Een gratis forum voor iedereen die van BMW Motorrad houdt. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere BMW Motorrad-liefhebbers. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
Dat betekent dat iedere keer als je start de spanning naar het klokje compleet wegvalt. Dat is een vreemde storing. Daarna doet-ie het wel gewoon goed? Valt onderweg ook niet uit of reset zichzelf?
Kan je de bedrading naar het klokje goed volgen? Controleer deze op beschadigingen, check dan ook de connector. Aansluitingen goed zuiver en stevig?
Mocht bovengenoemde allemaal niet helpen, check dan de staat van de accu en de startmotor, als de laatste last heeft van slechte verbindingen, treedt dit verschijnsel ook op.
Frank en Aad bedankt voor jullie reactie.
Ga het na kijken of er problemen zijn met de bekabeling.
Nadien doet hij het goed. onder het rijden geen problemen gehad met de tijd
Toevoeging van Aad is ook waardevol. Als de spanning zover daalt (door slechte accu of slechte (massa-)verbinding van de startmotor) dat het kloje ermee ophoudt, zou je dat ook aan het starten moeten merken. Draait de startmotor wel vlot rond?
Dit probleem heb ik ook gehad. Klok gereset na starten van de motor.
Dit werd bij door een defecte startmotor veroorzaakt. De motor starte normaal maar de startmotor bleek toch defect.
In de startmotor was een magneet losgeraakt waardoor de startmotor aanliep en dus veel stroom trok om te rond te komen bij het starten en hierdoor daalde de accuspanning teveel waardoor de klok te weinig spanning had en dus weer op nul stond.