmwalter
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen

Ongelezen bericht door bmwalter »

En constateer je dan vaak afwijkingen of klopt de TPMS meestal. Met andere woorden: je vertrouwt het niet helemaal maar hoe betrouwbaar is het. Ik heb ze er pas een paar weken op zitten dus heb daar nog niet zo'n beeld van.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Banden & Wielen”