vocht probleem toerenteller
Moderator: RT_Patrick
vocht probleem toerenteller
Hallo, al een hele tijd heb ik last van vocht in mijn toerenteller. Dit komt alleen naar voren als ik even rijd. Als ik de motor in de garage heb staan is het vocht weg(of niet te zien). Is dit te verwijderen?
Re: vocht probleem toerenteller
Is een bekend probleem Pierre.
Is ook al over geschreven op dit forum, dacht ik. Even zoeken, zou ik zeggen.
Bij mij is het erger: het vocht heeft een niet te verwijderen aanslag achter gelaten.
Navraag bij de dealer leerde mij dat de klokkenkast niet open is te maken om de binnenkant van het glas te poetsen.
Is ook al over geschreven op dit forum, dacht ik. Even zoeken, zou ik zeggen.
Bij mij is het erger: het vocht heeft een niet te verwijderen aanslag achter gelaten.
Navraag bij de dealer leerde mij dat de klokkenkast niet open is te maken om de binnenkant van het glas te poetsen.
Ik heb destijds 3x een nieuwe teller gehad op mijn 1150.
Het probleem keerde altijd weer terug en heb ik het maar zo gelaten.
Het probleem keerde altijd weer terug en heb ik het maar zo gelaten.
- bmwalter
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: nijmegen
En dan denk Ik altijd: het is ooit in elkaar gezet, dan kan het ook uit elkaar om nog een keer in elkaar gezet te worden. Gaat niet altijd op waar ik achter kwam toen ik een bobine van eend van binnen wilde bekijken, maar meestal lot het goed af. Dealers staan niet bekend om hun vermogen om outside the box te denken.
Dat lukt op dit forum vaak beter....
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Mijn idee ook wel.bmwalter schreef:En dan denk Ik altijd: het is ooit in elkaar gezet, dan kan het ook uit elkaar om nog een keer in elkaar gezet te worden. Gaat niet altijd op waar ik achter kwam toen ik een bobine van eend van binnen wilde bekijken, maar meestal lot het goed af. Dealers staan niet bekend om hun vermogen om outside the box te denken.
Ik ga het t.z.t. ook een keer proberen. Een nieuwe toerenteller zou 165 Euro kosten. Die hou ik graag in mijn zak.
Maar ik ga daar pas aan beginnen als we echt winter hebben. Daar had ik het ook voor gepland, maar we hebben geen winter en dus rij ik liever door.
Toerenteller is misbaar, dus ik heb geen haast.
En ik wil het combineren met nog wat meer klusjes die alleen kunnen als de Tupperware er af is.
Er zijn wel dealers die een klein gaatje in de toerentellerhuis hebben geboord. Ventilatie wordt dan verbeterd.
Dat had ik ook ooit ergens gelezen.doov650 schreef:Er zijn wel dealers die een klein gaatje in de toerentellerhuis hebben geboord. Ventilatie wordt dan verbeterd.
Zal ik waarschijnlijk ook gaan doen.
Maaaarrrrrr is het niet van de zotte dat je gaatjes moet gaan boren?
Ik bedoel te zeggen: Bij zo'n kwaliteitsproduct als BMW (dat wil men ons doen geloven) moet je dit soort dingen toch niet willen mee maken?
Ik heb al meer dan 25 jaar motoren van alle soorten gereden en zoiets heb ik nooit eerder meegemaakt :shock:
BMW heeft zijn leven ook gebeterd. 1200 RT geeft geen probleem meer met condens in de toerenteller.
En bij de vroegere versies ook niet in de snelheidsmeter, moet je maar denken.
En bij de vroegere versies ook niet in de snelheidsmeter, moet je maar denken.
- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
ook hier steekt af en toe dat probleem de kop op, de optie "gaatje boren" kreeg ik ook van andere motorrijders te horen
Grts Franky
Ik denk dat ik dit ga proberen. Het is net wat BMWALTER zegt: wat in elkaar gezet is, kan ook weer uit elkaar. Of het lukt weet ik niet, maar dat laat ik wel weten als het zover is.
Bedankt voor jullie reacties. Wordt vervolgt.
gr
Pjoter
Bedankt voor jullie reacties. Wordt vervolgt.

gr
Pjoter
- Andrew
- Type: R1200RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland
Ben zeer benieuwd Pjotter.
Ook ik heb rare strepen in het glas van de toerenteller.
Dit wil ik er graag uit hebben.
Ook ik heb rare strepen in het glas van de toerenteller.
Dit wil ik er graag uit hebben.
Open zal het altijd kunnen met een Dremeltje.
Maar de zaak weer dicht krijgen.
Oei oei oei. ......
Maar de zaak weer dicht krijgen.
Oei oei oei. ......
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Nieuw bericht R1200RT '06 - Vocht in bedieningsknoppen stuur
door Maarten1985 » » in Elektrische Systemen - 5 Reacties
- 2392 Weergaves
-
Laatste bericht door Beamietoo