Ik heb intussen mijn polis er even op nagekeken, en er staat inderdaad (in de kleine lettertjes) dat voertuigen die casco verzekerd zijn, altijd ingenomen worden bij total loss, en niet behouden mogen worden onder vermindering van het schadebedrag
De expert vertelde me wel, dat het me vrij staat om de motor onmiddellijk terug te kopen van de opkoper.
Omdat de motor bij mij thuis stond, had ik alle accessoires al gedemonteerd voordat de expert langskwam, dus daar leid ik geen extra schade, blijft alleen vervelend van de bandenset, toch wel 450 km mee gereden. De expert zou proberen om dat ergens te compenseren, maar dat moet ik dus maar afwachten.
Over de schade aan helm en kleding deed hij verder niet moeilijk, dat wordt netjes vergoed
Het enige waar ik echt van baal is dat alles traag verloopt, expert pas 10 dagen na de aanrijding, en nu nog minstens 6 werkdagen, aleer mijn eigen verzekering uitbetaald, laat staan wanneer de tegenpartij eventuele meerschade gaat uitbetalen. Dat is best lastig als je motor je woon-werk-verkeer is. En om nou elke dag 40 km te gaan fietsen gaat me toch echt te ver, dus noodgedwongen in het koekblik wat eigenlijk alleen voor Italianen geschikt is
Ik wordt ook alleen maar op de been gehouden door het vooruitzicht van een testrit komende vrijdag op een 1150RT van 2004, nog bijzondere dingen waar ik op moet letten?
Groet, Aad