Onderdelen na total loss

Over verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving in het verkeer.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
beckysmile

Onderdelen na total loss

Ongelezen bericht door beckysmile »

Beste RT-vrienden,

helaas mag ik mijn eigen RT niet terugkopen van de verzekering, waardoor ik dus ook helaas geen onderdelen aan jullie kan aanbieden.
E.e.a. heeft te maken met een wetsartikel, waardoor de verzekeraar nog 3 maanden WA-aansprakelijk blijft, als ik geen vrijwaring heb, en die krijg ik alleen door verkoop aan derden.
Het was te proberen, maar helaas _001
Gelukkig krijg ik mijn schade wel behoorlijk vergoed, inclusief helm, kleding en de expert gaat proberen wat extra's eruit te slepen voor de nagenoeg nieuwe banden.
Van snel iets afwikkelen hebben ze trouwens geen kaas gegeten, gaat nog zeker anderhalve week duren Oia

Groet, Aad
RT1
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Honda GOLDWING 1800A
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deurne

Re: Onderdelen na total loss

Ongelezen bericht door RT1 »

Zou niet weten waarom niet?
Je blijft gewoon aansprakelijk voor de verzekering van de motor zolang hij op jou naam staat.
Heb vorig jaar hetzelfde geintje gehad en omdat er naar mijn mening te weinig teruggegeven werd voor het wrak heb ik het zelf gehouden, ( uitkering met behoud van restanten is een normale regeling)
Later zelf verkocht , ik blij en de mensen die hem kochten blij :D

Dus ik zou het toch maar even bij je verzekering aankaarten als je de restanten zelf wilt houden _004
[groet]
Rob
[b]Honda: Gold Wing 1800 - Honda Deauville 650 - BMW R75/6[/b]: vroeger: R1200RT, PE 1100
AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Toen ik mijn -1150- plat had gereden is deze vanuit Ierland naar een dealer gebracht (ik mocht hem niet thuis laten bezorgen) en kwam ik qua accessoires in hetzelfde schuitje terecht. Uiteindelijk door goodwill van De Jong Alphen nog wel de steun voor de Zumo660 (is voor me gedemonteerd) en de Kisan module (na inleveren van het originele relais) terug gekregen. Maar de stuurverhogers en splinternieuwe HyperPro helaas niet. Na de taxatie en opgave aan de verzekering kan/mag er niet meer aan gesleuteld worden, omdat dan de waarde flink kan veranderen, eigenlijk best begrijpelijk......

Op dat moment stond de motor in principe nog wel op mijn naam, maar was-ie eigenlijk al eigendom van de verzekering. Pas later ontving ik de vrijwaringspapieren, en gelukkig een goede uitkering.
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
white
Type: R1100RT
Woonplaats of omgeving: Landgraaf

Ongelezen bericht door white »

Hoi Aad.

Dat is jammer voor ons (Landgraaf-Heerlen was best te doen voor wat onderdelen _005 ), maar dan zoeken we gewoon even verder.

Belangrijkste is dat je er nu goed uitspringt met je schade.
Succes, en veel plezier gewenst met de opvolger _004
Cobaard
Bijz: Verlaagd HyperPro, BMW Comfortzadel, VStreamscherm
Woonplaats of omgeving: Drunen

Ongelezen bericht door Cobaard »

Rob heeft helemaal gelijk. Het is natuurlijk afhankelijk van de "extra's" etc. Co
peterBig

Ongelezen bericht door peterBig »

beckysmile schreef:Beste RT-vrienden,

helaas mag ik mijn eigen RT niet terugkopen van de verzekering, waardoor ik dus ook helaas geen onderdelen aan jullie kan aanbieden.
E.e.a. heeft te maken met een wetsartikel, waardoor de verzekeraar nog 3 maanden WA-aansprakelijk blijft, als ik geen vrijwaring heb, en die krijg ik alleen door verkoop aan derden.
Het was te proberen, maar helaas _001
Gelukkig krijg ik mijn schade wel behoorlijk vergoed, inclusief helm, kleding en de expert gaat proberen wat extra's eruit te slepen voor de nagenoeg nieuwe banden.
Van snel iets afwikkelen hebben ze trouwens geen kaas gegeten, gaat nog zeker anderhalve week duren Oia

Groet, Aad
Dat wetsartikel is onzin. als het kenteken niet is ingenomen, kunt je het bij het RDW laten vernietigen. in ieder geval kun je het kenteken laten opschorten. en inderdaad heeft de maatschappij het na-risico. maar dat is altijd al zo!

In de Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen (wam) is geregeld dat een verzekeraar 16 dagen na verkoop van een voertuig nog een schade moet betalen aan een derde wanneer blijkt dat de nieuwe eigenaar geen geldige autoverzekering heeft afgesloten. Dit noemt men het na risico.

ze doen dit liever niet omdat er zo ongewenste "opknappers" op de markt terug kunnen komen.

als je blijft aandringen, zit er voor de verzekeraar niets anders op om aan jou, tegen de restwaarde, het wrak over te laten.

gr,

Peter
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

peterBig schreef: ...knipperdeknip...

...ze doen dit liever niet omdat er zo ongewenste "opknappers" op de markt terug kunnen komen...
Als ik de verhalen van Erik van Lent in de Promotor en op zijn website zo lees, dan gebeurt dat momenteel juist veelvuldig en ook juist met medeweten/medewerking van de verzekeraars zelf... _001

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
JM1100RT
Type: R1250RT
Woonplaats of omgeving: Eindhoven

Ongelezen bericht door JM1100RT »

Dan verbaast het mij niet dat De Locht in Steensel al sinds jaren er uit is. Zit nu een rijschool in. Kom daar regelmatig met het (race) fietsje langs namelijk. Zou er dan toch iets van rechtvaardigheid in de wereld bestaan?? :lol:
beckysmile

Ongelezen bericht door beckysmile »

Ik heb intussen mijn polis er even op nagekeken, en er staat inderdaad (in de kleine lettertjes) dat voertuigen die casco verzekerd zijn, altijd ingenomen worden bij total loss, en niet behouden mogen worden onder vermindering van het schadebedrag _001
De expert vertelde me wel, dat het me vrij staat om de motor onmiddellijk terug te kopen van de opkoper.
Omdat de motor bij mij thuis stond, had ik alle accessoires al gedemonteerd voordat de expert langskwam, dus daar leid ik geen extra schade, blijft alleen vervelend van de bandenset, toch wel 450 km mee gereden. De expert zou proberen om dat ergens te compenseren, maar dat moet ik dus maar afwachten.
Over de schade aan helm en kleding deed hij verder niet moeilijk, dat wordt netjes vergoed _004
Het enige waar ik echt van baal is dat alles traag verloopt, expert pas 10 dagen na de aanrijding, en nu nog minstens 6 werkdagen, aleer mijn eigen verzekering uitbetaald, laat staan wanneer de tegenpartij eventuele meerschade gaat uitbetalen. Dat is best lastig als je motor je woon-werk-verkeer is. En om nou elke dag 40 km te gaan fietsen gaat me toch echt te ver, dus noodgedwongen in het koekblik wat eigenlijk alleen voor Italianen geschikt is Big RT Smile

Ik wordt ook alleen maar op de been gehouden door het vooruitzicht van een testrit komende vrijdag op een 1150RT van 2004, nog bijzondere dingen waar ik op moet letten?

Groet, Aad

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving”