Schijfdikte 1200rt
Moderator: RT_Patrick
- WernerB
- Type: R1200RT
- Bijz: Midland BT next/TomTom 550
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tholen
Schijfdikte 1200rt
Nou ben ik eens stevig aan het googelen geweest omdat ik het gewoon zeker wil weten, maar er niet uit kom...
Heeft een RT uit 2006 nou standaard een voorremschijfdikte van 4,5 of van 5,0 mm? Volgens de documentatie moet het 4,5 mm zijn. Mijn RT is echter uitgerust met TRWLUCAS RAC schijven met een dikte van 5 mm! En ik heb het vermoeden dat dat niet correct is omdat de schijven iets aanlopen, wat niet de bedoeling kan zijn.
Wie weet raad?
Enne......
Eigenlijk vind ik die RAC schijven helemaal niet mooi onder een RT, dus ik zou er geen moeite mee hebben om ze per direct te wisselen tegen " normale" schijven.
Heeft een RT uit 2006 nou standaard een voorremschijfdikte van 4,5 of van 5,0 mm? Volgens de documentatie moet het 4,5 mm zijn. Mijn RT is echter uitgerust met TRWLUCAS RAC schijven met een dikte van 5 mm! En ik heb het vermoeden dat dat niet correct is omdat de schijven iets aanlopen, wat niet de bedoeling kan zijn.
Wie weet raad?
Enne......
Eigenlijk vind ik die RAC schijven helemaal niet mooi onder een RT, dus ik zou er geen moeite mee hebben om ze per direct te wisselen tegen " normale" schijven.
Have a nice BMW-day!
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

- Wolfs RT
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: Schijfdikte 1200rt
Kan me voorstellen dat je de huidige schijven niet vind passen op een RT.
Op mijn 1200RT zitten ook 5.0mm schijven. Ik moet ze vervangen bij 4.5mm wat op de schijf ook staat vermeld.
Op mijn 1200RT zitten ook 5.0mm schijven. Ik moet ze vervangen bij 4.5mm wat op de schijf ook staat vermeld.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
- WernerB
Ik heb deze vraag ook al bij mijn dealer weggelegd. Ben benieuwd wat zijn antwoord zal zijn.
Hij zal er zeker over vallen dat de schijven aanlopen. Misschien dan toch maar eens de zuigers reinigen zodat de boel weer alle bewegingsruimte heeft.
Hij zal er zeker over vallen dat de schijven aanlopen. Misschien dan toch maar eens de zuigers reinigen zodat de boel weer alle bewegingsruimte heeft.
Have a nice BMW-day!
WernerB

WernerB

- wobbert
- Bijz: Van Harten special
- Woonplaats of omgeving: Almere
Ik heb er breaking schijven op zitten en die zijn ook 5mm.
Het probleem zit er niet in dat ze 0.5 mm te 'dik' zijn. Goed schoonmaken lijkt mij de oplossing.
Het probleem zit er niet in dat ze 0.5 mm te 'dik' zijn. Goed schoonmaken lijkt mij de oplossing.
- WernerB
Nieuwe TRWLucasschijven zijn gemonteerd! P-E-R-F-E-C-T!!!
Have a nice BMW-day!
WernerB

WernerB

Weet niet of mijn vraag regelrecht met dit onderwerp te maken heeft omdat het over een 1200 RT gaat.Zelf heb ik een 1150 rt.Nu heb ik een vraag.Op mijn voorste remschijf zitten kleine putjes,allemaal een beetje naast elkaar, overigens ook de andere schijven.Bij het voelen van de randen van de schijf merk je al een zekere slijtage gezien de randjes die je kunt voelen.Nu staat er 59000 op de teller.Vroeg het aan een BMW man hier op het dorp, die zei dat het niet verontrustend was, behalve als er scheurtes inkomen.Toch heb ik het idee dat de vorige eigenaar veelvuldig heeft geremd, mijns inziens veel teveel.Het is toch niet normaal dat je bij 60.000 km al schijven en eventueel blokken moet vervangen?Heeft iemand hier ervaring mee?
- HenkvanR
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Ik heb afgelopen dinsdag een grote beurt 60000 km, laten doen en voor, nieuwe schijven en blokken. Je kan ze het beste even laten meten.
Hartelijke groeten van V370 aan alle forumleden
Hartelijke groeten van V370 aan alle forumleden
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
HenkvanR

[quote="Danny49"]Weet niet of mijn vraag regelrecht met dit onderwerp te maken heeft omdat het over een 1200 RT gaat.Zelf heb ik een 1150 rt.Nu heb ik een vraag.Op mijn voorste remschijf zitten kleine putjes,allemaal een beetje naast elkaar, overigens ook de andere schijven.Bij het voelen van de randen van de schijf merk je al een zekere slijtage gezien de randjes die je kunt voelen.Nu staat er 59000 op de teller.Vroeg het aan een BMW man hier op het dorp, die zei dat het niet verontrustend was, behalve als er scheurtes inkomen.Toch heb ik het idee dat de vorige eigenaar veelvuldig heeft geremd, mijns inziens veel teveel.Het is toch niet normaal dat je bij 60.000 km al schijven en eventueel blokken moet vervangen?Heeft iemand hier ervaring mee?[/quote
Normaal slijt een remschijf en remblokken echt wel bij 60.000 km. Vorige eigenaar de schuld geven is dan ook niet correct. Bij gebruik in de bergen of veel stadsverkeer worden remmen zwaarder belast dan 60.000 km autosnelweg. Dus slijtage hangt af van gebruik niet van km stand. De vraag die jij hebt is de slijtage nu zover dat je de remschijven moet vervangen. Daar voor moet je de dikte van de remschijven meten.En kijk dan ook naar slijtage van de remblokken. Bij monteren nieuwe riemschijven moet je ook nieuwe remblokken plaatsen.
Normaal slijt een remschijf en remblokken echt wel bij 60.000 km. Vorige eigenaar de schuld geven is dan ook niet correct. Bij gebruik in de bergen of veel stadsverkeer worden remmen zwaarder belast dan 60.000 km autosnelweg. Dus slijtage hangt af van gebruik niet van km stand. De vraag die jij hebt is de slijtage nu zover dat je de remschijven moet vervangen. Daar voor moet je de dikte van de remschijven meten.En kijk dan ook naar slijtage van de remblokken. Bij monteren nieuwe riemschijven moet je ook nieuwe remblokken plaatsen.
BMW R1200RT uit 2005 met 48000 km toen ik hem overnam. MSA gaf aan dat de schijfremmen voor vervangen moesten worden. Achter moest ook niet binnen al te korte tijd. Dus het kan dat ze vervangen worden. Hangt beetje van de gebruikers af.Danny49 schreef:Weet niet of mijn vraag regelrecht met dit onderwerp te maken heeft omdat het over een 1200 RT gaat.Zelf heb ik een 1150 rt.Nu heb ik een vraag.Op mijn voorste remschijf zitten kleine putjes,allemaal een beetje naast elkaar, overigens ook de andere schijven.Bij het voelen van de randen van de schijf merk je al een zekere slijtage gezien de randjes die je kunt voelen.Nu staat er 59000 op de teller.Vroeg het aan een BMW man hier op het dorp, die zei dat het niet verontrustend was, behalve als er scheurtes inkomen.Toch heb ik het idee dat de vorige eigenaar veelvuldig heeft geremd, mijns inziens veel teveel.Het is toch niet normaal dat je bij 60.000 km al schijven en eventueel blokken moet vervangen?Heeft iemand hier ervaring mee?
- Wolfs RT
Vind 60.000km een acceptabele hoeveelheid voor km's op een set schijven. Ongetwijfeld zullen er ook mensen zijn die al veel eerder aan vervanging toe zijn. Later ookDanny49 schreef:Weet niet of mijn vraag regelrecht met dit onderwerp te maken heeft omdat het over een 1200 RT gaat.Zelf heb ik een 1150 rt.Nu heb ik een vraag.Op mijn voorste remschijf zitten kleine putjes,allemaal een beetje naast elkaar, overigens ook de andere schijven.Bij het voelen van de randen van de schijf merk je al een zekere slijtage gezien de randjes die je kunt voelen.Nu staat er 59000 op de teller.Vroeg het aan een BMW man hier op het dorp, die zei dat het niet verontrustend was, behalve als er scheurtes inkomen.Toch heb ik het idee dat de vorige eigenaar veelvuldig heeft geremd, mijns inziens veel teveel.Het is toch niet normaal dat je bij 60.000 km al schijven en eventueel blokken moet vervangen?Heeft iemand hier ervaring mee?

Bij mijn motor, 1200RT '05, zijn bij 55.000km de schijven voor vervangen. Bij 60.000 weer (garantie) en ik heb nu nog 1.2mm te gaan voordat ze vervangen moeten worden. Huidige km-stand is 115.500km.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
Heb mijn 1150 rt laten checken hier bij een motorkenner.De voorste remschijven zijn nog 4,5 bij 59.000 km, dat vind ik beter dan ik aanvankelijk had gedacht.De achterschijf moet wel vervangen worden inclusief de remblokken.Voorste remblokken ook.Dus ik kan weer even vooruit.De putjes in de voorste remschijven ontstaan hoogstwaarschijnlijk doordat hij een tijd stil heeft gestaan, en mogelijkerwijs onder een hoes , dan willen er wel eens wat oneffenheden ontstaan. Om bij 59.000 te spreken over acceptabel vind ik ver gezocht, het zal zeker samen hangen met de rijstijl, maar ik ken hier mensen die er 100.000 mee hebben gereden, dus ik kan nog even voort.
- Wolfs RT
Bij 4,5mm moeten ze toch vervangen worden net zoals bij de 1200RT?Danny49 schreef:Heb mijn 1150 rt laten checken hier bij een motorkenner.De voorste remschijven zijn nog 4,5 bij 59.000 km, dat vind ik beter dan ik aanvankelijk had gedacht
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 8778 Weergaves
-
Laatste bericht door BlackBull
-
- 6 Reacties