Opgelost: STILVALLEN NA TANKBEURT
Moderator: RT_Patrick
Opgelost: STILVALLEN NA TANKBEURT
beste forumleden, ik ben vandaag gaan tanken met mijn rt van 2007 (loodvrij 98) en na 600 meter ben ik stilgevallen met mijn motor, deze wilt niet meer starten , heeft over 300 km een grote onderhoud gehad bij bmw en heeft ook een nieuwe batterij gekregen, als ik wil starten is het alsof er geen benzine meer wilt doorkomen maar benzine is volledig gevuld, bij het tanken zat er nog genoeg benzine in voor ongeveer 8liter. hebben jullie dat ook voorgehad en wat kan deze probleem zijn?
dank u
dank u
- bolrob
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1100RS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Zutphen
Re: STIL NA TANKBEURT
Gewoon terugbrengen naar de dealer, heeft net een beurt gehad, dus vast nog sprake van coulance!
Gr. Rob
Gr. Rob
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Diesel getankt?
- Wolfs RT
- Bijz: R1200GSA-LC
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Dat is ook het eerste waar ik aan dacht......HansD schreef:Diesel getankt?
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
- strik
- Type: R1100RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zwolle
- Contacteer:
Ik heb ook één maal diesel getankt...Na 25 mtr stopte die er al mee. ANWB heeft de diesel eruit gehaald en de motor startte meeteen.
Gelukkig dus niet aan de hand. Check dus even je bonnetje met wat je hebt getankt.
Gelukkig dus niet aan de hand. Check dus even je bonnetje met wat je hebt getankt.
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
Neen zeker niet want bij het tanken was mijn maat ook bij en heeft nog gevraagd waarom ik 98 tankHansD schreef:Diesel getankt?
Je hoort de brandstofpomp wel aan gaan zodra je het contact aan zet?
Indien niet het geval zou het de stuurelektronica bovenop de brandstofpomp kunnen zijn.
Maar anders zou ik ook eens laten kijken naar de veiligheidsmaatregelen van de 1200RT, zoals noodstop-knop en zijstandaard.
Indien niet het geval zou het de stuurelektronica bovenop de brandstofpomp kunnen zijn.
Maar anders zou ik ook eens laten kijken naar de veiligheidsmaatregelen van de 1200RT, zoals noodstop-knop en zijstandaard.
gisteren heb ik een gratis trailer van antwerpen motor store bmw gekregen om de moto te takelen naar de garage en ik heb deze ook getakeld, ik was van gedacht de motor daar achter te laten zodanig dat ze volgende week kosten zoeken achter het probleem maar nee ze hebben direct gezocht en hebben de probleem gevonden, het was de elektronische component die de benzinepomp aanstuurt die defect was, deze is geplaatst in een mum van tijd (juist een koffie kunnen drinken) ik heb 134€ moeten betalen all inn met 10 min werkuren aangerekend, ik was zo blij dat ik tegen de avond met een fles JACK DANIELS terug ben gekomen, deze laatste was zeker verdiend door hun, ze hebben me een service aangeboden dat ik nooit had verwacht ik ben die mensen nogmaals dankbaar.
Ja, dat is een "bekende" probleem-veroorzaker.
Het is een blokje elektronica welke bovenop de brandstofpomp gemonteerd zit.
Soms faalt die elektronica door een te hoge stroom maar er zijn ook situaties bekend waarbij corrosie dit onderdeel aantast en de defect veroorzaakt.
Op YT staan er ook filmpjes waar je in een dergelijke problematische situatie zelf een noodmaatregel "in het veld" kunt uitvoeren en zo nog verder kunt rijden;
[media]7c_30Nn0BWE[/media]
Soms faalt die elektronica door een te hoge stroom maar er zijn ook situaties bekend waarbij corrosie dit onderdeel aantast en de defect veroorzaakt.
Op YT staan er ook filmpjes waar je in een dergelijke problematische situatie zelf een noodmaatregel "in het veld" kunt uitvoeren en zo nog verder kunt rijden;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Inspector Gadget schreef:Ja, dat is een "bekende" probleem-veroorzaker.
YEP, DAT is hem
-
- Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
- Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan
Dit probleem kwam toch alleen nog maar voor bij oudere 1100 RT en 1100 GS motoren. Bij de nieuwe modellen (1200 GS RT) kwam dit probleem toch niet meer voor? Nu lees dat een 1200 is stil komen te vallen. Ben je ook te weten gekomen wat nu het euvel was, waarom de pomp is uitgevallen?
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
Het euvel dat de stuurelektronica van de brandstofpomp defect raakt (door overbelasting of corrosie) is vooral een R1200 (bekend) probleem.
Mij is niet bekend dat dit (ook) een R1100 probleem zou zijn.
Mij is niet bekend dat dit (ook) een R1100 probleem zou zijn.

-
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpse kempen
Er zit geen pompsturing op de modellen voor de 1200.
-
Dat maakt het allemaal nog interessanter. Beste Sogut uit Antwerpen. Kan je ons vertellen wat precies de oorzaak is geweest van het stilvallen van jouw R1200RT ? In de afbeeldingen hierboven zie je een aluminiumkleurige stuurelectronica, maar volgens mij zijn ze bij de 1200 zwart van kleur en was met die uitvoeringen ( de zwarte) het euvel verholpen.
-
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpse kempen
De kleur speelt geen rol en ook de leeftijd niet, de ene gaat stuk en de andere niet.
sommige verzopen in de houder (zwembadje) en andere werden opgevreten (oxydatie) ook de gekleurde hebben er soms last van.
ik probeer dat ding een beetje vettig te houden, WD40, sili spray.
't Is geweten dat er van de eerste versie verschillende stuk gingen, allicht heeft Herr BMW een andere leverancier onder de arm genomen en is er nu een gelakte versie waar inwendig ook een wijziging is doorgevoerd maar uitwendig zie je er verder niks aan.
je kan je natuurlijk over alles zorgen beginnen maken... :roll:
sommige verzopen in de houder (zwembadje) en andere werden opgevreten (oxydatie) ook de gekleurde hebben er soms last van.
ik probeer dat ding een beetje vettig te houden, WD40, sili spray.
't Is geweten dat er van de eerste versie verschillende stuk gingen, allicht heeft Herr BMW een andere leverancier onder de arm genomen en is er nu een gelakte versie waar inwendig ook een wijziging is doorgevoerd maar uitwendig zie je er verder niks aan.
je kan je natuurlijk over alles zorgen beginnen maken... :roll:
Waarschijnlijk bedoel je de 1100..Troy schreef:Er zit geen pompsturing op de modellen voor de 1200.
jep deze was zwart van kleur maar garage zij dat deze een veel voorkomende probleem was en komt gewoon van slijtage corrosieconcours schreef:Dat maakt het allemaal nog interessanter. Beste Sogut uit Antwerpen. Kan je ons vertellen wat precies de oorzaak is geweest van het stilvallen van jouw R1200RT ? In de afbeeldingen hierboven zie je een aluminiumkleurige stuurelectronica, maar volgens mij zijn ze bij de 1200 zwart van kleur en was met die uitvoeringen ( de zwarte) het euvel verholpen.
Zo "gewoon" is het niet, en inderdaad helaas ook een veel voorkomend probleem.
-
Zijn er ook tips om dan je aansluiting op je tank te verzorgen. Hoe kam je onderhoud plegen om corrosie of sluiting te voorkomen. Mijn motor staat altijd droog in de garage. Is b.v. Inspuiten met WD40 een optie, of contactspray?
Je kunt er weinig aan doen, volgens mij.
Anders dan niet rijden als het regent, je motor niet wassen met de hogedrukspuit en dergelijke.
Bij de 1200GS & GSA heeft BMW uiteindelijk beschermkappen over de pompeenheid geplaatst om deze beter af te schermen tegen de elementen.
Grootste probleem is dat door de constructie water achter kan blijven en daardoor de corrosie ontstaat.
De niet-zwarte versie van de ingekitte stuurelektronica is uiteindelijk vervangen door de zwarte versie.
Maar vanaf wanneer exact kan ik niet zo 1-2-3 vinden.
Anders dan niet rijden als het regent, je motor niet wassen met de hogedrukspuit en dergelijke.
Bij de 1200GS & GSA heeft BMW uiteindelijk beschermkappen over de pompeenheid geplaatst om deze beter af te schermen tegen de elementen.
Grootste probleem is dat door de constructie water achter kan blijven en daardoor de corrosie ontstaat.
De niet-zwarte versie van de ingekitte stuurelektronica is uiteindelijk vervangen door de zwarte versie.
Maar vanaf wanneer exact kan ik niet zo 1-2-3 vinden.
-
Mijn 1200 is van 2008 en ik heb zwarte stuurelectronica. Vlgs mij is dat het modificatie jaar gewest.
Zou heel goed kunnen, want mijn 2007 heeft nog de blanke uitvoering.
-
- Type: R1200RT
- Land: Netherlands
- Woonplaats of omgeving: Friesland
Kan dit ook nu nog voorkomen op de 2010+ modellen?
Of is dit probleem nu kompleet opgelost.
Of is dit probleem nu kompleet opgelost.
Zover mij bekend, is de zwarte versie de standaard versie geworden en zover ik het kan terugvinden, geen probleem meer.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1048 Weergaves
-
Laatste bericht door WernerB
-
- 3 Reacties