Kontje verwijderen

Alles over windbescherming en aerodynamica.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Dave

Kontje verwijderen

Ongelezen bericht door Dave »

Bij mijn RT zit in het kontje de alarminstallatie verstopt. En dat betekent dat het er vol zit. Erg vol...

Nu wil ik eigenlijk daar wat in knutselen (mijn intercom dient er een plek te vinden, maar ik wil met name de voeding van mijn achterlicht gaan betrekken) en het lijkt me handig om daarvoor het kontje te liften... Maar ik weet niet precies wat ik ervoor moet doen en het is te teer om er klakkeloos wat aan te trekken.

Ga er van uit dat ik het kofferrek volledig verwijderd heb (dus er zitten twee 'hoorntjes' op het kontje). Hoe verwijder ik nu het bovenpaneel? In het werkplaatshandboek staat hoe het bovenpaneel EN zijpaneel verwijderd moet worden, maar dat betekent ook het verwijderen van een stukje subframe, of ben ik abuis?

Graag wat tips 'n' tricks, want ik vind een nieuw kontje toch zonde als het ook gewoon netjes kan...

Alvast bedankt!

Dave
Change

Re: Kontje verwijderen

Ongelezen bericht door Change »

Toen ik mijn RT-P ging ombouwen naar een civiele versie, heb ik de hele handel aan de achterkant moeten uitbouwen en opnieuw inbouwen.
Een hele klus en eigenlijk precies het omgekeerde van een deel wat jij nu wilt doen.

Kijk eens op http://web.mac.com/djstephens/iWeb/Site ... rsion.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Fotomateriaal en alles duidelijk uitgelegd, kind kan de was doen?

Succes
Dave

Precies wat ik zocht! Dankjewel Change!
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Je kunt ook de online onderdelenlijst raadplegen. Je ziet dan precies hoe alles in elkaar zit. Check RealOEM.
Dave

Dat had ik ook geprobeerd mike, maar ik keek verkeerd. Ik had het idee dat ik het kunststof deel van het kontje dieper in de kont ook nog zat vastgeschroefd, maar daar betreft het het subframe. En omdat ik dat niet zeker wist (ik zag de bout wel, maar zag niet waar het precies aan vast zit) wilde ik wat dingen zeker weten voordat ik iets kapot trek.

Bovendien is niet te zien hoe naast het achterlicht de boutjes (naar boven gericht) losgedraaid moeten worden...
Change

Ongelezen bericht door Change »

Dave schreef:......
Bovendien is niet te zien hoe naast het achterlicht de boutjes (naar boven gericht) losgedraaid moeten worden...
Wat ik me nog kan herinneren dat de naar boven gerichte schroeven (houden ook een rubberen tussenstuk met O-ring vast) gewoon met een kruiskop losgedraaid kunnen worden. Subframe hoefde niet persé los, wel moet het kontje voorzichtig van de twee topkofferhouderstaanders worden afgehaald. Althans zo was het bij mij en het is al even geleden...
Dave

Ik hou jullie wel op de hoogte hoe het gaat!
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Kan het mis hebben, maar zit dat bovenkantje niet gewoon met 4 imbusjes vast?
Langs de zijkant?

Dan nog even het hulpframe van de bagage/topkofferdrager los en je krijgt alle ruimte die je nodig hebt.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
BeemerBert
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Dave schreef:Dat had ik ook geprobeerd mike, maar ik keek verkeerd. Ik had het idee dat ik het kunststof deel van het kontje dieper in de kont ook nog zat vastgeschroefd, maar daar betreft het het subframe. En omdat ik dat niet zeker wist (ik zag de bout wel, maar zag niet waar het precies aan vast zit) wilde ik wat dingen zeker weten voordat ik iets kapot trek.

Hoi Dave,

Of je doet zoals deze gek, haalt alle kappen los n plakt de intercom dan op het luchtfilterdeksel :D
Afbeelding

Maar zonder gekheid, Paul hierboven heeft gelijk.
frame voor topkoffer losmaken.
Alarm hangt aan een bout vast, losmaken en aan de kant leggen.
Achterlicht eruit.
en dan de imbusboutjes.

Maar kijk wel of je voldoende plaats hebt voor de intercom.

Groet, Bert
Dave

't Is me gelukt!

Het kontje zit inderdaad met vier inbusjes vast, ik heb het voor elkaar gekregen door de slotbuis van de buddyzit even eruit te halen. Daarmee kreeg ik voldoende ruimte met de handjes om het inbussleuteltje korte, draaiende beweginkjes te laten maken.

Pas toen kon ik ook bij de knoppen van mijn achterlicht (ga daar toch maar direct LED's inzetten, anders gaan de huidige dalijk stuk en moet ik de hele operatie herhalen om mijn achterlichtjes te vervangen! Gekkenhuis...)

Hou het voor nu voor gezien (het licht buiten is bijna op) want alle kabels van de oude intercom zijn er nu uit. Zal morgen wel plaatjes schieten voor het nageslacht en 'ter leringh ende vermaeck'...

Wordt dus vervolgd...
hansvandermeer
Type: R1150RT

Ongelezen bericht door hansvandermeer »

Toen ik een paar jaar geleden een spyball alarm liet inbouwen was mijn vraag, heb ik nog invloed op de montageplaats van de alarmunit. Het antwoord was dat ze dat altijd in het kontje inbouwen. Gemeld dat ik dat zonde van de ruimte vond. Toen ik hem weer ophaalde bleek dat ze de unit op het luchtfilter hadden gemaakt met een zelf gemaakte aluminium beugel. Perfecte oplossing. Dus voor diegene die nog de keuze hebben.......
Groeten Hans,
R1200RT + Navigator VI

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kuip & Ruiten”