Grote beurt

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Grote beurt

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Vandaag, 25 febr. gelukkig weer op m'n RT. Ik had hem op dinsdag weggebracht naar Molenaar voor de 80000km beurt, de km stand was inmiddels 85454km en ik kreeg een F 800S mee om niet zonder motor te zitten. Prima motor daar niet van, best snel en fel alleen bij lage snelheid gaat het met wat zoeken van het voorwiel alle kanten op, maar wat een wind staat er in Nederland, dat ben ik niet meer gewend. Echt, bij 140 km/u krijg je neiging om je hoofd vast te gaan houden anders waait ie weg. Dus een € 600,= armer maar een (winderige) ervaring rijker, al met al waardeer ik het comfort van de RT des te meer. :lol:

groeten,

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Grote beurt

Ongelezen bericht door HansD »

Hazeldonk schreef:Vandaag, 25 febr. gelukkig weer op m'n RT. Ik had hem op dinsdag weggebracht naar Molenaar voor de 80000km beurt, de km stand was inmiddels 85454km en ik kreeg een F 800S mee om niet zonder motor te zitten. Prima motor daar niet van, best snel en fel alleen bij lage snelheid gaat het met wat zoeken van het voorwiel alle kanten op, maar wat een wind staat er in Nederland, dat ben ik niet meer gewend. Echt, bij 140 km/u krijg je neiging om je hoofd vast te gaan houden anders waait ie weg. Dus een € 600,= armer maar een (winderige) ervaring rijker, al met al waardeer ik het comfort van de RT des te meer. :lol:

groeten,

Ben
Ben ,
Ik had laatst een K75 mee voor mijn 100.000 beurt, zonder scherm, en had dezelfde ervaring. Met storm tegen ben ik toen maar 90 kmh gaan rijden op de rechterbaan. Snap echt niet wat mensen er aan vinden zonder windscherm!?
Ik was dan ook weer heel blij om weer op mijn RT te rijden, net als jij.
Groetjes,
Hans
Hazeldonk
Contacteer:

Zeker, ook ik heb op de A27 even die 140km/u opgezocht en ben toen heel snel naar de rechterbaan verhuisd met een max top van 110km/u naar huis gereden en dat was hard zat!

gr,

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Ben,

Ik kom regelmatig bij Molenaar langs. FIjne mensen. Meestal voor de GB is men in het totaal rondom de 400 euries kwijt.
Was er iets aparts gedaan of had je extra onderdelen erop laten zetten?
Gr,
Kenny
Hazeldonk
Contacteer:

ksimon schreef:Ben,

Ik kom regelmatig bij Molenaar langs. FIjne mensen. Meestal voor de GB is men in het totaal rondom de 400 euries kwijt.
Gr,
Kenny
Dag Kenny, je zal mij niet horen klagen over Molenaar, ik kom al bij, toen nog "Siem de Vos" sinds begin van de jaren '80, ik ken ze dus. Nee, geen extra dingen behalve dat voor en achter nieuwe remblokken zijn geplaatst was het verder een normale "grote beurt". Er waren van mijn kant ook geen klachten over het functioneren van de RT. Die remblokken had ik op gerekend, na ruim 40000km was het logisch dat ze aan de beurt waren. Als je deze kosten € 230,= er af doet kom je inderdaad aan de verwachte € 400,=. 't is veel geld maar het kwam niet onverwachts.

groet,

Ben

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Hazeldonk schreef:
ksimon schreef:Ben,

Gr,
Kenny
Dag Kenny, je zal mij niet horen klagen over Molenaar, ik kom al bij, toen nog "Siem de Vos" sinds begin van de jaren '80, ik ken ze dus. Nee, geen extra dingen behalve dat voor en achter nieuwe remblokken zijn geplaatst was het verder een normale "grote beurt". Er waren van mijn kant ook geen klachten over het functioneren van de RT. Die remblokken had ik op gerekend, na ruim 40000km was het logisch dat ze aan de beurt waren. Als je deze kosten € 230,= er af doet kom je inderdaad aan de verwachte € 400,=. 't is veel geld maar het kwam niet onverwachts.

groet,

Ben
Klopt helemaal . :D

Gr,
Kenny

BMW-Harm

Ongelezen bericht door BMW-Harm »

Hahaha, ik had een F650 mee....en was ZOOOO blij dat ik mn boxer weer mee kreeg :!:
Hazeldonk
Contacteer:

BMW-Harm schreef:Hahaha, ik had een F650 mee....en was ZOOOO blij dat ik mn boxer weer mee kreeg :!:
Ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt! :-)

Ben

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”