Als ik kijk bij wie is er online,en dat doe ik nogal eens dan zie ik steeds staan Bing {Bot}, maar is niet aanklikbaar 8-)
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Teunis.
Moderator: RT_Patrick
Of in normaal Nederlands: het zijn programmaatjes die er voor zorgen dat wanneer je iets zoekt op een zoekmachine, dat er dan ook daadwerkelijk relevante informatie als zoekresultaat op je scherm verschijnt.Googlebot is de webcrawlingbot van Google (soms ook wel een 'spider' genoemd). Crawlen of doorzoeken is het proces waarmee Googlebot nieuwe en bijgewerkte pagina's opspoort die moeten worden toegevoegd aan de index van Google. We gebruiken een gigantisch aantal computers om miljarden pagina's op internet te doorzoeken (of 'crawlen'). Googlebot maakt gebruik van een algoritmisch crawlproces. Computerprogramma's bepalen welke sites worden gecrawld, hoe vaak dat gebeurt en hoeveel pagina's van elke site worden opgehaald. Het crawlproces van Googlebot begint met een lijst van URL's van webpagina's, die wordt gegenereerd aan de hand van vorige crawlprocessen en die wordt uitgebreid met sitemapgegevens die worden geleverd door webmasters. Googlebot bezoekt al deze websites. Links (SRC en HREF) die op elke pagina worden aangetroffen, worden toegevoegd aan de lijst van pagina's die moeten worden gecrawld. Nieuwe sites, wijzigingen in bestaande sites en verbroken links worden allemaal geregistreerd en worden gebruikt om de index van Google bij te werken.
Teunis schreef:Vrienden,
Als ik kijk bij wie is er online,en dat doe ik nogal eens dan zie ik steeds staan Bing {Bot}, maar is niet aanklikbaar 8-)
![]()
Teunis.
JoJothefirst schreef:Aha! Eindelijk duidelijkheid ! 17 bots maar liefst, zijn er zóveel zoekmachines in omloop?
JoJo
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!