Ik ben nog maar kort in het bezit van mijn

Vanmorgen wilde ik voor het eerst na 6 weken stilstand het beest weer tot leven wekken om een flink eind met mijn dochter achterop te gaan rijden. De afgelopen weken heb ik de accu regelmatig aangesloten op de Optimate III, rechtstreeks op de accu dus niet via de accesoiresstekker.
Toen ik vanmorgen wilde starten, sloeg hij steeds aan, maar wilde niet stationair lopen. Steeds opnieuw proberen dus.
Pas toen ik gas bij ging geven, wilde de motor blijven lopen. Zodra ik gas los liet, sloeg hij weer af.
Ik ben toch maar gaan rijden en dat ging op zich goed. Bij het stoplicht moest ik steeds gas blijven geven, anders sloeg hij af. Voor het gevoel liep hij in langzame bochten ook niet echt lekker.
Na een kilometer of 30 op de snelweg ben ik even bij een afrit gestopt, omdat ik bij stilstand mijn ESA wilde bijstellen. Het blok was inmiddels goed warm, maar wilde nog steeds niet lekker stationair lopen en sloeg weer af. Ik ben weer de snelweg opgegaan en heb de motor een paar keer flink in de toeren doorgetrokken (tot plm 8000 toeren). Toen ik op mijn eindbestemming 40 km verderop aankwam, liep de motor weer keurig stationair en toen ik later weer terug naar huis reed was er geen vuiltje aan de lucht.
Het probleem lijkt zich nu dus zelf te hebben opgelost, maar komt iemand dit gedrag bekend voor?
Ik ben nog bezig om een goede verstandhouding op te bouwen met mijn nieuwe RT, maar dit helpt nog niet echt...