waarmee houden we onze RT in goede staat?

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

PdBRT

waarmee houden we onze RT in goede staat?

Ongelezen bericht door PdBRT »

Ik heb mijn RT 2 jaar lang behoorlijk verwaarloosd en nu wil ik haar toch wel weer de behandeling geven die ze verdient.
Waar houden jullie het lak werk mee in goede staat, en hou je de zwarte kunststof delen mooi zwart (koffers, afdek strips op de ruit).
Kortom wat wordt er zowel gebruikt om het uiterlijk mooi te houden? :roll:
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: warmee houden we onze RT in goede staat?

Ongelezen bericht door moh_fan »

PdBRT schreef:... hou je de zwarte kunststof delen mooi zwart (koffers, afdek strips op de ruit).
Als ik erg veel tijd en kracht over heb wil ik die delen nog wel eens even snel inwrijven met WD40.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Egghead

Ongelezen bericht door Egghead »

PdBRT schreef:Waar houden jullie het lak werk mee in goede staat, en hou je de zwarte kunststof delen mooi zwart (koffers, afdek strips op de ruit).
Uit de tijd dat ik nog erg fanatiek met auto's in de weer was (youngtimers) stamt mijn voorkeur voor de produkten van Meguiars. Deze produkten voor lak- en kunststofbehandeling/bescherming vind ik de absolute top. Werkt uiteraard ook prima voor de RT. Zeker met het regelmatig bijhouden van je fiets kun je 'm in een showroomstaat houden. Niet goedkoop, wel een fraai resultaat en erg eenvoudig in gebruik.
Check maar het forum op de site: http://www.meguiars.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Erg veel tips voor lakverzorging en onderhoud.
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Egghead schreef:Uit de tijd dat ik nog erg fanatiek met auto's in de weer was (youngtimers) stamt mijn voorkeur voor de produkten van Meguiars.
Amen! Ik heb er ook gekeken en mijn 12 jaar oude RT blinkt alsof ie zó uit de showroom komt. Ik doe het als volgt:

* eerst nat maken zodat zand enzo eraf is
* met vloeibare cleaner (niet dat commandant spul, maar vet en vuil oplosser) de ergste troep eraf halen, zoals olie en vettigheid. Inspuiten (pompflesje) en even in laten werken. Dan met een spons en ruim water afwassen. Hiervoor gebruik ik een fles Poorboys (ofzoiets).
* wassen met Meguiars high-tech shampoo (NXT Car Wash). Ik gebruik ipv een spons een washandschoen. Niet zo'n dure van Meguiars, maar gewoon een €4,95 ding van Halfords. Die heeft microfiber 'dreads' en was heerlijk. Voordeel van zo'n handschoen is dat je goed voelt wat je doet. Om verontreiniging te voorkomen, gebruik ik 2 emmers. Een met schuim en de andere met schoon water. Daar spoel ik de spons/handschoen eerst in uit. Zo hou je je sopje schoon.
* als ie klaar is, afspoelen en met een zeem drogen.

Ik laat 'm nu goed drogen, rij een stukje desnoods. Dit om te voorkomen dat er straks nog wat water uit het Tupperware komt. Als ie droog is de 2de fase (alleen voor kuipdelen, niet de koffers enzo):
* behandelen met Quick Detailer (is moet je eigenlijk doen tussen de wasbeurten door, om de glans weer terug te brengen)
* daarna in de was zetten met #16 Mirror Glaze prof.paste wax. Heel mooi spul! Kost wat, maar het gaat glanzen als een dolle!

Koffers en ander zwart plastic dat wel een beurtje kan gebruiken doe ik zo:
* met Speed Glaze #80 kun je krasjes enzo wegwerken. Dit is een soort schuurmiddel, maar je krijgt er zelfs een kuipruit mooi mee. Werkt het beste op een polijstmachine. Je haalt hier een fractie van het plastic eraf natuurlijk, dus niet elke week gebruiken.
* Afwerken met Trim Detailer. Dit is een soort cockpit spray, maar dit blijft een paar weken zitten. Wonderspul. Je weet niet wat je ziet als je koffers veel kilometers gezien hebben...

Ik heb deze 'workflow' overgenomen van iemand die op dat Meguiars forum een BMW R1100RS onder handen had genomen, en ik was echt wel verrast over het resultaat. Helaas heb ik geen poetsmachine om mijn kuipruit goed te krijgen, maar het is echt geen rommel. Je hoeft niet alles te volgen wat hier staat, maar de voorbehandeling met de vloeibare cleaner en de Meguiars shampoo zijn wel aan te bevelen, net als de (wonder)wax.

En nee, ik heb geen aandelen... ;)
dhr
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

Nou, ik wordt steeds nieuwsgieriger naar je foto's :O
Mike Philippens schreef:Amen! Ik heb er ook gekeken en mijn 12 jaar oude RT blinkt alsof ie zó uit de showroom komt.
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
PdBRT

Re: waarmee houden we onze RT in goede staat?

Ongelezen bericht door PdBRT »

Kijk dat is interessant, ben pas 2 dagen hier en heb al zoveel tips gekregen waar ik wat mee kan.
ik zag op de website van Meguiars, dat er een dealer bij mij in Oss zat, dus daar deze week maar eens gaan kijken.

Alvast bedankt voor de Tips

Groeten Peter.
PeeWee

Ongelezen bericht door PeeWee »

Voor het lakwerk gebruik ik al zo'n 25 jaar Pledge. Opspuiten, even laten staan, en goed uitpoetsen.
Glimt als een *** in de maneschijn, en je staat geen tijden te poetsen zoals met wax
Voor de koffers gebruik ik meestal cockpitspray
Marruk8865

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

En hoe hou/maak je de uitlaatbochten mooi glimmend?
PeeWee

Ongelezen bericht door PeeWee »

Kijk hier eens voor je uitlaat(bochten) : http://www.wondersteen.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb het nog niet aangeschaft omdat alles nog glimt aan mijn uitlaat,maar op het BMW forum van onze zuiderburen staan er verschillende topics over dit
middel en alleen maar positief
DVR1200RT

Ongelezen bericht door DVR1200RT »

Ha leuk! Brommer poetsen!

Ik mag daar graag regelmatig mee bezig zijn, vind 't een leuke manier om van de schoonheid van de techniek te genieten zonder te rijden...om daarna toch weer met iets meer genoegen op te stappen natuurlijk....

Laatst kocht ik bij de Lidl (!) een doosje met doekjes bedoeld om kunsstof delen van auto's te behandelen.
Gebruikte het op alle zwarte delen van mijn RT. Werkte werkelijk als een dolle!
En wat ik erg belangrijk vind; Na te hebben na gewreven met een niet pluizende droge doek was het kunststof weer natuurlijk mat.
Dus niet zo'n shiny cockpitspray glans, die in mijn ogen soms een beetje 'goedkoop' overkomt.
Echt simpel en doeltreffend werkend spul, dat ook na vele keren wassen blijft werken.
Handig is ook dat er in zo'n doosje los verpakte doekjes zitten,klaar voor gebruik.
Enehh...geen cent te veel he....
**AC**

Ongelezen bericht door **AC** »

Marruk8865 schreef:En hoe hou/maak je de uitlaatbochten mooi glimmend?
Een tube Starglanz, te koop bij de Blokker voor een paar euro. Doet echt wonderen!

Gewoon op een poetsdoek en poetsen maar
frederik

Ongelezen bericht door frederik »

Bij de éénmalige aanbiedingen van de Aldi, CarCare, Rénovateur Plastique - Cockpitspray (van Yplon), daar krijg je alles weer nieuw mee ! Vooral je handgrepen en de rest van de zwarte kunststof ook natuurlijk. Bovendien véél goedkoper dan de wd40.

Kocht ik destijds in hoeveelheden (24 stuks).

Destijds eens een oude kofferset van een vervangingsmotor mee gekuisd. Dealer trok zijn ogen open.

Veel succes.

Frederik
Roadrunner

Ongelezen bericht door Roadrunner »

frederik schreef:Vooral je handgrepen en de rest van de zwarte kunststof ook natuurlijk.
Frederik
Handgrepen lijkt me niet verstandig. Dergelijke sprays maken het kunststof namelijk nogal glad :shock:

Verder is het resultaat altijd maar tijdelijk. Na een week zie je de glans verdwijnen.

Tom.
George Michael

Ongelezen bericht door George Michael »

Voor de kuipdelen gebruik ik Pledge Meubelspray (met bijenwas) echt waar! :-)
De zwarte delen behandel ik met WD40. Soms met cockpitspray, maar deze blijft niet zo lang zitten.
Snipes

Ongelezen bericht door Snipes »

Voor zwarte kunstof delen werkt siliconenspray ook erg goed. Sprayen en het overtollige wegpoetsen.
emergency

Ongelezen bericht door emergency »

HAllo,

Ik heb sinds kort een RT gekocht. De uitlaten zagen er niet uit. 10000km niks aan gedaan. Die waren paars, bruin,geel.
Belgom geprobeerd, wondersteen, product van lokale motordealer niks hielp.
Toen ergens op een forum gelezen van RVS reiniger van kruidvat. Met weinig hoop dit gekocht en geprobeerd alles maar dan ook alles gaat ermee af. Heb vandaag de uitlaat eronder uit gehaald en op een uurtje tijd is bijna de hele uitlaat al gedaan.
Zal morgen foto's erop zetten van voor en na.
Weinig moeite, goedkoop en werkt echt.
Voor bescherming geloof ik er niet echt in dus ga nog eens nagaan met belgom of zo om mooi blinken en dit zo langer te houden.

Hoop u van dienst geweest te zijn :)
George Michael

Ongelezen bericht door George Michael »

Die produkten van Kruidvat zijn inderdaad prima. Vaak hoe goedkoper, hoe chemischer, hoe beter ze werken!
Zo ook de velgenreiniger, insektenreiniger en cockpitspray van Kruidvat werken zeer goed.
MrErik

Ongelezen bericht door MrErik »

[welkom] Beste BMW-ers:
Wat een geweldig forum is dit toch! Ben net enkele dagen in bezit van een geweldige -1100- uit 1999 (zo'n licht groene) en zat me vanmorgen af te vragen hoe ik hem het beste kan poetsen! Goed excuus om niet naar de meubelboulevard te hoeven........Ik heb al een aantal waardevolle tips gelezen. TNX...en fijne paashaasdagen! _004
beamer1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Woonplaats of omgeving: Zeist

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Om te wassen Turtle Wax Extreme Nano Wash & Wax met zo'n microfiber spons van Hallfords.

Als je persé wil poetsen Turtle Wax Ice.

Wassen en poetsen is niet mijn hobby. Ik ben dus het liefste zo snel mogelijk klaar.

Big RT Smile
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Heb naar aanleiding van een tip hierboven pledge gebruikt en het moet gezegd: werk perfect, makkelijk en een waanzinnig resultaat. _004 Kan het iederen aanbevelen en nee, ik heb hier geen aandelen.
groet
Jan
dr.trimble

Ongelezen bericht door dr.trimble »

je zwarte kunststofdelen zullen inderdaad wel mooi zwart zijn met pledge maar vanaf dat het regent mag je terug opnieuw beginnen. Pledge dient niet om buiten gebruikt te worden.
Je bent het best met produkten die specifiek voor auto en moto gemaakt zijn.
Ik heb hele goeie ervaring met Meguiars Trim Detailer. Het voedt werkelijk de kunststof en geeft het blijvende zwarte kleur, ook na verschillende regenbuien blijft alles mooi zwart.
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

Ik gebruik al jaren Sonax motorsproeiwas, is zeer gemakkelijk aan te brengen en super uit te poetsen.
Voor het chroom (is maar een beetje natuurlijk) Belgom Chroom.
[groet]
-1200-
Blue Pugilist
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Julianadorp

Ongelezen bericht door Blue Pugilist »

Ook hier Pledge. Voor het deepcleanen van zware vervuiling: Kruidvat Velgenreiniger. Voor chroom en teervlekken: NEVR DULL, soms in de aanbieding bij Motoport-vestigingen _004
Lets roll
beamer1200rt
Bijz: R1200GS 2004
Woonplaats of omgeving: Zeist

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Blue Pugilist _004

Verlegen Boxer? Goed gevonden! :lol:
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
Blue Pugilist
Woonplaats of omgeving: Julianadorp

Ongelezen bericht door Blue Pugilist »

:) -1200- Blauw
Lets roll
de marcel

Ongelezen bericht door de marcel »

Poetsen ??
-Zuivere petroleum
-WD40
- Wondersteen (niet voor lakwerk)
Cockpitspray
Hoeft allemaal niet zo duur te zijn..
GR..M.. :lol: :lol:
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

IPV Cocksitspray zou ik weggen echte siliconenspray. Dat is wat krachtiger voor de buitenlucht . . .
de marcel schreef:Poetsen ??
-Zuivere petroleum
-WD40
- Wondersteen (niet voor lakwerk)
Cockpitspray
Hoeft allemaal niet zo duur te zijn..
GR..M.. :lol: :lol:
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
leslie

Ongelezen bericht door leslie »

Toen ik onlangs op zoek was naar een degelijke tweedehands, kwam ik terecht bij een oudere persoon, die naar eigen zeggen, na elk ritje z'n R1150RT kuiste.

De motorfiets blonk inderdaad als nieuw ( toch bijna 70000 km op de teller ) _004 , ook zijn auto was piccobello. _004

Zijn onderhoudstip : een emmer water met een scheutje ammoniak !!!! :?: :?:
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

Als ik zie hoe mijn kozijnen zijn na ontvetten met ammoniak voordat ik ze ga schilderen ga ik dat echt niet op de motor smeren.
Junkyard Dog
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

leslie schreef:Zijn onderhoudstip : een emmer water met een scheutje ammoniak !!!!
Dit zou ik maar niet doen, dit is heel slecht voor je lak.
Of het oudje was in de war, of had een goede slok op.

[groet] Anton.
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
PaPinkelman
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Ik weet dat er heel veel creativiteit is bij het bedenken van poetsmiddelen, maar dit lijkt me een hele straffe. Ammoniak lijkt mij is dit een uitstekend middel om de lak heel snel naar de vaantjes te helpen, maar om te poetsen..... lijkt me niet....

Misschien nog eens vragen wat de betreffende persoon nu werkelijk gebruikte ??
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
bmwrene
Bijz: Je voelt het pas als je het door hebt.
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Bladel

Ongelezen bericht door bmwrene »

Om vliegen van je Motorfiets te halen gebruik je een panty.
gewoon in de sop doen, rustig over die vliegen wrijven en weg zijn ze.

Neem GEEN Nieuwe panty van je vrouw om problemen te voorkomen.

Motorgroet, BMWRené
leslie

Ongelezen bericht door leslie »

bmwrene schreef:Om vliegen van je Motorfiets te halen gebruik je een panty.
gewoon in de sop doen, rustig over die vliegen wrijven en weg zijn ze.

Neem GEEN Nieuwe panty van je vrouw om problemen te voorkomen.

Motorgroet, BMWRené
Klopt, maar ik leg eerst gedurende een 1/2 uurtje een natte handdoek op het scherm, dan is het nog makkelijker om vliegen enz... te verwijderen. _004 _004
MarcoHollaar

Ongelezen bericht door MarcoHollaar »

Apart om te lezen hoe sommigen middelen gebruiken die een hele andere werking voor ogen hebben:

WD40 = een smeermiddel en bescherming voor stalen en metalen, maar geen was o.i.d. Daarnaast kun je WD40 goed gebruiken als redmiddel bij vers gemorste remolie. WD40 hecht namelijk veel beter aan de olie dan water, dus bij het vervangen of aanvullen altijd WD40 bij de hand.

Ammoniak = ontvetter en vet is een beschermingsmiddel, dus geen vet is niet beschermd, lijkt me niet handig.

Ik gebruik voor de lakdelen, eens in de zoveel tijd demonteren, alles wassen en drogen met normale wash en shine. Daarna met Turtle Wax (vloeibaar of Hard Wax) inwrijven en uitpoetsen, geeft heel mooi resultaat.
Velgen en sidebars = velgenwas van TurtleWax
Koffers, dashboard en zwarte panelen en kofferrek = bumpercleaner/kunststofcleaner van Valma.

Geeft een hele mooie zwarte matte uitstraling, dus inderdaad niet zo'n zwarte superglans, zodat het goedkoop lijkt. Maakt echt weer als nieuw.
blijft ook weken lang mooi en is makkelijk op te brengen.
Voordeel is dat die ook geen rare sporen nalaat op je lak als je per abuis iets knoeit.

Ik stond ook op het punt de motor weg te doen, dus al tijd lang verwaarloosd. Nu is de lol weer helemaal terug. Als het mooi weer is, dan maak ik een foto en plaats die op het forum.

Marco
wjdreesen

Ongelezen bericht door wjdreesen »

ik gebruik al jaren de spullen van System Car Care tot volle tevredenheid _004

grtz
BMWim
Jan de BMW-man
Bijz: 1998, antraciet
Woonplaats of omgeving: Krimpenerwaard

Ongelezen bericht door Jan de BMW-man »

W99 van 1Z, te koop bij Motozoom. In diverse verdunningen voor diverse vuilgradaties te gebruiken. Wereldspul voor weinig geld. Pas wel op dat je het niet te lang laat inwerken op kunststof zoals de koffers. Tijdig afspoelen, laat anders stevige vlekken en kringels achter.
Verder siliconenspray, WD40 en (auto)was. Voor de wassoort maakt het me niet uit wat voor merk, als het maar kleurloos is en met een doek op te brengen en uit te wrijven is.
Ik besteed verder weinig tijd aan schoonmaken en poetsen. Vind het niet leuk én een RT is om te rijden, niet om alleen maar te poetsen. Dat is ook de reden waarom een RT weinig chroom heeft.
Gr, Jan
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

Vandaag heb ik kennis gemaakt met de spullen van meguiars, op advies van onze huis tovenaar Magic Kenny. Eerst de motor goed en grondog gewassen en daarna ale lakdelen in de nxt 2.0 wax gezet. Hij glanst weer als een hondetrul in de maneschijn. De wax maakt de lak echt helaam glad en het opbrengen en uitpoetsen is een fluitje van een cent.

Weer een fantastisch advies opgevolgd!!
Voor iedereeen een aanrader!

gROET
Paul
Marruk8865

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

Ik gebruik al een aantal jaren die spullen. Aardig aan de prijs maar perfect spul.
Een echte aanrader is ook de watermagnet. Met 1 doek maak je je motor droog zonder strepen en zonder uit te wringen.
**AC**

Ongelezen bericht door **AC** »

Is zeker mooi spul, gebruik het ook al een jaartje en erg tevreden ermee!
Krijg geregeld de vraag hoe oud de motor is, als ik dan vertel dat deze uit 2005 is krijg ik altijd nog meer complimenten!

Gr. Milan
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Ik gebruik Turtle Wax Ice Liquid Polishing .
Dit is echt geweldig spul. Er zit een sponsje bij waarmee je de motor inwrijft, even laten drogen en met een microvezeldoekje oppoetsen. Het leuke van dit spul is dat je er zowel de lak als ook de kunsstof delen mee kunt doen. Je krijgt geen witte uitslag op het kunsstof zoals bij traditionele autowas.

Probeer het eens. Alles wordt er spiegelglad van en het is een werkje van niks _004 _004 _004

Luc
de marcel

Ongelezen bericht door de marcel »

Hoy
Vorige week mijne broemer nog eens eens een goede beurt gegeven
en ingespoten met Tectyl.
Laat het zout meer vliegen......
GR..M.. 8)_ :lol:
jantje1961

Ongelezen bericht door jantje1961 »

Met een simpele cockpitspray voor de auto.

Weer als nieuw!
767 driver

Ongelezen bericht door 767 driver »

Ik poets helemaal niet. Pas als niet meer zie welke kleur mijn motor origineel was wil ik mischien gaan wassen. Verder word hij technisch niet verwaarloosd. Liever een beurt teveel dan te weinig.
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

jantje1961 schreef:Met een simpele cockpitspray voor de auto.
Weer als nieuw!
Moet je op je zadel doen :O :D :D
peijsj

Ongelezen bericht door peijsj »

Peter,

Goede tip. _004 Gedaan op mijn Silverwing. Hier zaten veel oppervlakkige krasjes op het zadel.Geweldig resultaat.
Groet
Jan
Wildripper
Land: Tsss echt niet

Ongelezen bericht door Wildripper »

Even benieuwd of jullie dit kennen en of het echt werkt. Schoonmaken zonder water. _001

Kwam ik tegen op de beurs.
Wil het wel proberen, maar om zo 40 euro in de lucht te gooien is ook weer zonde.

http://www.vulcavite.com
Zümo XT
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

....tja... _001 . Ik spuit mijn brommert voor het wassen gewoonlijk eerst met een tuinslang af (géén hogedrukreiniger), juist om 't eerste stof/zand zo krasloos mogelijk te verwijderen....ben toch wel heel benieuwd waar dat eerste stof/zand blijft als je géén water gebruikt.... :$
Wildripper
Land: Tsss echt niet

Ongelezen bericht door Wildripper »

Berrybeer schreef:....tja... _001 . Ik spuit mijn brommert voor het wassen gewoonlijk eerst met een tuinslang af (géén hogedrukreiniger), juist om 't eerste stof/zand zo krasloos mogelijk te verwijderen....ben toch wel heel benieuwd waar dat eerste stof/zand blijft als je géén water gebruikt.... :$
Daarom wil ik weten of iemand er hier mee gewerkt heeft of het echt kent. Wil niet zomaar af gaan op een beurs praatje nl. Big RT Smile
Zümo XT
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

In poetsmiddelen zat vaak kiezelgoer en dat was eigenlijk het groffe bestandmiddel dat de oude lak weer wat glans moest geven. Als je over een droge lak poetst en daarop zit zand dan krijg je dus gewoon krassen. Probeer het maar eens op een zwarte taxi. Dan kan je hem meteen overspuiten. Maar als we vroeger haast hadden werden andere kleuren wel eens gepoetst zonder dat ze gewassen waren met een laagje zand nog op de auto. En de combinatie van poets met het zand gaf niet veel extra zichtbare krassen. De zandkorreltjes worden natuurlijk ook steeds kleiner waardoor ze weer minder krassen.
Maar goed was het natuurlijk niet . Ik geloof niet schoonmaken zonder water. Net zo min als die Nanotechniek gebruikt in poetsmiddelen.
Ik kreeg ooit speciaal voor zwarte taxi's een heel leuk poetsmiddel. Om geen krassen te maken was het ideaal en bestond voornamelijk uit siliconen. Het was zo'n perfecte bescherming dat de autospuiter wel kon huilen als hij ooit zo'n auto moest spuiten. Maar het gaf de mooiste glans op de nieuwe auto's. En de auto werd zo glad dat geen vuiltje er nog vat op had.

Ton
stefke
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: veluwe

Ongelezen bericht door stefke »

Heel interessant allemaal, ik ga zeker wat dingen uitproberen die hier gezegd zijn. Maar een vraag blijft over: hoe maak je je motorblok schoon, vooral als er olie resten zijn die veel vuil hebben aangetrokken?
Ben benieuwd!
Groet, Steven

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”