168 cm lang wel of geen rt 1200

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
mastertje
Type: R1200RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: Merksplas

168 cm lang wel of geen rt 1200

Ongelezen bericht door mastertje »

Hallo luitjes
Mijn zoon zou graag in de voetsporen treden van zijn pa -1100- en zijn oom -1200- . _004
Hij twijfelt daar echter over, inverband met zijn lengte 168 cm, hij rijd nu een yamaha diversion 600.
Wie van mijn mede forumers is ook niet al te groot maar kan wel goed weg met een rt ?
en wat voor speciale aanpassingen heb je daar voor gedaan.
Ik en vooral mijn zoon hoor het graag jullie adviezen
gr mastertje
ps hij zou de gemiddelde leeftijd wel flink naar beneden halen :lol:
BMW 1200 RT
BMW 1100RT
Honda Magna VF700
Honda CB360
Inspector Gadget

Re: 168 cm lang wel of geen rt 1200

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik weet van een aantal 1200RT rijders die inderdaad ook niet groot zijn.
Je zult waarschijnlijk wel moeten verlagen, zoals vering, zadel, steps e.d.
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Een Diversion is niet een echt lage fiets, dus als ie daar op past, lukt het op een RT wellicht ook.
Heb je hem jouw sleutels al eens gegeven?
strik
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Contacteer:

Ongelezen bericht door strik »

Ik ben zelf 172 dus ook niet al te lang. Het enige nadeel is het verplaatsen van je motor bij stilstand wanneer je op de motor zit. (te korte pootjes...) Dan moet je even overhellen naar één kant of gewoon even afstappen.

Zelf heb ik vroeger enduro gereden en die machines zijn nog veel hoger. Nooit problemen mee gehad maar ja die machines zijn qua gewicht wel weer veel lichter.
Toen ik op een R1100 RT overstapte heb ik zelfs nog een tijdlang met het zadel in de hoogste stand gereden omdat ik dat gewend was....
Nu staat ie inderdaad op het laagste standje.

Het gaat erom dat jezelf een manier vindt om met je 'tekortkoming' om te gaan. Soms is dat wat behelpen. Maar als je eenmaal gas geeft dan zit vanzelf die smile weer op je gezicht.

Hou de familietraditie maar gewoon in ere.

Grt Hans
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
Snellecees
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Ongelezen bericht door Snellecees »

Al jullie zelf over die motoren beschikken laat hem er dan eens en proefrondje mee rijden. Of laat hem er gewoon eens op zitten met het zadel in de laagste stand.

BMW of een andere leverancier levert ook nog verlaagde zadels dus er zijn wel wat opties

Groet
Cees
mhovens
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Re: RE: 168 CM LANG WEL OF GEEN RT 1200

Ongelezen bericht door mhovens »

Doe jezelf een plezier en laat er een verlagingsset opzetten, dit geeft meer vertrouwen en je ziet er niets van

Sent from my NOKIA Lumia 820 using Forum Fiend v1.0.1.
BMW Tijger

Ongelezen bericht door BMW Tijger »

Zelf ben ik ook maar 1.70 m en vindt het, zeker met zo'n zware machine, belangrijk om goed met beide voetjes aan de grond te kunnen.
Heb het zadel in de laagste stand en bij Hyperpro de vering laten aanpassen, verder heb ik de zolen en hakken van mijn motorlaarzen met
7 mm laten verhogen zodat ik bij stilstand goed met beide voetjes op de grond sta. het werkt en is goed voor het zelfvertrouwen. _004
mastertje

doov650 schreef:Een Diversion is niet een echt lage fiets, dus als ie daar op past, lukt het op een RT wellicht ook.
Heb je hem jouw sleutels al eens gegeven?
Nog niet ,hij mag in juni zwaar gaan rijden,nog even wachten dus.
hij heeft er al wel opgezeten ,maar mijn -1100- is zeker als je niet rijd geen lichte jongen,dus belangrijk dat je met beide voeten plat op de grond kunt staan.
BMW 1200 RT
BMW 1100RT
Honda Magna VF700
Honda CB360
mastertje

BMW Tijger schreef:Zelf ben ik ook maar 1.70 m en vindt het, zeker met zo'n zware machine, belangrijk om goed met beide voetjes aan de grond te kunnen.
Heb het zadel in de laagste stand en bij Hyperpro de vering laten aanpassen, verder heb ik de zolen en hakken van mijn motorlaarzen met
7 mm laten verhogen zodat ik bij stilstand goed met beide voetjes op de grond sta. het werkt en is goed voor het zelfvertrouwen. _004
Het eerste wat ik gedaan heb met zijn motorlaarzen toen hij de diversion kocht is er extra hakken onder laten lijmen,dat is dus al geregelt _004
BMW 1200 RT
BMW 1100RT
Honda Magna VF700
Honda CB360
jaybmw
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Van de 1200rt heb ik een keer een origineel verlaagd exemplaar bij Mofra in Rijen aanschouwd ! Stond in de showroom met laag BMW zadel , vering en voetsteunen . Qua prijs is het wellicht iets duurder , maar ik zie geen probleem om je zoon een r1200rt te laten besturen . Wel opletten hoe je parkeert (berg af en dan omhoog trekken bv ) , hiermee heb ik soms ook moeite en let altijd op hoe ik de fiets wegzet , ondanks mijn lengte van 1,85 mtr !

Zoeken dus , en eventueel een dealer inschakelen . Nieuw is het af-fabriek te bestellen , een occasion is naderhand ook aan te passen , met origineel of bv Hyperpromateriaal . (werkendam Nbr.)
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
aartjw
Bijz: BMW Navigator VI
Woonplaats of omgeving: R'dam

Ongelezen bericht door aartjw »

Ik ben met windje mee 165 cm en rijd al een paar jaar tot volle tevredenheid op een -1200-
Kan wel niet volledig met beide voetjes op de grond, maar heb er over het algemeen geen problemen mee. Als ik iemand achterop heb (mijn jongste dochter bijv) dan is het wel makkelijker, want dan zakt 'ie nét iets verder in de vering. Je zoon moet dus maar snel een partner vinden :lol:
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
mastertje

aartjw schreef:Ik ben met windje mee 165 cm en rijd al een paar jaar tot volle tevredenheid op een -1200-
Kan wel niet volledig met beide voetjes op de grond, maar heb er over het algemeen geen problemen mee. Als ik iemand achterop heb (mijn jongste dochter bijv) dan is het wel makkelijker, want dan zakt 'ie nét iets verder in de vering. Je zoon moet dus maar snel een partner vinden :lol:
Die heeft hij al ,maar die brengt dat zadel maar heel weinig naar beneden :D
BMW 1200 RT
BMW 1100RT
Honda Magna VF700
Honda CB360
flyer
Land: Netherlands
Woonplaats of omgeving: Friesland

Ongelezen bericht door flyer »

Motorplaza in groningen heeft momenteel een mooie verlaagde 2e hands staan!
mastertje

flyer schreef:Motorplaza in groningen heeft momenteel een mooie verlaagde 2e hands staan!
oke ,maar hij moet nog gedult hebben tot juli dan mag hij zwaar gaan rijden ,
hij is zich nu aan het voorbereiden,maar in ieder geval bedankt _004
BMW 1200 RT
BMW 1100RT
Honda Magna VF700
Honda CB360
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Ik heb niet het hele draadje gelezen dus wellicht verval ik in herhaling. Er zijn genoeg opties. Verlaagd zadel en als dat nog niet genoeg is kun je met andere veren (Hyperpro) de fiets verder verlagen.

Geen probleem dus.
Luc
mastertje

hallo iedereen
bedankt voor de reacties. _004
mijn zoon heeft zijn beslissing genomen en gaat over een tijdje kijken voor een verlaagde rt
dus als het zover is hebben we een rt rijder van 22 jaar erbij,mooi toch,mag hij met ons mee. :-)
[groet]
BMW 1200 RT
BMW 1100RT
Honda Magna VF700
Honda CB360
jan1961

Ongelezen bericht door jan1961 »

Hallo.
Ik kan aartjt een hand geven en op nivo praten.
Ben zelf ook zoń 165 cm en ben in het bezit van een r 1100 rt uit 99. (weet niet of er hoogteverschil in zit tussen de beide motoren)
Heb er zelf nooit zo bij stil gestaan maar heb geen problemen met mijn lengte om hem op de bok te zetten en bij stoplichten netjes voetje aan de grond.
Ik zou zeggen hup op de motor en gewoon proberen, ik denk dat er een wereld voor je open gaat.
Groetjes Jan
-1100- _004
jan1961

Ongelezen bericht door jan1961 »

Sorry aartjw.
peterBig

Ongelezen bericht door peterBig »

Hoi,

Gister was het zo ver. 1200RT laten verlagen bij Kenny!

Ik kom nu (1.71 mtr) mooi met de beetjes aan de grond. maar ook veer comfort is beter ( nieuwe fiets). rechtuit bij een windvlaag is duidelijk beter. de motor ligt gewoon mooier op de weg.

En op de middenbok, gaat wl ietsje zwaarder maar gewoon nog goed te doen. Op de zijstandaard staat hij wel wat rechter, dat is natuurlijk normaal in de verlaging!

Kortom een aanrader! _004
gr.

Peter

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”