Levensduur Pirelli Angel GT
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R850RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Kluisbergen
Levensduur Pirelli Angel GT
Gezien het topic over de Pirelli Angel GT reeds is gesloten bij deze een nieuw gezien ik specifiek op zoek ben naar ervaringen inzake de levensduur van de Pirelli Angel GT op een RT.
Laat dus gerust iets weten!
Laat dus gerust iets weten!
-
- Type: R1150RT
- Bijz: Geweldig
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Nes a/d amstel
Re: Levensduur Pirelli Angel GT
Ik vind het een fijne band. Wat levensduur betreft kan ik daar nog geen goed advies over geven, omdat de voorband er ongeveer 6000 km onder zit. De achter heb ik 1500 km terug moeten laten vervangen, omdat er een spijkertje de band lek prikte. Als ik tzt een goed inzicht wat betreft levensduur/km heb zal ik dat melden.
Misschien dat andere forumleden al meer ervaring hebben.
Misschien dat andere forumleden al meer ervaring hebben.
- jaybmw
- Type: R1200RT
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Je kan ter vergelijking Metzeler gebruiken denk ik . In de tijd dat ik nog op supersports reed , gebruikte ik altijd Pirelli evo en dragon banden . Deze hadden het zelfde rubbercompound als de Metzeler banden . Het compound van een tourband is anders , maar de sport banden voor op de weg vond ik erg goed , maar de levensduur is afhankelijk van vele factoren ....... Een Bridgestone bt 56 ging 10 dznd mee ondanks pittig rijden , een Pirelli ( geen corsa ! ) de helft . Maar een enorme goede band voor op de weg .
Dus kijk eens op tourbandentests van Metzeler bijvoorbeeld .
Groet , J .
Dus kijk eens op tourbandentests van Metzeler bijvoorbeeld .
Groet , J .
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
- Hamster
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 - 64dkm - Zumo660 - LED DRL - VStream Tall
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Twente
Net vandaag een setje Pirelli Angel GT's besteld. Worden binnenkort gemonteerd.
update 2 mei: zojuist gemonteerd.
update 2 mei: zojuist gemonteerd.
Laatst gewijzigd door Hamster op 02 mei 2014, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1150RT (2002) - Schuberth C3 - Zumo 660 - Scala Rider Q2 PRO - 60dkm - LED DRL - VStream Tall - Maxi Sound Twin - PC680
Een week of 3 geleden heb ik deze banden laten monteren.
Ik kan (nog) niks zeggen over de levensduur, maar heb er inmiddels bijna 2000 kilometer mee gereden en ik kan wel stellen dat deze band mij een ontzettend goed gevoel geeft.
Ik weet dat een nieuwe band (bijna) altijd goed voelt maar deze is anders, voor mijn gevoel beter !!
Hiervoor had ik er de Michelin P3 op liggen en vervangen na ruim 19500 kilometer.(waren nog niet helemaal op.
Daarvoor heb ik Metzlers gehad , ook een fijne band maar daarvoor 2 keer Bridgestones waarvan duidelijk is dat ik die niet meer wil !!
Groet,
B10
Ik kan (nog) niks zeggen over de levensduur, maar heb er inmiddels bijna 2000 kilometer mee gereden en ik kan wel stellen dat deze band mij een ontzettend goed gevoel geeft.
Ik weet dat een nieuwe band (bijna) altijd goed voelt maar deze is anders, voor mijn gevoel beter !!
Hiervoor had ik er de Michelin P3 op liggen en vervangen na ruim 19500 kilometer.(waren nog niet helemaal op.
Daarvoor heb ik Metzlers gehad , ook een fijne band maar daarvoor 2 keer Bridgestones waarvan duidelijk is dat ik die niet meer wil !!
Groet,
B10
-
- Type: R850RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Kluisbergen
Intussen werd er ook een set besteld. Binnenkort monteren en dan laat ik ook nog iets weten!
Levensduur van banden is niet voor iedereen hetzelfde , ik heb klanten die rijden 14000 km met de angel gt maar ook die maar 8 tot 10 dkm rijden .
De topper heeft ze kaal bij 5000 km .
De topper heeft ze kaal bij 5000 km .

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 4660 Weergaves
-
Laatste bericht door CCvW
-
- 4 Reacties