Garmin Life Time Update-video

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Garmin Life Time Update-video

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

De Garmin software staat niet stil, en ook de software voor (ondermeer) de installatie van de lifetime update, garmin Express, is weer veranderd. Tijd voor een nieuwe video dus...
Garmin express kun je downloaden van http://www.garmin.com/express
Mocht het daarmee onverhoopt niet lukken, dan kun je teruggrijpen naar het 'oude' programma Garmin Mapupdater.
(tekst Hans Vaessen)
[media]ErhSdU98ALw[/media]
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Lexrt
Type: R1200RT/LC
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best

Re: Garmin Life Time Update-video

Ongelezen bericht door Lexrt »

Beste Jos ik heb je filmpje bekeken maar wat ik ook probeer ik krijg niet heel Europa op een extern sd kaartje. Ik ben in het bezit van een zumo 550 heb ereen sd kaart ingestopt van 8gb en ben aan de slag gegaan, heb aangegeven alleen op toestel maar gezien het geringe geheugen pakt Garmin express centraal Europa staat er keurig op maar is niet wat ik wil. Vervolgens garmin express van mijn Laptop verwijderd en opnieuw geinstalleerd, het hele proces opnieuw maar hij laadt weer alleen centraal Europa, het lijkt wel of hij het externe geheugen kaartje niet ziet

Wat doe ik fout.

Groeten Lexrt
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Ik zelf heb werkelijk geen idee. Wellicht dat Hans Vaessen het weet of een andere forurummer . . . .
Lexrt schreef:Beste Jos ik heb je filmpje bekeken maar wat ik ook probeer ik krijg niet heel Europa op een extern sd kaartje. Ik ben in het bezit van een zumo 550 heb ereen sd kaart ingestopt van 8gb en ben aan de slag gegaan, heb aangegeven alleen op toestel maar gezien het geringe geheugen pakt Garmin express centraal Europa staat er keurig op maar is niet wat ik wil. Vervolgens garmin express van mijn Laptop verwijderd en opnieuw geinstalleerd, het hele proces opnieuw maar hij laadt weer alleen centraal Europa, het lijkt wel of hij het externe geheugen kaartje niet ziet

Wat doe ik fout.

Groeten Lexrt
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Lexrt schreef: Wat doe ik fout.
Je doet niets fout. Het lijkt erop dat Express de SD kaart in de 550 niet zo herkent als in de 660/350. Ik adviseer, als je werkt met de 550 icm SD alsnog te werken met mapupdater ipv Express
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Lexrt
Type: R1200RT/LC
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best

Ongelezen bericht door Lexrt »

Hans Vaessen schreef:
Lexrt schreef: Wat doe ik fout.
Je doet niets fout. Het lijkt erop dat Express de SD kaart in de 550 niet zo herkent als in de 660/350. Ik adviseer, als je werkt met de 550 icm SD alsnog te werken met mapupdater ipv Express
Beste Hans waar kan ik die map updater downloaden, andere vraag nog nadat ik via garmin express geupdate heb staat alles in het Engels op mijn zumo 550 en wat ik ook probeer ik krijg het niet meer in het Nederlands terug hoe kan ik dit herstellen.

BVD groeten lexrt
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je kunt GarminMapUpdater downloaden via de navolgende link;
http://download.garmin.com/lmu/GarminMapUpdater.exe
(En voor de meelezers met een Macintosh: http://download.garmin.com/lmu/GarminMapUpdater.dmg ;) )

Voor alle duidelijkheid;
GarminExpress verandert *niet* je taalinstellingen, noch de eventueel benodigde taalbestanden.
Als je niet langer meer andere talen kunt kiezen conform de aanwijzingen in je handleiding, adviseer ik je Garmin eerst de Garmin WebUpdater (http://www8.garmin.com/products/webupda ... nstall.jsp) te gebruiken terwijl je Zumo 550 is aangesloten.

Als Garmin WebUpdater aangeeft dat een bepaalde taal geïnstalleerd kan worden, betekend dat die taal niet geïnstalleerd is, Garmin WebUpdater controleert dat namelijk.
Alleen als een taal geïnstalleerd is op je Zumo kan je deze ook kiezen in het menu. Van de Zumo.
Hans Vaessen

Stemmen kun je ook eenvoudig herstellen met Garmin Express:

Kijk in 'toestel' en scroll naar beneden naar 'optionele updates' - taalbestanden.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Inspector Gadget

Echter, GarminExpress controleert zelf helemaal niet of die bestanden reeds geïnstalleerd, aanwezig zijn etc etc.

Dat doet Garmin WebUpdater daarentegen juist weer wel.
Met als voordeel dat je dus op die manier weet dat als Garmin WebUpdater meldt dat er geen verdere updates beschikbaar is, dat ook klopt. (in mijn ervaring althans, met meerdere Garmin toestellen)

Bij GarminExpress heb je geen enkele controle, helemaal niets dus, die blijft altijd aangeven dat je het bestand kunt installeren.

Elk nadeel heeft z'n voordeel. :lol:
Hans Vaessen

dutchmidiman schreef:Echter, GarminExpress controleert zelf helemaal niet of die bestanden reeds geïnstalleerd, aanwezig zijn etc etc.

Toch wel... (sorry ;)). Goed mogelijk dat het met eerdere versies van Express anders ging, maar op dit moment krijg je 'standaard' binnen Express juist alleen updatemeldingen van talen die 'in gebruik zijn' - maw: op het toestel staan.

Bij de optionele updates kun je kiezen uit àlle talen, dus ook degenen die niet in het toestel staan of beschadigd zijn.
Als Nederlands verdwenen is heb je dus die tweede optie nodig.

Ik heb ook gemerkt dat Express op een gegeven moment 'automatisch' stemmen verwijdert; bijvoorbeeld om ruimte te maken voor kaarten. Ik heb de indruk dat men daarmee met 'blokken' werkt, waarvan NL-Eng-Dld e.d. één blok vormen.

Ik hoor nogal eens dat na een kaart update de NL stem verdwenen is. Ik vermoed dat dat dan komt doordat het toestel tijdens de update op engels ingesteld stond, en dat engels in alle 'blokken' voorkomt (en dat dùs nl ten onrechte verwijderd kan worden). Enfin.. da's alle speculatie maar kan wellicht helpen de aanvankelijke oorzaak te doorgronden.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Inspector Gadget

Ok, "I stand corrected" dan;
Het is heel erg verwarrend wat de huidige versie van GarminExpress aangeeft in dat update-gedeelte voor wat betreft de taal-bestanden;
"Optional Updates - Updates for files not currently in use".

In het Nederlands;
"Optionele updates - Updates voor bestanden momenteel niet in gebruik".

M.i. zou het beter & correcter zijn;
"Optional Updates - Files already existing and up-to-date, just reinstall".
"Optionele updates - Updates voor bestanden die reeds aanwezig en up-to-date zijn, gewoon herinstallatie"

Of iets van die strekking. ;)

Ik ben geen taalpurist, maar echt duidelijk is het zo ook niet, in mijn optiek.

Ik kan nog e.e.a. testen door bestanden weg te halen maar dat is niet zo heel erg boeiend voor dit draadje. :lol:
Hans Vaessen

dutchmidiman schreef: Ik kan nog e.e.a. testen door bestanden weg te halen maar dat is niet zo heel erg boeiend voor dit draadje. :lol:
Haha... Klopt. Ik speelde ook al even met die gedachte. Maar vond het uiteindelijk ook niet nuttig genoeg ;). Temeer omdat het morgen weer anders kan zijn.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Ik ga weer eens vloeken in de kerk :lol:
Ik heb de BMW navigator 3 verkocht. Het updaten van dat apparaat was een doffe onoverzichtelijke ellende.
De garmin nuvi die ik in een eerdere auto gebruikte gaat redelijk maar het updaten duurt lang.
Sinds afgelopen zomer in bezit van een TomTom rider 3
Klikken op "alles updaten" en 40 minuten later is het ding klaar met de kaarten van volledig Europa. Wat mij betreft een verademing!!

Luc
aantzeetje
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Ik ga weer eens vloeken in de kerk :lol:
Ik heb de BMW navigator 3 verkocht. Het updaten van dat apparaat was een doffe onoverzichtelijke ellende.
Raar, ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.Maar ja, geduld is dan ook een mooie deugd
Inspector Gadget

Ik heb ook nooit problemen gehad met het updaten van mijn Garmin 2820.
De Garmin LifeTime MapUpdater starten en inderdaad gewoon geduldig zijn.
Erteetje

dutchmidiman schreef:Ik heb ook nooit problemen gehad met het updaten van mijn Garmin 2820.
De Garmin LifeTime MapUpdater starten en inderdaad gewoon geduldig zijn.
Om dan vervolgens de melding te krijgen dat er te weinig schijfruimte is _003
Inspector Gadget

Klopt, komt wel eens voor als er niet des-Garmins op staat (Onroute motorkaart, in mijn geval).
Maar meestal gaat het bij mij toch wel goed. _001
Erteetje

dutchmidiman schreef:Klopt, komt wel eens voor als er niet des-Garmins op staat (Onroute motorkaart, in mijn geval).
De navigator III was een mooi systeem maar ik moet bekennen dat ik geen spijt heb van de overstap naar de TomTom 2013. Wie weet kom ik weer uit bij de Garmin want de r1200rt 2014 steekt mij de ogen uit :D :-) En dan wil je natuurlijk wel het geïntegreerde systeem.
aantzeetje
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Om dan vervolgens de melding te krijgen dat er te weinig schijfruimte is _003
Je zit inderdaad beperkt met je 2 gig, maar voldoende om BeNeLux, F + corsica, E, P, I+sicilië, DACH, UK en IRL op te zetten. Kom je nooit in Spanje of Portugal, ja dan kan je er een land opzetten waar je misschien wel komt DK en N bijvoorbeeld. Met Mapinstall zie je goed hoeveel ruimte je nog over hebt.

En elk zijn eigen idee natuurlijk maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn SP2820 (nav III) in te ruilen voor een TT
Erteetje

Erteetje schreef:
dutchmidiman schreef:Klopt, komt wel eens voor als er niet des-Garmins op staat (Onroute motorkaart, in mijn geval).
De navigator III was een mooi systeem maar ik moet bekennen dat ik geen spijt heb van de overstap naar de TomTom 2013. Wie weet kom ik weer uit bij de Garmin want de r1200rt 2014 steekt mij de ogen uit :D :-) En dan wil je natuurlijk wel het geïntegreerde systeem.

Zie ik dit bericht van mijzelf. Wat een vooruitziende blik :D
Inderdaad de nieuwe RT besteld met de geïntegreerde Navigator V
Kost wat maar dan heb je ook wat.
Denk nu niet dat ik een nieuw navigatiesysteem wilde en er een RT omheen gekocht heb :D :D
WaltzingMatilda
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Lexrt schreef:Beste Jos ik heb je filmpje bekeken maar wat ik ook probeer ik krijg niet heel Europa op een extern sd kaartje. Ik ben in het bezit van een zumo 550 heb ereen sd kaart ingestopt van 8gb en ben aan de slag gegaan, heb aangegeven alleen op toestel maar gezien het geringe geheugen pakt Garmin express centraal Europa staat er keurig op maar is niet wat ik wil. Vervolgens garmin express van mijn Laptop verwijderd en opnieuw geinstalleerd, het hele proces opnieuw maar hij laadt weer alleen centraal Europa, het lijkt wel of hij het externe geheugen kaartje niet ziet

Wat doe ik fout.

Groeten Lexrt
Beste Lexrt,

Ik heb precies dezelfde problemen, Garminexpress verwijderd en vervolgens weer opnieuw installeren.
Bij mij worden alleen de Alpen landen geïnstalleerd in versie 2015.20.
Dan maar naar Mapupdater om er vervolgens achter te komen dat ik mijn code kwijt ben....
Is het bij jou verder wel gelukt nu?

Greetz WaltzingMatilde
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Noortukker

Ongelezen bericht door Noortukker »

Vandaag maar eens geprobeerd om kaart versie 2015.20 op de pc en de zumo 660 te zetten.
nieuwste versie van garmin express gebruikt, video van hans bekeken, instructies van waypoint en proberen maar.
eerst nieuwste firmware geïnstalleerd en toen naar de kaarten
Wonder boven wonder lukte het om de kaarten op de pc en de zumo te krijgen.
So far so good zou je denken.
Maar na het installeren en de zumo los gekoppeld te hebben, geen beweging meer in het apparaat te krijgen.
niet meer uit of aan te zetten.
Vervolgens maar even de batterij er uit gehaald en weer op nieuw opgestart.
Zumo werkt weer, beschikt over de nieuwste kaarten en ook op de pc werkt het.
Dus er zit vooruitgang in.
Hopelijk gaat het bij de volgende update een keer helemaal goed.
Van A naar B is het leukst op een RT

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”