Weet je nog wanneer de eerste keer was?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

J vd B te V

Weet je nog wanneer de eerste keer was?

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Lijkt mij een leuk onderwerp.
Ik bracht ergens in 2001 mijn R80 voor een beurt naar Motorcentrum De Locht en had vervangend vervoer besteld.
Dat zou normaliter een F650 of zo zijn. Geen probleem.
Echter, men had een planningfout gemaakt, de leen-F650 was die dag verhuurd.
Dus ik kreeg een R1100RT mee om thuis te komen.
Was met volle tank en die heb ik die (vrije) dag helemaal leeg gereden :O :) en moest voor inleveren nog flink bijtanken :-)
Dat was mijn eerste ervaring op een RT en dat vergeet ik (net als bijvoorbeeld het overlijden van Wilhelmina/De moord op Kennedy/De eerste maanlanding/De Bijlmerramp/De Vuurwerkramp in Enschede, de geboorte van mijn dochter, enzovoort enzovoort) NOOIT meer.
Daarom de vraag:

"Weet jij nog wanneer je voor het eerst op een RT zat?"

Ben benieuwd..... Big RT Smile
Zwiety
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Re: Weet je nog wanneer de eerste keer was?

Ongelezen bericht door Zwiety »

Leuk draadje.... Maar voor mij een korte. Want mijn eerste keer RT heb ik in mijn voorstelrondje 1jaar+6dagen geleden hier op het forum met jullie gedeeld. _004 . Na zo'n belevenis wil je graag je verhaal met gelijk gestemden delen. En laat dat nu net mijn eerste kennismaking met dit mooie forum zijn? Big RT Smile
JDoubleOP
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Ergens in '84 .......eerste RT ervaring, nl. op m'n broer z'n donkergroen metallic R100RT _004

p.s..... dat is dan 30jr... dit jaar. Wat worden we oud.
Laatst gewijzigd door JDoubleOP op 09 apr 2014, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

vorig jaar mei de eerste keer een proefritje op de -1150- en meteen na de proefrit ook gekocht Big RT Smile
Grts Franky
jojo

Ongelezen bericht door jojo »

eigenlijk heeft mijn vrouw "hem" uitgezocht,......
Voor ons huwelijk had ze mij duidelijk te kennen gegeven dat ik, of haar kon trouwen, of moter kon rijden Maar ze wilde niet te vroeg weduwe worden! Toch maar voor mijn vrouw gekozen.(nog steeds geen spijt van)
Jaren later had ze mij toegestaan om de dagelijkse weg naar mijn werk ipv. met de fiets met een Vespa te doen, naja.
Weer wat later kon ik haar meenemen naar een BMW-Toonzaal en,....je raad het nooit; "die daar" zou ze zich voor mij wel kunnen voorstellen, ongeloofelijk!! alle hoop al opgegeven.
Aldus, zij een Weekend naar haar moeder (die nog in Nederland woonde) ik die 1150rt geleent en meteen 3 passen gereden. Dit was ik totaal niet gewend, en was kompleet kapot die avond.
Ze belde 's avonds hoe het geweest was; jullie raden het al; GEWELDIG NATUURLIJK, ben daarna meteen naar bed gegaan om uit te slapen(lees; dromen) Twee weken later stond 't ie in de garage Big RT Smile

altijd nog heerlijk om aan terug te denken, groeten Jos
beckysmile

Ongelezen bericht door beckysmile »

Vorig jaar augustus, na zo'n 4 jaar zonder motor voor een leuk prijsje de lesmotor van een vriend kunnen overnemen, Honda CB500, daar een paar weekjes op rondgetuft, lekker weer motorrijden, maar qua zithouding veel te sportief. Na een ritje van een uur hartstikke kapot, en pijn in schouders en onderrug, oa ook van de trillingen in het stuur. Nou wordt ik ook al een dagje ouder :D , tenminste, dat roepen de kinderen dan.
Dus op zoek naar een droom van een aantal jaren geleden, een Paneuropean. Proef gereden bij Joppen, en dat beviel eigenlijk wel, lekker vlot, zeker tov de R1100RT van mijn zwager die mee reedt. Maar mooi was dit exemplaar zeker niet te noemen, dus verder op zoek naar een mooier exemplaar.
Dezelfde middag bij Tjeu Vos in Echt naar binnen, en gevraagd: heb jij nog een Pan staan? Nee zei Tjeu, net de laatste verkocht. Ik heb wel een RT voor je. Nee zeg ik, ik wil geen 2-cilinder meer, dat trilt me teveel in het stuur enzo. Je bent gek zei Tjeu, hier heb je sleutels, ga maar proefrijden.
Na ongeveer 500 meter wist ik het eigenlijk al, het wordt een RT. Dit reed zoveel gemakkelijker als een Pan, dat ik er gewoonweg stil van werd, en van trillingen was inderdaad nauwelijks sprake. En dat ie wat langzamer was, viel me eigenlijk iet echt op, was zeker geen gemis.
Maar ook dit exemplaar was niet zo erg mooi, en bovendien flink oud, 1995, met veel rijervaring, 150.000 plus. Bedankt Tjeu, voor het wijzen van de juiste motor, maar ik zoek nog even verder.
Uiteindelijk een paar weekjes later een R1100Rt van 1999 gekocht met 81000 km, voor een veel aangenamere prijs, daarvoor van een particulier in Zeeland (waarom staan mooie dingen altijd aan de andere kant van het Land?).
Zoals jullie allemaal hebben kunnen lezen is deze inmiddels ter ziele, en volgende week staat de opvolger, R1150RT, 2004 bij mij voor de deur. Deze keer wat korter bij huis gevonden, in Houthalen, België. Importeren is mij niet onbekend, doe ik al jaren met auto's, dus voor mij geen bezwaar.

Groeten,
Aad
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bij mij was het nog niet zo lang geleden, begin 2009, als je alleen over de RT spreekt. ;)
Ik herinner het mij nog als de dag van gisteren, dat had ik vele jaren eerder moeten doen.
Gekocht "op de bonnefooi" omdat ik dacht de verkoper wel te kunnen vertrouwen.
Kon en mocht er nog niet op rijden, maar was wel een goede gangmaker om dat snel op orden te brengen. _004

De RT (1100RT) werd 1 van de eerste "major projects" van Kenny, die heeft er heel wat bloed (letterlijk! :shock: ), zweet en tranen (bij mij van blijdschap, toen Kenny er mee klaar was) aan gespendeerd.

Toen ontdekt wat een echte "tourer" aan plezier en mogelijkheden geeft. _005
Zowel voor werk alsook plezier, met alle voorpret en het genieten onderweg.
Die liefde is nooit over gegaan.

Helaas door gezondheidsredenen werd de 1100RT mij letterlijk te machtig, en toen afscheid moeten nemen.
Niet wetende wat daar de oorzaak van was, maar dat is ondertussen een afgesloten nachtmerrie.
Toen kwam mijn huidige 1200RT daar voor in de plaats, bij diezelfde schorriemorrie vandaag, maar ik had ondertussen wel mijn huiswerk gedaan. :twisted:

Ondertussen ook meer in de "scene" van motorrijders en het forum gekomen, ik ben meestal een "lone wolf" wat dat betreft.

En de rest is historie zoals men vaak stelt.
Genezing, op de goede manier, is niet meer mogelijk! Big RT Smile
Edwin1970
Bijz: BOUWJAAR 2000
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Edwin1970 »

Heb tijdje op een PAN1100 rondgereden, totdat een vrachtauto het nodig vond om een stukje achteruit te rijden. Juist ja, daar stond ik stil. _002
Na een aantal dagen weer dagelijks voor woonwerk verkeer in de file te hebben gestaan met de auto, alweer snel op zoek naar een motor. Dat het een toermotor met kofferset moest worden, was al snel duidelijk. Proefrit gemaakt op een -1100- .
Heb moeten wennen aan het 'boxergevoel', maar inmiddels alweer 2jaar dikke maatjes Big RT Smile
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Na wat andere motoren (nog steeds de R25!) in 1992 een proefrit gemaakt op een R100RT, meteen bijna total-loss met mij erop omdat het gas bleef hangen van één carburateur. Het werd uiteindelijk een R80ST waar mee ik veel lief en leed mee gedeeld heb totdat ik in 1997 mijn R1100RT kocht, de rest is historie.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
1-handed
Type: R1200RT
Bijz: www.1-handed.com
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Ongelezen bericht door 1-handed »

Zo'n 2 jaar geleden is het begonnen.
2007 ben ik met aangepast motorrijden begonnen, met een Honda CBF 1000 ( ook daarvoor al 25 jaar motorervaring )
Aangepast motorijden ging zo goed, vaak samen met mijn vrouw.
Samen weer op vakantie op de motor, daarbij miste ik wat comfort.
Op aandrang van mijn vrouw een andere gekocht , bedoeling was eigenlijk een K1600GTL, hiervan was het gewicht eigenlijk mijn zorg.
R1200RT was volgens mij een redelijk compromis, ook de lay-out van het stuur leek mij geschikt voor mijn aanpassing.
Bij de aanpassing was niet het mechanische gedeelte moeilijk, maar het elektrische gedeelte was erg lastig.
Meeste kennen het verhaal wel. :D
Proefrijden zat er voor mij helaas zelf niet in , dank zij de vele ervaringen o.a. op dit fijne forum uiteindelijk de keuze gemaakt voor de RT.
Hiervan nog GEEN minuut spijt, wel moest erg wennen aan het motor karakter,
Na 27 jaar Honda wil ik niet meer terug.
Big RT Smile
zadkine
Bijz: Antraciet
Woonplaats of omgeving: Twente

Ongelezen bericht door zadkine »

Voor mij heel erg simpel. 1,5 jaar geleden mijn A rijbewijs gehaald en toen op zoek naar een woonwerk motor met cardan.
Ter beginnen met fora en reviews op internet en navraag bij motor rijdende collega's.

Daarna een paar proefritten. Daarbij was een 1100 RT en die beviel zo veel beter dat ik daarvoor gekozen heb ondanks de zuiniger honda deauville.

Ben dus nu op mijn eerste motor sinds de honda cb les motor.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”