defecte ABS II pomp
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
defecte ABS II pomp
Met grote regelmaat zie ik dat er een ABS II pomp defect is gegaan. Is er al iemand geweest die een defecte pomp heeft onderzocht of zelf gereviseerd heeft? Gezien de prijzen die voor deze pompen gevraagd worden moet het reviseren toch rendabel kunnen zijn. Ik zou me daar wel eens wat verder in willen verdiepen maar ben dan op zoek naar een defecte pomp voor een R1100RT (= ABS II). Mijn vraag is dus wie heeft er nog een defecte unit op de plank staan voor een revisie poging?
- Wolfs RT
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: defecte ABS II pomp
De ABS II pomp, de servopomp, waar jij het over hebt zit niet op de 1100RT maar wel op de 1150RT en de 1200RT tot medio 2007.
Voor zover ik weet is er laatst iemand op het forum geweest die zo'n pomp heeft geopend. Het probleem bleek hem in de prinplaats te zitten door roestvorming vanwege een interne lekkage. Op het GS forum is iemand die een adres heeft in Duitsland waar deze servo-units gereviseerd kunnen worden voor €680.
Voor zover ik weet is er laatst iemand op het forum geweest die zo'n pomp heeft geopend. Het probleem bleek hem in de prinplaats te zitten door roestvorming vanwege een interne lekkage. Op het GS forum is iemand die een adres heeft in Duitsland waar deze servo-units gereviseerd kunnen worden voor €680.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
- mkoskamp
- Type: R1200RT
- Woonplaats of omgeving: Deventer
Ik denk dat de verwijzing naar ABS II wel klopt.
Op de R1100 zit het tweede generatie ABS van BMW (ABS II). Daarvan kan de pomp defect raken.
De R1150 heeft het derde generatie (deel)integraal ABS systeem (ABS III). Daarvan was een bekrachtigde variant (EVO) waarvan de servopompen kapot konden gaan.
Op de R1100 zit het tweede generatie ABS van BMW (ABS II). Daarvan kan de pomp defect raken.
De R1150 heeft het derde generatie (deel)integraal ABS systeem (ABS III). Daarvan was een bekrachtigde variant (EVO) waarvan de servopompen kapot konden gaan.
-
Het is een echte ABS II die op mijn R1100RT gemonteerd zit. Zowel de omschrijving als de gevonden afbeeldingen van de ABS II kloppen. Ik zoek dus geen adres voor revisie maar wil me eens verdiepen in de problemen met deze pomp. Als blijkt dat haast iedereen het zelfde probleem heeft is er mogelijk een oplossing voor te vinden. Het is natuurlijk niet ondenkbaar dat ik zelf ook een keer aan de beurt ben. Met de kennis dat de pomp te reviseren is haal ik hem er dan uit. Is deze niet te reviseren dan knip ik wel wat draadjes door en ga verder zonder ABS.
- Wolfs RT
- Bijz: R1200GSA-LC
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Inderdaad ja, te snel gelezen 

Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
- PaulRS
Hoi.
Ik heb er hier 2, 1 van een RS/RT en 1 van een GS.
Eentje is gedemonteerd, met hetzelfde idee als jij in gedachten, maar ben er nooit mee verder gegaan en liggen nu stoffig te worden.
Je mag ze komen halen.
Groeten, Paul.
Ik heb er hier 2, 1 van een RS/RT en 1 van een GS.
Eentje is gedemonteerd, met hetzelfde idee als jij in gedachten, maar ben er nooit mee verder gegaan en liggen nu stoffig te worden.
Je mag ze komen halen.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
-
Ik ben dus niet de enige die deze gedachte had. Ik heb dus belangstelling voor de units. Je had er 1 gedemonteerd. Is daar al wat bijzonders in gevonden?
- PaulRS
Hoi.
Nee, niks bijzonders aan te zien.
Ding gaf ook een computerstoring, meen ik me te herinneren.
Groeten, Paul.
Nee, niks bijzonders aan te zien.
Ding gaf ook een computerstoring, meen ik me te herinneren.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
-
Hopen dat ik wat kan vinden. Hebben we een mooi project voor het forum als het lukt. In ieder geval de nodige foto's maken van de werkzaamheden.
- BertL
- 2024
- Bijz: K1200GT/2008
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ommen
Zojuist deze posting gevonden op het gs-forum. Misschien kan het helpen......
GrTz
BertL
BertL
-
Bedankt Bert, deze had ik nog niet gezien. De bovenzijde van de pomp had ik al eerder een keer meegenomen in het onderhoud. Die zijde was mij al bekend. Echter is de onderzijde mij (nog) onbekend. Vanavond een ritje gemaakt en bij Paul 2 oude units opgehaald. Ik heb dus nu de mogelijkheid om het geheel, zonder tijdsdruk, te bestuderen. Ik kom er op terug met de nodige ervaring die ik hoop op te doen met de ontvangen units. Krijgt dus een staartje.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1466 Weergaves
-
Laatste bericht door whitebee
-
- 9 Reacties