Spiegelen van het dahboard
Moderator: RT_Patrick
- Ruud Woudstra
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zwolle
Spiegelen van het dahboard
Hallo,
Is er een forumlid dat ervaring heeft in het oplossen van het hinderlijk spiegelen van het dashboard. Afhankelijk van de zonstand zie je nagenoeg alleen je zelf en niet de nodige informatie.
Ik zag bij Wunderlich dat je opplak kappen kunt krijgen maar of die dat spiegelen oplossen vraag ik mij af. Zijn er ook R1200RT rijders die er een antispiegel/screen protector hebben gebruikt?
Ik heb die ook op mijn Montana GPS en dat werkt super.
Ben benieuwd.
Mvgrt, Ruud.
Is er een forumlid dat ervaring heeft in het oplossen van het hinderlijk spiegelen van het dashboard. Afhankelijk van de zonstand zie je nagenoeg alleen je zelf en niet de nodige informatie.
Ik zag bij Wunderlich dat je opplak kappen kunt krijgen maar of die dat spiegelen oplossen vraag ik mij af. Zijn er ook R1200RT rijders die er een antispiegel/screen protector hebben gebruikt?
Ik heb die ook op mijn Montana GPS en dat werkt super.
Ben benieuwd.
Mvgrt, Ruud.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999
Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999
Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
- Wullum
- Type: R1250RT
- Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
- Land: DE
- Woonplaats of omgeving: Lkr. HN
Re: Spiegelen van het dahboard
@Ruud,
Antispiegel screenprotector?
Nooit aan gedacht! Lijkt mij wel wat voor op de tellers èn op m'n Zumo 660.
Ken je er eentje welke groot genoeg is? Moet bijna iPad formaat zijn om genoeg uit te kunnen knippen... Hmmm. Eens Googlen...
Antispiegel screenprotector?
Nooit aan gedacht! Lijkt mij wel wat voor op de tellers èn op m'n Zumo 660.
Ken je er eentje welke groot genoeg is? Moet bijna iPad formaat zijn om genoeg uit te kunnen knippen... Hmmm. Eens Googlen...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
- bmwalter
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: nijmegen
Ik heb zo'n wunderlichkap, gekocht omdat ik het mooi vind staan. Vind ik nog steeds, maar om de spiegeling tegen te gaan hoef je daar geen geld aan uit te geven, wat wunderlich ook beweerd. Het spiegelt nog net zo hard en ik kan het bovenste stukje van de klokken niet meer zien. Maar daar mis je ook niet zo veel aan. 

Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Als je deze bedoelt;
http://www.wunderlich.de/shop/de/wunder ... -5848.html
Ik gebruik die Wunderlich dashboard-afdekking zelf, in het zwart.
Hoeveel het inderdaad daadwerkelijk helpt tegen het spiegelen weet ik niet, ik heb deze oplossing vrijwel direct na de aanschaf van de motor gemonteerd.
De ervaring dat ik de bovenkant van de tellers niet meer goed kan zien heb ik zeker niet, maar ik vermoed dat het met mijn lichaamslengte te maken heeft.
De bijgeleverde folie heb ik niet gebruikt, want dat blijkt een b.tch te zijn om te monteren door mijn "gedonder".
Iemand schreef ergens ooit in een ander draadje; (die ik niet meer ff zo snel kan vinden)
Hoeveel het inderdaad daadwerkelijk helpt tegen het spiegelen weet ik niet, ik heb deze oplossing vrijwel direct na de aanschaf van de motor gemonteerd.
De ervaring dat ik de bovenkant van de tellers niet meer goed kan zien heb ik zeker niet, maar ik vermoed dat het met mijn lichaamslengte te maken heeft.

De bijgeleverde folie heb ik niet gebruikt, want dat blijkt een b.tch te zijn om te monteren door mijn "gedonder".
Iemand schreef ergens ooit in een ander draadje; (die ik niet meer ff zo snel kan vinden)
In de bijlage de scan van de bijgeleverde folie.Ik heb inderdaad een matte en iets dikkere folie bestemd voor een iPad gebruikt.
Heb het even op gezocht en het is van muvit.
Het beste kun je dan van een stukje plastik o.i.d. een malletje maken van de klokkenpartij en dan de folie op maat knippen.
Zorg ervoor dat je de folie ruim onder de afdekking houdt En dat de folie ook overal goed aan ligt.
Er zitten hier en daar wat "drempeltjes" rondom de klokken en als daar de folie niet goed aan ligt dan komt er water achter en kun je na een paar keer wassen het opnieuw doen (hoe zou ik dat weten?).
Folie gekocht bij Media Markt.

- HenkvanR
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Ik heb er ooit 1 gekocht (1/2 jaar geleden) voor mijn 2006 R1200RT maar dan grijs ( ook op de site van W te zien via de link van IG) en alleen ervoor gehouden maar nooit gemonteerd.Inspector Gadget schreef:Als je deze bedoelt;
Zit nog nieuw in de doos.
Dus mocht je hier interesse in hebben hoor ik het wel.
Ik dacht aan 45 euro incl verzenden
p.s. zijn trouwens wel een stuk goedkoper geworden dan toen ik hem kocht, Inspector Gadget?
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
HenkvanR

Klopt!HenkvanR schreef:p.s. zijn trouwens wel een stuk goedkoper geworden dan toen ik hem kocht, Inspector Gadget?
Ik heb de rekening nagezien en waren inderdaad duurder niet zo eens heel lang geleden.
Ik vermoed dat Wunderlich met de komst van de 1200 LC's de wat minder hard lopende opsmuk voor de niet-waterbuffels aantrekkelijker aan het prijzen zijn.

PS: Deze Wunderlich oplossing kan je ook prima spuiten in een andere kleur.

En de montage?
Heel eenvoudig, gewoon met siliconenkit van de bouwmarkt, zo zit het bij mij al heel wat jaren vast én netjes.
- Ruud Woudstra
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
- Woonplaats of omgeving: Zwolle
Mannen,
Bedankt voor de tips.
Het komt er dus op neer om en een anti spiegel folie/ protector erop te zetten en om loslaten te voorkomen er ook nog een W kap op te zetten.
Weer klusje..
eerst vandaag maar even de stuurverhogers erop zetten en de gps aansluiten.
Mvgrt, Ruud.
Bedankt voor de tips.
Het komt er dus op neer om en een anti spiegel folie/ protector erop te zetten en om loslaten te voorkomen er ook nog een W kap op te zetten.
Weer klusje..

Mvgrt, Ruud.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999
- bmwalter
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: nijmegen
Laat je even weten of het werkt? Die kap zit er met siliconenkit op dus die kan er zo af om er wat folie onder te verwerken.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
- WernerB
- Type: R1200RT
- Bijz: Midland BT next/TomTom 550
- Woonplaats of omgeving: Tholen
HenkvanR,
Je hebt een PB
Je hebt een PB
Have a nice BMW-day!
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht