Wie weet het?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Teunis
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1150R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: KAMPERVEEN

Wie weet het?

Ongelezen bericht door Teunis »

Vrienden,

Als ik kijk bij wie is er online,en dat doe ik nogal eens dan zie ik steeds staan Bing {Bot}, maar is niet aanklikbaar 8-)

[groet]

Teunis.
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
JoJothefirst
2024
2024
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: Wie weet het?

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Volgens mij (maar ik ben geen expert) is het een verwijzing naar een gebruiker die niet echt is uitgelogd, maar ook niet meer echt is aangemeld (bijvoorbeeld PC in slaapstand). Gebruikersnaam verdwijnt dan en afhankelijk van de zoekmachine die op die PC wordt gebruikt (Google, Yahoo, Bing etc.) verandert de gebruikersnaam in een [bot] aanduiding. En dat [bot] is een soort van verzamelprogrammaatje die gekozen pagina's registreert en indexeert om zoekopdrachten in het vervolg sneller te maken.
Dat die bot niet te selecteren is, verbaast mij daarom niet aangezien het geen echte gebruiker is 8) .

Dit is wat ik denk dat het is, mocht ik er naast zitten dan hoor ik het wel _001

[groet]

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
J vd B te V

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Ik heb ooit begrepen dat het de aanwezigheid van een zoekmachine is. Zoals in dit geval Bing.
Kan ook Google [bot] zijn.
Ben benieuwd wat het is.
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Google geeft het volgende antwoord:
Googlebot is de webcrawlingbot van Google (soms ook wel een 'spider' genoemd). Crawlen of doorzoeken is het proces waarmee Googlebot nieuwe en bijgewerkte pagina's opspoort die moeten worden toegevoegd aan de index van Google. We gebruiken een gigantisch aantal computers om miljarden pagina's op internet te doorzoeken (of 'crawlen'). Googlebot maakt gebruik van een algoritmisch crawlproces. Computerprogramma's bepalen welke sites worden gecrawld, hoe vaak dat gebeurt en hoeveel pagina's van elke site worden opgehaald. Het crawlproces van Googlebot begint met een lijst van URL's van webpagina's, die wordt gegenereerd aan de hand van vorige crawlprocessen en die wordt uitgebreid met sitemapgegevens die worden geleverd door webmasters. Googlebot bezoekt al deze websites. Links (SRC en HREF) die op elke pagina worden aangetroffen, worden toegevoegd aan de lijst van pagina's die moeten worden gecrawld. Nieuwe sites, wijzigingen in bestaande sites en verbroken links worden allemaal geregistreerd en worden gebruikt om de index van Google bij te werken.
Of in normaal Nederlands: het zijn programmaatjes die er voor zorgen dat wanneer je iets zoekt op een zoekmachine, dat er dan ook daadwerkelijk relevante informatie als zoekresultaat op je scherm verschijnt.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Naast de uitleg van Bert M nog even een kleine aanvulling. De bots cq spiders zijn op het forum in feite geregistreerde gebruikers. Wij als beheerders laten ze toe of weigeren ze middels ons beheerderspaneel. Daarom zie je ze ook staan tussen de gebruikers bij WIE IS ER ONLINE.
Zij indexeren de inhoud van het forum met enige regelmaat en zorgen ervoor dat ons forum ook vindbaar is in de betreffende zoekmachine.
Momenteel hebben 17 bots toegang tot het forum.
Eigenlijk is het overbodig want tegenwoordig is er maar 1 zoekmachine en dat is . . . . Google en die indexeert toch wel, gevraagd of ongevraagd. _001
Teunis schreef:Vrienden,

Als ik kijk bij wie is er online,en dat doe ik nogal eens dan zie ik steeds staan Bing {Bot}, maar is niet aanklikbaar 8-)

[groet]

Teunis.
Jos WRSM
JoJothefirst
2024
2024
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Aha! Eindelijk duidelijkheid ! 17 bots maar liefst, zijn er zóveel zoekmachines in omloop?

[groet]

JoJo

Have some courtisy, have some sympathy, have some taste (Mick Jagger)
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ach Joan, zoals gezegd; eigenlijk is er voor de gewone internetter nog maar eentje die met de scepter zwaait en dat is Mr. Google himself. Deze indexeert toch wel; gevraagd of ongevraagd. :$
Van de zoekmachinegebruikers die het forum hebben gevonden heeft 98,8% Google gebruikt.
Vruggah waren er zeer veel zoekmachines. Nu is dat aantal dratisch verminderd door . . . je raad het al . . . .
Veel zoekmachines spelen vals en indexeren Google met het zelfde resultaat als gevolg.
Je moet onderstaande link met goede informatie maar eens volgen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoekmachine

Ik zal de bots eens uitschakelen en kijken of we evenveel bezoekers blijven houden.
Om je een idee te geven van de bezoekersaantallen: van 1 t/m 23 september 2013 zijn er 415.889 pagina's van het forum bezocht. :O
Dit zijn voor het grootste deel eigen gebruikers.
JoJothefirst schreef:Aha! Eindelijk duidelijkheid ! 17 bots maar liefst, zijn er zóveel zoekmachines in omloop?

[groet]

JoJo
Jos WRSM
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Kijk, Teunis, eens naar DIT DRAADJE >> Hierin staan de gevolgen van de indexering van het forum door de zoekmachines ic Google.

Je kent het forum niet maar je tikt als zoekvraag in Google: R1200RT START NIET . . . . zie het resultaat. . . . .
Jos WRSM

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”