wat is een Total Loss RT nog waard?

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

wat is een Total Loss RT nog waard?

Ongelezen bericht door dhr »

vrienden,

gisteren in gepaste omgeving afscheid genomen van mij RT :$
Ik moet zeggen toch wel met een flink brok in mijn keel :(

Maar ja je moet verder en dan gaat het al gauw over de zakelijke afwikkeling. Wat doen we met de brokken en hoe kom je aan een nieuwe?
Motoport dacht dat de restanten (alleen motorblok en cardan zijn nog goed en bruikbaar) 1500 tot 2000 op konden leveren in de handel.
Nu staan ze op mijn voicemail en is het maximale 1000,= wat "de handel" heeft geboden.
Het is niet dat ik ze niet geloof maar heeft iemand ervaring met dit soort zaken en er kijk op?

Het schijnt wel zo te zijn dat de 2de hands markt voor onderdelen en motoren aardig vol zit, Boonstra kocht eerst eigenlijk alles en nu ook alleen nog maar selectief en ik merk ook dat aan de aanbod prijs kant wel het een enander kan.

hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: wat is een Total Loss RT nog waard?

Ongelezen bericht door HansD »

Waarom bel je zelf niet eens rond, bijv. met Boonstra, bmwsloop.nl ...?
Hans
dhr
Contacteer:

Boonstra en die in Roggel (zit achter BMWsloop) + nog 2 andere zijn vanochtend al door Motorport benadert incl foto's.
daar kwam er één met deze reactie. Ik heb alleen geen idee van de waarde van zo'n reactie en of er alternatieven zijn behalve zelf sleutelen (ik ben niet handig) en in onderdelen verkopen?

hgr
Kees
HansD schreef:Waarom bel je zelf niet eens rond, bijv. met Boonstra, bmwsloop.nl ...?
Hans
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

Als je zelf zou slopen en onderdelen verkopen, weet dan wel wat je allemaal op je hals haalt.
Punt een is er de kans dat je niks los kunt verkopen, in ieder geval niet vlot. Kijk maar op marktplaats ofzo, daar staat een en ander lang te koop aangeboden. Bovendien kun je als particulier verkoper geen garantie bieden en zullen de prijzen die je krijgt voor een onderdeel ook nooit heel erg hoog zijn.
De "handel" neemt ook een risiko, wil er wel geld aan verdienen en bied dus laag in de hoop dat ze de kosten er uit kunnen halen. Een alternatief zou nog kunnen zijn dat je zelf de onderdelen in opslag houd, zeker als je weer een zelfde motor gaat rijden. Ieder boutje en schakelaartje kan dan van pas komen, en misschien kun je een ander helpen door iets te verkopen als ineens iemand het toch nodig heeft.
Punt twee is het vrijwaringsbewijs. Zolang je het frame en de papieren nog niet via erkende weg hebt afgevoerd, blijf je kentekenhouder en dus moet je minimaal het schorsingstarief betalen.
Het is heel wrang dat je bijna niks meer terugkrijgt voor je motor, maar er zal weinig aan te veranderen zijn vrees ik voor je.
Sterkte, Micha
RuudRT

Ongelezen bericht door RuudRT »

Hoi,

De prijs die je krijgt van de handel klopt natuurlijk wel de dagwaarde van een RT '98 ligt op ca 3800 euro dus tel het maar uit.

Als ik je een advies mag geven zou ik mits je het wrak op kunt slaan thuis neerzetten en de bruikbare onderdelen te koop aanbieden tenslotte is de vraag ernaar altijd en ik denk dat je voor het geheel best nog een aantal centjes kunt beuren voor je nieuwe aanwinst.

Marktplaats kun je veel opzetten kost niets en wat dacht je van dit forum.

Ik ben nog op zoek naar een rechter koffer de deksel mag gerust beschadigt of niet aanwezig zijn en ik weet zeker dat je zo een heleboel kunt slijten.

Groeten Ruud
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Hallo Kees,

Vergeet niet de andere fora in bv BE en D.
Ik denk dat als iemand op zoek is naar een versnellingsbak, cardanbehuizing, tupperware enz. enz. dan zijn ze met jouw aanbiedingen heel gelukkig mee. Als het niet in de weg staat kan je rustig de kopers afwachten.
Ook Ebay is een mogelijkheid.
Gr,
Kenny

BeemerBert
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Denk dat alleen de versnellingsbak al 500 euro opbrengt.
Maar wat je nodig hebt is plaats en TIJD.

Als je de spullen op marktplaats zet bieden de zelfde handelaren voor spotprijzen mee, maar 1000 euro moet redelijk te doen zijn.
Denk er ook aan dat het altijd schrikken is als je het ziet, maar het lijkt me sterk dat alleen genoemde onderdelen nog verkoopbaar zijn.

Een zadel, zekeringkast, achterlicht noem het maar op levert ook in beschadigde toestand geld op :O
Kijk hier maar eens wat er voor een losse teller of kuipdeel gevraagd wordt: http://fahrzeugteile.search.ebay.de/bmw ... fmtsZinsif

Nogmaals plaats en tijd.... ik zou het wel weten.

Succes met je keuze, Bert
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Vergeet niet dat handelaren zelf ook nog moeten verdienen en natuurlijk kosten moeten maken om het te verkopen. Zelf verkopen betekent wél een hoop gedoe.
Ik ben nog wel in de markt voor 2 onderdeeltjes, maar daar wordt je ook niet rijk van.
Wally 42
Bijz: Ex KLPD
Woonplaats of omgeving: Den Helder

Ongelezen bericht door Wally 42 »

Hallo Kees,

Ik heb je verhaal gelezen gelukkig heb je zelf niks eraan overgehouden.
Ik zou niet weten wat een total loss Rt op moet brengen hangt een beetje van de schade af denk ik.
Als ik op marktplaats kijk wat er te koop staat en die bedragen een beetje bij elkaar optel
dan loopt dat al snel op alleen een complete kofferset levert al 400 euro op een lopend blok al gauw
zo'n 650 euro dan ben je alleen de koffers en het blok kwijt en heb je nog heel veel over.
Maar er gaat ook aardig wat werk in zitten.
Maar ik heb ook evt wel intresse in wat onderdelen en mischien zijn er nog meer forumleden die wat kunnen gebruiken.
Al met al een moeilijke keus denk ik.
Succes ermee Grtz Peter
BeemerBert

Hallo Kees,

Heb je al een besluit kunnen nemen hoe je het aan gaat pakken ?

Groet, Bert
dhr
Contacteer:

als ik zo alle adviezen, ook diverse via PB ontvangen hartelijk dank daarvoor, in me opneem heb ik besloten dat ik als niet knutselaar voor de makkelijkste weg moet kiezen.

In de handel krijg ik (via Motoport) er 1500 voor, tegelijkertijd kan ik op zeer gunstige conditie daar ook een vervangende motor aanschaffen.
En dat heb ik dus gedaan :D

case closed

hgr
Kees

BeemerBert

:D je maakt ons wel nieuwsgierig :D

Wat heb je gekocht ?

Groet, Bert
dhr
Contacteer:

BeemerBert schreef::D je maakt ons wel nieuwsgierig :D

Wat heb je gekocht ?

Groet, Bert
Zie ander draadje: (even?) einde oefening
het is (weer) een 1100RT Glacier Grün

hgr
Kees

en in mijn onderschrift staat het ook ;)
maRTin

Ongelezen bericht door maRTin »

Ik kan het mis hebben Kees, maar volgens mij staat jouw oude fiets nu te koop bij Boonstra Ureterp ??

http://link.marktplaats.nl/236813930" onclick="window.open(this.href);return false;
dhr
Contacteer:

Goed gezien, dat is hem inderdaad.
Overigens "voorschade", da's wel een eufemisme :!:

hgr
Kees
Miklos schreef:Ik kan het mis hebben Kees, maar volgens mij staat jouw oude fiets nu te koop bij Boonstra Ureterp ??

http://link.marktplaats.nl/236813930" onclick="window.open(this.href);return false;
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

dhr schreef:Overigens "voorschade", da's wel een eufemisme :!:
Dat dacht ik ook al, volgens mij is de hele ophanging voor een beetje aan gort. Maar ja, ik denk niet dat als iemand 'm in het echt ziet denkt dat ie met een nieuw wiel klaar is... ;)

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”