Eerste ervaring met de Navigator V

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Eerste ervaring met de Navigator V

Ongelezen bericht door HansD »

Vandaag mijn eerste route gepland en gereden met de Navigator V. (Eigenwijs en niet eerst de youtube cursussen van Hans bekeken). Met Basecamp een rondje Gouda samengesteld, en daarna lekker gereden.
Dat is prima bevallen. Was wel even zoeken voordat ik door had hoe je uberhaupt een route selecteert op de Nav V, maar daarna ging alles van zelf.
Wat me vooral goed bevalt is de snelheid van de Nav V. Als je verkeerd rijdt, of met een wegomlegging of kaartfout te maken krijgt, gaat het in/uitzoomen en zoeken naar een omweg bijzonder snel en gemakkelijk. We zaten dan ook weer snel op de geplande route.

Ook het updaten van de Zumo, sorry Nav V, met Garmin Express op de Mac ging zonder problemen, al duurde het wel een paar pogingen voor dat Garmin Express software en kaart update gevonden had, vreemd.
Een goed begin.
Ik hoop dat iemand met een slotje voor de Nav V komt, zodat ik deze op de motor kan laten zitten.
Laatst gewijzigd door HansD op 05 mei 2014, 07:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Inspector Gadget

Re: Eerste ervaring met de Navigator V

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik moet ook wennen aan de NAV 5, zeker versus de NAV 4, 2820 et al.

Je hebt de 1200RT LC, en zover ik heb gezien, is in het ontwerp geen rekening gehouden met afsluitbaarheid, vooralsnog. _001

Ikzelf gebruik de Touratech oplossing, nu ook beschikbaar voor de NAV 5. -top-
http://shop.touratech.nl/handlebar-moun ... black.html
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Ik rij sinds gister met de zumo 590 en ook mij viel op hoe snel hij is , ik had herberekenen aan staan en als je (met opzet) verkeerd rijdt heeft hij in 2 seconden de nieuwe route klaar .
De leesbaarheid in de zon is ook veel beter dan de 660.
Wel heb ik de instelling veranderd zodat ik hem op m,n ouwe vertrouwde mapsource kan gebruiken ;)
Arjan W
2024
2024
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Ongelezen bericht door Arjan W »

Even een intresse vraagje, heb je opbouw of inbouw?

Groet,
Arjan
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Inbouw. Is mooi gedaan en werkt ook samen met de draaiknop aan de linkerkant, alhoewel niet reuze handig gedaan. Merk dat ik in de praktijk toch gewoon via het Nav V scherm werk.
scan
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

vioma schreef:Wel heb ik de instelling veranderd zodat ik hem op m,n ouwe vertrouwde mapsource kan gebruiken ;)
...en welke instellingen mogen dat dan wel zijn??
vioma

http://www.javawa.nl/mtp.html
Onderaan de bladzijde staat een aanvulling voor de 590
scan
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

Maaar... dat heeft toch niets met de instellingen van MS of BC te maken!!
vioma

scan schreef:Maaar... dat heeft toch niets met de instellingen van MS of BC te maken!!
Nee dat heb ik ook niet gezegd , maar als je die instelling van de Zumo niet aanpast communiceert hij helemaal niet met mapsource en mapsource niet met de zumo ;)
Als je de instelling zo laat als hij van de fabriek komt werkt hij alleen met basecamp .
ErikS
2024
2024
Type: R1250RT
Bijz: met TFT en nu ook met Android auto en MRA
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Contacteer:

Ongelezen bericht door ErikS »

Het heeft te maken met de manier waarop de computer de Navigator ziet. Normaal ziet hij hem niet als "schijf" maar als apparaat en daar kan Mapsource niet mee omgaan. Als je de instellingen veranderd in de Navigator dan kun je hem zodanig instellen dat de computer hem wel als "schijf" ziet. dit heeft het voordeel dat ook andere beheers programma's op de computer (zoals bijvoorbeeld Total Commander) hem gewoon kunnen benaderen.

Wel adviseer ik om over te gaan van Mapsource naar Basecamp vanwege o.a. de manier waarop routepunten behandeld worden. Alle routepunten die in Mapsource gezet worden zijn voor de Navigator "harde" routepunten en MOETEN letterlijk aangedaan worden. Dit in tegenstelling tot de routepunten die met Basecamp gezet worden. Dit worden zg "zachte" routepunten. Harde punten kunnen alleen overgeslagen worden door handmatig aan te geven dat je hem over wilt slaan. Bij zachte punten wordt de route gewoon opgepakt naar het volgende punt zonder dat er verder een handeling nodig is.
Althans, dat is mijn eerste ervaring met de Nav5 tijdens een vijf daagse rit door het Sauerland waarbij de route nog gemaakt was in Mapsource. Inmiddels werk ik in Basecamp en loop niet meer tegen dit probleem aan. Alleen aangemaakte waypoints moeten nu aangedaan wordewn tenzij ik ze handmatig in Basecamp "zacht" maak.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie. En met My Route App en een Carpuride 702 voor Android Auto motor!!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”