video: geef je Zumo een grote beurt
Moderator: RT_Patrick
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Wierden
video: geef je Zumo een grote beurt
Deze periode van het jaar is een goed moment om je Garmin Zumo eens een GROTE BEURT te geven. Het apparaat weer helemaal als nieuw te maken, klaar voor het nieuwe seizoen!
En dat kun je prima zelf. In deze video(s) laat ik zien hoe je dat aan kunt pakken.
Succes!
[media]cb5G5_V8Cl4[/media]
En dat kun je prima zelf. In deze video(s) laat ik zien hoe je dat aan kunt pakken.
Succes!
[media]cb5G5_V8Cl4[/media]
- 1-handed
- Type: R1200RT
- Bijz: www.1-handed.com
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
- Contacteer:
- AGVerheij
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Re: video: geef je Zumo een grote beurt
Wordt een goede besteding van de zaterdagavond
(had toch al gepland de nieuwe kaart er op te zetten, kan dit gelijk mee)
(had toch al gepland de nieuwe kaart er op te zetten, kan dit gelijk mee)
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
- Ben1200RT
- 2024
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Divers
- Land: Zweden
- Woonplaats of omgeving: Smalland
Is er ook een grote schoonmaakbeurt mogelijk voor TomTom??
Wie op tijd vertrekt ...... hoeft zich nooit te haasten
Groetn Ben1100RT
Wie op tijd vertrekt ...... hoeft zich nooit te haasten
Groetn Ben1100RT
Wie op tijd vertrekt ................ hoeft zich niet te haasten.
- Hans Vaessen
Bij de TT is het minder noodzakelijk; in de TT kun je bijvoorbeeld geen 'derde kaarten' laden dus kun je daar ook geen fouten bij maken.Ben1100RT schreef:Is er ook een grote schoonmaakbeurt mogelijk voor TomTom??
Wel kan het handig zijn bijvoorbeeld een overbodige ITN bestanden te verwijderen. Da's echter een kwestie van handmatig werken met 'windows verkenner'. Er zijn verder geen tools voor. Doe dat wel zorgvuldig en gooi geen bestanden weg waarvan je niet weet wat de functie is.
- RT1
- Bijz: Honda GOLDWING 1800A
- Woonplaats of omgeving: Deurne
Ben nog steeds gebruiker van de Streetpilot 2720, na wat strubbelingen met het scherm doet hij t nog steeds en ik ben er verknocht aan.
Is er ook een mogelijkheid of must om deze een "grote beurt" te geven , omdat deze via de computer niet benaderbaar is?
Ik weet van hieruit niet welke kaartversie er opstaat, maar zeker niet de laatste. Heb de ervaring dat je niet altijd de laatste versie nodig hebt om problemen tegen te komen die niet oplosbaar zijn.
Rob

Is er ook een mogelijkheid of must om deze een "grote beurt" te geven , omdat deze via de computer niet benaderbaar is?
Ik weet van hieruit niet welke kaartversie er opstaat, maar zeker niet de laatste. Heb de ervaring dat je niet altijd de laatste versie nodig hebt om problemen tegen te komen die niet oplosbaar zijn.

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Rob
[b]Honda: Gold Wing 1800 - Honda Deauville 650 - BMW R75/6[/b]: vroeger: R1200RT, PE 1100
- Hans Vaessen
Doordat de 2720 niet als externe hard schijf gezien wordt kun je er weinig aan 'verknoeien'. Een 'grote beurt' is dan ook amper noodzakelijk. Wel zou ik eens per jaar een hard-reset uitvoeren.
- AGVerheij
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Van het weekeinde met de 660 aan het stoeien geweest, goede en duidelijke video !
Alleen omdat zo'n harde reset ook alle toestelinstellingen (bluetooth koppelingen, scherminstellingen, navigatievoorkeuren) verwijdert toch iets langer bezig geweest dan ik eigenlijk van plan was. Is daar ook een backup van de maken, of moet ik maar beter onthouden wat ik heb ingesteld ?
Alleen omdat zo'n harde reset ook alle toestelinstellingen (bluetooth koppelingen, scherminstellingen, navigatievoorkeuren) verwijdert toch iets langer bezig geweest dan ik eigenlijk van plan was. Is daar ook een backup van de maken, of moet ik maar beter onthouden wat ik heb ingesteld ?
Groets, GerbeRT
- Hans Vaessen
Ah, dat had ik misschien inderdaad wat duidelijker moeten vermelden; excuus!AGVerheij schreef:Van het weekeinde met de 660 aan het stoeien geweest, goede en duidelijke video !
Is daar ook een backup van de maken, of moet ik maar beter onthouden wat ik heb ingesteld ?
En nee; daar kun je geen backup van maken. Helaas.
Ook hiervoor geldt echter dat het geen kwaad kan eens helemaal 'from scratch' te beginnen. Twee voorbeelden:
- bij de zumo550 hebben sommigen last van 'vreemde routering'. Dat komt dan omdat ze teveel op te vermijden hebben staan (autobahns=snelwegen, snelwegen=n-wegen) - bovendien vaak zonder het te weten. Ik krijg nu althans ook als reactie 'hij routeert ineens beter'. Dat heeft dan daar mee te maken
- ook Bluetooth werkt vaak ineens beter als toestellen een keer opnieuw gepaired worden.
Bovenstaande is lang niet voor iedereen relevant allicht.
Voordeel van de instellingen en pairing opnieuw uitvoeren is allicht dat je meteen ook weer even, in alle rust, opfrist 'hoe het ook weer moet'. En da's beter dan onderweg, terwijl je maten met ronkende uitlaat op je staan te wachten

- wil51
- Type: R850RT
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Ik vind op de 660 twee kruispunt overzichtbestanden met dezelfde datum maar zijn niet even groot. Klopt dit?
In dergelijke berichten is het verstandig ook de volledige bestandsnamen aan te geven.
Waarschijnlijk doel je op "gmap3d.img" ?

Waarschijnlijk doel je op "gmap3d.img" ?
- wil51
- Type: R850RT
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Nee, het zijn bestanden voor de plaatjes van de richtingborden op snelwegen.
Dit zijn de twee bestanden:
D2504160A.jcv 650,51 MiB 29-01-14 02:28
D2666150A.jcv 564,33 MiB 29-01-14 02:31
Ik dacht er maar 1 bestand moest zijn.
Dit zijn de twee bestanden:
D2504160A.jcv 650,51 MiB 29-01-14 02:28
D2666150A.jcv 564,33 MiB 29-01-14 02:31
Ik dacht er maar 1 bestand moest zijn.
Ah, die, ok.
Ik heb ff voor je gekeken op mijn apparaat (met Complete Europe erop);
In het mapje "\Garmin\JVC\";
D2504160A.jcv - 666.122 Kb (om precies te zijn: 682.108.512 bytes)
De "D2666150A.jcv" kan van een voorgaande kaart geweest zijn en dus gewist worden, nadat je een backup daarvan gemaakt hebt op je kompjoeter.
Ik heb ff voor je gekeken op mijn apparaat (met Complete Europe erop);
In het mapje "\Garmin\JVC\";
D2504160A.jcv - 666.122 Kb (om precies te zijn: 682.108.512 bytes)
De "D2666150A.jcv" kan van een voorgaande kaart geweest zijn en dus gewist worden, nadat je een backup daarvan gemaakt hebt op je kompjoeter.

- Wolfs RT
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Door het om de paar minuten uitvallen van mijn Zumo550 ook maar de Javawa manager aangesloten. Er waren geen foutmeldingen echter ontbreekt wel de basiskaart......????
Wat nu? Maakt dat wat uit en kan dit de reden zijn dat de gps uitvalt? De Zumo heeft een tijdje stil gelegen in de kast en voorheen nooit problemen mee gehad.

Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
- Hans Vaessen
De basiskaart is vooral van belang bij ver uitzoomen, lijkt me niet de oorzaak van andere problemen.
Zie het forum van Marco: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=929
Daar staat ook een link waar je, na registreren, de kaart opnieuw kunt downloaden.
Zie het forum van Marco: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=929
Daar staat ook een link waar je, na registreren, de kaart opnieuw kunt downloaden.
- Wolfs RT
Hartelijk dank.
Ik zal ook een harde reset uitvoeren en 24uur aan de lader zetten kijken of dat helpt.
O ja, en voor wat het waard is, life time update heb ik ook.
Ik zal ook een harde reset uitvoeren en 24uur aan de lader zetten kijken of dat helpt.
O ja, en voor wat het waard is, life time update heb ik ook.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
- Hans Vaessen
Kijk vooral ook naar evt dubbele kaarten en overbodige gpx-files; ik kan aan je screenshot niet zien hoe dat zit. Enfin, zie de video.Wolfs RT schreef: Ik zal ook een harde reset uitvoeren en 24uur aan de lader zetten kijken of dat helpt.
- Wolfs RT
De video is
Ik heb alles opgeschoond bij de Zumo van m'n schoonvader en die van mij en ze werken beide weer z.g.a.n.
Wel had ik zoals eerder aangegeven het probleem dat mijn Zumo plots uitviel. Na wat zoeken op het www kwam ik op het gps forum een draadje tegen waaruit blijkt dat de Claire-TTS spraakupdate 1.90 problemen kan geven. Een proefritje gemaakt met de oude Claire, en op de plek waar hij voorheen op hol sloeg, A1 afslag Hilversum komend vanaf Amsterdam (voorsorteren naar rechts), nu geen enkel probleem. Daarna weer Claire-TTS geactiveerd en op dezelfde plek werd het scherm weer zwart. Daarna voor de dubbele check weer de oude Claire geinstalleerd en tot de conclusie gekomen na het ritje dat er inderdaad een probleem is met de spraakupdate.
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=59& ... e4e2fb2521

Ik heb alles opgeschoond bij de Zumo van m'n schoonvader en die van mij en ze werken beide weer z.g.a.n.
Wel had ik zoals eerder aangegeven het probleem dat mijn Zumo plots uitviel. Na wat zoeken op het www kwam ik op het gps forum een draadje tegen waaruit blijkt dat de Claire-TTS spraakupdate 1.90 problemen kan geven. Een proefritje gemaakt met de oude Claire, en op de plek waar hij voorheen op hol sloeg, A1 afslag Hilversum komend vanaf Amsterdam (voorsorteren naar rechts), nu geen enkel probleem. Daarna weer Claire-TTS geactiveerd en op dezelfde plek werd het scherm weer zwart. Daarna voor de dubbele check weer de oude Claire geinstalleerd en tot de conclusie gekomen na het ritje dat er inderdaad een probleem is met de spraakupdate.
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=59& ... e4e2fb2521
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht