Ruit R1100rt

Alles over windbescherming en aerodynamica.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

wimmers
Type: R1100RT

Ruit R1100rt

Ongelezen bericht door wimmers »

Gisteren met het warme weer dacht ik extra verkoelend naar huis te rijden dus de ruit naar beneden.
Heerlijk die extra koelte. Eenmaal thuis wilde de ruit echter niet meer omhoog. Naar beneden toe hoor je het relais klikken maar naar boven geeft het andere relais niet thuis.
Vorig jaar hetzelfde probleem en heb toen beiden relais vervangen.
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem. Bij BMW doen ze net alsof ik de enige ben.
Hebben andere in het verleden dezelfde problemen gehad en wat hebben jullie eraan gedaan?
Wim Immers

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

PK
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Schalkhaar

Ongelezen bericht door PK »

Hallo Wim,

Ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee. Kan me wel goed voorstellen dat wanneer je de ruit gebruikt bij flinke snelheid, dat dan het mechanische gedeelte het flink voor zijn kiezen krijgt door de windbelasting.

Gebruik de ruit eigenlijk alleen maar op de op- en afrit van de snelweg, verder staat hij altijd laag.

Ik heb van andere rijders nog nooit iets gehoord over problemen met de ruit, misschien ben je inderdaad de enige.

Succes met het herstel en anders moet je toch maar in de wind blijven zitten :wink:

Peter
Waarom vier wielen, twee is genoeg.
Waarom vier cylinders, .....
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ruit R1100rt

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Beste Wim,
Heb je al eens in het reparatiehandboek gekeken? Deze kun je downloaden onder het onderwerp: DOWNLOADS.
http://r1100rt.123forum.nl/phpBB2/handi ... t-t13.html
Wellicht wordt je daar iets wijzer van.
suc 6
grtz
Jos
wimmers schreef:Gisteren met het warme weer dacht ik extra verkoelend naar huis te rijden dus de ruit naar beneden.
Heerlijk die extra koelte. Eenmaal thuis wilde de ruit echter niet meer omhoog. Naar beneden toe hoor je het relais klikken maar naar boven geeft het andere relais niet thuis.
Vorig jaar hetzelfde probleem en heb toen beiden relais vervangen.
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem. Bij BMW doen ze net alsof ik de enige ben.
Hebben andere in het verleden dezelfde problemen gehad en wat hebben jullie eraan gedaan?
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
RobNIJ
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Nijmegen

Ongelezen bericht door RobNIJ »

Ik verstel de ruit best wel vaak, ook op de snelweg als het plotseling gaat regenen, nergens problemen mee. Is ook een hoge ruit.
Rob
Houdhetrubberonder
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
wimmers
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door wimmers »

Ik heb inmiddels de ruit gemaakt. De plaats van de relais is erg onhandig. Ze zitten achter de kilometer, toerenteller unit dus die moet los. Ik heb ze verwisseld en inmiddels werkt het weer naar behoren. Ik had de ruit bij stilstand laten zakken en bij stilstand geprobeerd de ruit weer omhoog te rijden dus niet al rijdend.

Ik heb inmiddels ook gebeld met de dealer en die gaf het volgende antwoord.
Het komt vaker voor en juist bij mensen zoals is die eigenlijk de ruit weinig of niet gebruiken. De kans dat dan het relais "vastslaat" is aanwezig of dat er wellicht toch wat vochtinwerking is opgetreden dus corrosie rond de pootjes van de beiden relais. Hij adviseerde de ruit regelmatig even te laten bewegen.

Dus RT-rijders we zwaaien niet meer naar elkaar we laten dat de ruit doen
Wim Immers
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Als ik de fiets wegzet onder de hoes, dan laat ik de ruit zakken, antenne erachter. Bij het wakker worden weer hetzelfde ritueel. Zo blijft de ruit altijd in beweging.

wimmers schreef:Ik heb inmiddels de ruit gemaakt. De plaats van de relais is erg onhandig. Ze zitten achter de kilometer, toerenteller unit dus die moet los. Ik heb ze verwisseld en inmiddels werkt het weer naar behoren. Ik had de ruit bij stilstand laten zakken en bij stilstand geprobeerd de ruit weer omhoog te rijden dus niet al rijdend.

Ik heb inmiddels ook gebeld met de dealer en die gaf het volgende antwoord.
Het komt vaker voor en juist bij mensen zoals is die eigenlijk de ruit weinig of niet gebruiken. De kans dat dan het relais "vastslaat" is aanwezig of dat er wellicht toch wat vochtinwerking is opgetreden dus corrosie rond de pootjes van de beiden relais. Hij adviseerde de ruit regelmatig even te laten bewegen.

Dus RT-rijders we zwaaien niet meer naar elkaar we laten dat de ruit doen
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Hallo
Ik heb het zelfde probleem na een tocht van 1500km waarvan 170km door het moezel.In het moezeldal heb ik de ruit helemaal laten zakken bij een temperatuur van 32ºC,daarna ging de ruit niet meer omhoog,terwijl het relais klikt zowel bij omhoog als naar beneden.Dus dat word demonteren de handel.Heeft iemand misschien een idee?
Kees BMW
Kees BMW

Hallo

Het probleem heb ik vanmorgen uit de weggeruimt.Ik heb de hele zaak gedemonteert,dat ging moeilijk omdat de ruit in de onderste stand stond.Dan heb ik de beide relais uit gebouwt,en deze gedemonteert en met schuurpapier de kontacten schoongemaakt.De relais weer gemonteert en de zaak weer opgebouwt.Het mechanischme heb ik met WD40 ingespoten.,en de ruit mooi schoongemaakt.En zie de ruit gaat weer op en neer.
Kees BMW
fu00

Re: Ruit R1100rt

Ongelezen bericht door fu00 »

Dag Wim,

fijn dat het allemaal weer werkt. Bij mijn motor is het ruitje al een tijdje defect. De dealer gaf aan dat de motor defect is omdat je de relais wel hoort schakelen. kosten over de 700 euro. Laat maar even zitten. De ruit staat in de bovenste stand.
Als ik in de gelegenheid ben zal ik het zaakje demonteren. Draaisma is het kennelijk gelukt.

Groeten,
Hans
Kees BMW

Hallo
De relais klikten bij mij ook maar er gebeurde niks, misschien zou je ze eerst ook schoon kunnen maken.

Succes.
Kees BMW
fu00

Ruit

Ongelezen bericht door fu00 »

Dag Kees,

Dit biedt weer perspectieven. Het zal toch niet waar zijn dat het met schoonmaken te verhelpen is.

Groeten,

Hans

Johannetje

Re: Ruit

Ongelezen bericht door Johannetje »

fu00 schreef:Dag Kees,

Dit biedt weer perspectieven. Het zal toch niet waar zijn dat het met schoonmaken te verhelpen is.

Groeten,

Hans
Hoi Hans,

Reken maar van "Yes", heb het zelf al 1x gehad.
Overigens is zo'n relais ook geen dure vervanging indien hij toch defect is hoor...

Groet

Johan
REIN

Ongelezen bericht door REIN »

OOk bij mij werkte die ruit niet meer, een nieuwe relea erin en weer zwaaien met de ruit. was 2 maanden gelden gebeurd en hij doet het nog steeds prima.
Gr, rein

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kuip & Ruiten”