Klokje instellen op 24 uur

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
WernerB
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen

Klokje instellen op 24 uur

Ongelezen bericht door WernerB »

Wie weet hoe ik mijn digitale klokje van mijn 1200RT kan instellen op 24 uurs melding ipv een 12uurs melding. Dus: 15.30 ipv 3.30
Mijn handleiding geeft geen soelaas _001 .
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Inspector Gadget

Re: Klokje instellen op 24 uur

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Als je de uren doorloopt vanaf 12 uur en dan weer naar 1 uur in plaats van 13 uur, staat je instrumentenpaneel waarschijnlijk ook niet in EU eenheden (miles versus kilometer, Celsius versus Fahrenheit e.d.) ingesteld.

En dat kan alleen de BMW dealeRT voor je instellen;
Instrumentenpaneel •Tijdsaanduiding
◦24u - aanduiding * [af-fabriek]
◦12u - aanduiding

etc
Bron: http://www.gerritspeek.nl/motor/bmw-r12 ... 200rt.html
WernerB

Dan maar weer eens langs Kenny! _004
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Inspector Gadget

Ook Kenny kan dit niet instellen, alleen de BMW dealeRT.
Jammer genoeg!

Dit is 1 van de vele "adaptations" die alleen de BMW dealeRT met de BMW Diagnose Systeem (voorheen Mobi-something) kan instellen, terwijl je motor verbonden is met de fabriek (!) via het internet.

Het goede nieuws is dat eventuele software-updates voor je motor dan ook inzichtelijk gemaakt kunnen worden en eventueel geüpdate kunnen worden.

En als je er toch bent, een beetje vriendelijke BMW dealeRT kan ook de eventueel uitstaande terugroep-acties voor jou motor inzichtelijk maken, samen met de volledige onderhouds- en reparatie-historie.
Ongeacht waar ook gedaan door een BMW dealeRT.
Mijn tip, vraag daar een uitdraai van, interessante leesvoer wat er reeds zoal gedaan is. ;)
Robin0341
Type: R1250RT
Bijz: 2024 Sport racing blue metallic 2
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Ongelezen bericht door Robin0341 »

De tip van Rob heb ik vorig jaar ook opgevolgd. De BMW dealer in Apeldoorn heeft mijn settings naar NLD waardes omgezet en de eventuele terugroepacties inzichtelijk gemaakt. Top service en all for free. Bedankt voor die tip nog Rob

Verstuurd van mijn GT-I9000 aan alle forumleden
Inspector Gadget

Graag gedaan, uiteraard! _004

Ik moest bij van Harten in Amersfoort 25 pleuri exclusief BTW aftikken voor deze "service". :$
Maar ja, ze betalen jaarlijks ook een flink bedrag aan Herrn. BMW zelf voor de onderhoud & update van dat systeem.

PS: Voorheen heette het BMW Diagnose apparaat "MoDiTec" en volgens de RepROM wordt het nu "BMW Motorrad diagnosesysteem" genoemd. _001
WernerB

Hallo Rob,
Dank voor de info! Mijn dichtstbijzijnde BMW dealer is Motoport in Goes. Deze jongens staan nou niet bepaald bekend als goedkoop, maar ik zal wel moeten om je advies te kunnen opvolgen. Ben benieuwd wat zij voor deze service gaan rekenen. Ik houd jullie op de hoogte!
Have a nice BMW-day!
WernerB

Afbeelding
WernerB

Nou, inmiddels weet ik het wat Motoport rekent. Zie ook mijn opmerkingen bij 40.000 beurt van Perry.
Boordcomputer resetten/ fouten uitlezen/ klokje instellen naar 24 uurs telling: € 86,00.
Uurprijzen werkplaats Motoport: € 70,00 per uur incl.
Have a nice BMW-day!
WernerB

Afbeelding
Inspector Gadget

Terwijl het nu ook kan met de GS911. _004
viewtopic.php?f=45&t=8882

Ik zal mij onthouden wat ik persoonlijk van dergelijke prijzen vindt. :shock:
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Met zulke bedragen wordt een GS911 interessant.
WernerB

Ik begrijp steeds beter dat je met dergelijke uurtarieven gaat proberen om allerhande onderhoud in eigen beheer uit te voeren. Is nog leuk ook!
Dus naast diverse momentsleutels, ring-steeksleutels, doppensets, torx-en inbussets, voelermaten en twinmax of Carbtune, denk ik nu serieus na over de aanschaf van een GS911......
Have a nice BMW-day!
WernerB

Afbeelding
Inspector Gadget

Misschien moet ik een tafeltje gaan opzetten op het -treffen2014- met m'n laptop & mijn GS911. (idea-smilie) _001
Met een potje voor het goede doel, natuurlijk.
WernerB

Dat vind ik nog eens een top-idee, Rob! _004
Have a nice BMW-day!
WernerB

Afbeelding
Inspector Gadget

En een paar honderd meter verlengsnoer. ;)

Ik zal formeel aan onze forumbeheerders vragen want het is tenslotte hun feestje!

En anders moet voor deze en gene een afspraak gemaakt worden op een ander moment.
Inspector Gadget

WernerB

Top!Rob! _004
Maar, eh.....bij Motoport vertelden ze me dat de stationair calibratie bij de 1200rt niet is in te stellen!
Snap ik iets niet of kun jij meer dan die dure jongens van Motoport? Want als jij de stationair calibratie wel kunt uitvoeren, mag jij het voor me doen! _004
Have a nice BMW-day!
WernerB

Afbeelding
Inspector Gadget

Het is niet aan mij enig op- of aanmerkingen over MotorPort te geven maar wellicht werd wat anders bedoelt? _001

Je kunt niets instellen aan het stationair draaien van de R1200 anders dan de kalibratie doen van de stappenmotors (idle actuators), waarbij het nul-punt van die stappenmotors opnieuw bepaald wordt.
Het toerental van het stationair draaien kan je, zover ik weet, vooralsnog niet instellen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
WernerB

Inmiddels zijn we een beetje off-topic geraakt, maar gelet op de inhoud van het onderwerp is dat mijns inziens niet zo heel erg....
Ik bedoelde inderdaad de calibratie van de stappenmotor. Ik heb het idee dat het startpunt van een gasklepsynchronisatie ook vanaf dat punt dient te gebeuren; pas wanneer de nulpunt calibratie goed is, kun je een correcte synchronisatie uitvoeren met Carbtune of Twinmax. ( naar gelang de voorkeur van de gebruiker).
Als ik het mis heb, hoor ik dat graag......ben nooit te oud om te leren! :mrgreen:
Have a nice BMW-day!
WernerB

Afbeelding
PaulJacobsnl

Ongelezen bericht door PaulJacobsnl »

Inspector Gadget schreef:Terwijl het nu ook kan met de GS911.
Helaas kan ik niet bij het treffen zijn (ivm een reeds lang geleden gepland bezoek aan Maastricht) anders was ik zeker langs gekomen met mijn -1100- .
Dat is ook direct mijn vraag?
Wat kun je allemaal uitlezen met dat GS911? Kan ik deze informatie ook online vinden? Ben erg nieuwsgierig omdat ik mijn auto's zelf ook uit lees en eenvoudige storingen verhelpt.
Bij de -1100- ben ik nog wat huiverig omdat dit geheel nieuw voor mij is. Mijn nieuwsgierigheid is in ieder geval gewekt! _004
PaulJacobsnl

Ongelezen bericht door PaulJacobsnl »

Tja, soms moet je even googlen om meer te weten te komen. Op youtube vond ik http://www.youtube.com/watch?v=m2TidPTQJy4 wat mij al veel inzicht gaf.
Inspector Gadget

En ook het nodige is te vinden op:
http://www.hexcode.co.za
http://www.gs-911.be

Wat betreft synchronisatie & kalibratie;
I'm just a fool with a tool, but still a fool. ;)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”