Kickstarter: VoloLights Intelligent 3e remlicht
Moderator: RT_Patrick
Kickstarter: VoloLights Intelligent 3e remlicht
Meer is te lezen op:
http://www.anwbmotor.nl/nieuws/vololigh ... e-remlicht
&
http://www.kickstarter.com/projects/vol ... visibility
Helaas vooralsnog niet geschikt voor CAN-bus.
Ikzelf gebruik een 3e remlicht (wel CAN-bus geschikt) achterop de koffer wat m.i. de zichtbaarheid (bij remming, dus bediening van de remmen) verbeterd;
R1200RT: R1100RT:
http://www.anwbmotor.nl/nieuws/vololigh ... e-remlicht
&
http://www.kickstarter.com/projects/vol ... visibility
Helaas vooralsnog niet geschikt voor CAN-bus.
Ikzelf gebruik een 3e remlicht (wel CAN-bus geschikt) achterop de koffer wat m.i. de zichtbaarheid (bij remming, dus bediening van de remmen) verbeterd;
R1200RT: R1100RT:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- JDoubleOP
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Re: Kickstarter: VoloLights Intelligent 3e remlicht
Uitvindingen mbt safety 

- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Hoezo niet? Je hebt alleen een losse 12v nodig voor deze unit rechtstreeks van de accu. Er is geen enkelijke interactie met de bestaande signalering, canbus of geen canbus.dutchmidiman schreef:.....
Helaas vooralsnog niet geschikt voor Canbus
Slimme oplossing, alleen in Nl illegaal denk ik, tenzij je het knipperen uit kunt zetten, dus alleen constant branden in geval van deceleratie. Maar dan gaat ook een deel van de slimmigheid verloren.
En jammer dat het zit ingebouwd in een Amerikaanse (te kleine) kentekenplaat.
Ten eerste omdat ze het zelf ook aangeven;
(eenvoudig uitgelegd: een hoge en een lage spanning). Daarmee wordt bij een gloeilamp met enkelvoudige gloeidraad dim- én remlicht gesimuleerd.
En wat betreft EU kentekenplaten staat er;
En ten 2e omdat ik weet hoe het remlicht-signaal op de 1200RT opgebouwd is, het is een gemoduleerd signaal.Will the module work with all motorcycles?
....
NOTE: If your motorcycle uses a CanBus system, (many BMW models) you will not be able to install the modular Vololights device at this time.
(eenvoudig uitgelegd: een hoge en een lage spanning). Daarmee wordt bij een gloeilamp met enkelvoudige gloeidraad dim- én remlicht gesimuleerd.
En wat betreft EU kentekenplaten staat er;
Maar met een beetje handigheid is het wel aan te passen, het is 3-aderige flat-cable zo te zien.Will we develop Vololights to fit Euro/other country license plates?
Vectolabs will be developing the product for the international market once we get some traction domestically.
Development might include a package design similar to what is shown with a larger plate size or a module that plugs inline to your existing brake lights. The module was the original path we were headed and we will return to it's development.
It is really going to take some marketing research to figure out where the device will sell and what form factor is better suited for each market.
-Jesse
Last updated: Wednesday May 15, 12:25pm EDT

- HansD
Het mooie van de Volo oplossing is juist dat je niks te maken hebt met de remlichtsignalering van de R1200RT. Het module stelt zelf vast ahv versnellingssensors of er geremd wordt, dus ook als je flink terugschakelt!
Dat had ik ook begrepen maar ik vermoed dat ze het dimlicht-signaal gebruiken voor voeding.
En dat is dus een te lage spanning, volgens mij 4,73 volt als ik het mij goed herinner, belast.
(direct aangestuurd vanuit de ZFE)
Je kunt natuurlijk ook een geschakelde spanning (al dan niet via FuzeBlocks of PDM60) uit het CAN-bus systeem halen.
CAN-bus hoeft dus inderdaad geen probleem te zijn.

En dat is dus een te lage spanning, volgens mij 4,73 volt als ik het mij goed herinner, belast.
(direct aangestuurd vanuit de ZFE)
Je kunt natuurlijk ook een geschakelde spanning (al dan niet via FuzeBlocks of PDM60) uit het CAN-bus systeem halen.
- 1-handed
- Type: R1200RT
- Bijz: www.1-handed.com
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
- Contacteer:
dutchmidiman schreef:Je kunt natuurlijk ook een geschakelde spanning (al dan niet via FuzeBlocks of PDM60) uit het CAN-bus systeem halen.
Ook mijn 2e remlicht(LED) in topkoffer komt gewoon van het remlicht.
Geen foutmelding of probleem

BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
Alleen jou 2e remlicht(LED) in topkoffer is van de K1600 en die is ook CAN-bus.
De VoloLights heeft naast LED's ook stuurelektronica en dat dient CAN-bus compatible (lees: kunnen werken met lagere spanning dan 12 volt én gemoduleerd) te zijn.
"Normale" LED's (= zonder verdere elektronica) werken over het algemeen prima op CAN-bus, met uitzondering van de lampen-defect detectie, tenzij je de bestaande gloeilampen handhaaft. Of dat de betreffende "normale" LED wél CAN-bus compatible zijn maar dan zit er vaak enig elektronica in de lamp-voet.
Niets is als vanzelfsprekend met CAN-bus wat dat betreft.

De VoloLights heeft naast LED's ook stuurelektronica en dat dient CAN-bus compatible (lees: kunnen werken met lagere spanning dan 12 volt én gemoduleerd) te zijn.
"Normale" LED's (= zonder verdere elektronica) werken over het algemeen prima op CAN-bus, met uitzondering van de lampen-defect detectie, tenzij je de bestaande gloeilampen handhaaft. Of dat de betreffende "normale" LED wél CAN-bus compatible zijn maar dan zit er vaak enig elektronica in de lamp-voet.

Niets is als vanzelfsprekend met CAN-bus wat dat betreft.
- 1-handed
- Bijz: www.1-handed.com
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
- Contacteer:
dutchmidiman schreef:Alleen jou 2e remlicht(LED) in topkoffer is van de K1600 en die is ook CAN-bus.![]()

BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
Goed nieuws;
VoloLights zal naar verluid ook met een zelfstandige module komen waar je eigen (led) lampen aan kunt hangen;
http://vololights.com/products/vololights-module
Middels mijn FuzeBlock (= geschakeld 12 volt) zou dat ook moeten kunnen werken, ff contact leggen met de makers en mijn ideeën spuien.
:lol:
VoloLights zal naar verluid ook met een zelfstandige module komen waar je eigen (led) lampen aan kunt hangen;
http://vololights.com/products/vololights-module
Middels mijn FuzeBlock (= geschakeld 12 volt) zou dat ook moeten kunnen werken, ff contact leggen met de makers en mijn ideeën spuien.

-
Volgens mij mag het knipperen van de bovenste naar de onderste bij gas los en terugschakelen niet.HansD schreef:Slimme oplossing, alleen in Nl illegaal denk ik, tenzij je het knipperen uit kunt zetten, dus alleen constant branden in geval van deceleratie. Maar dan gaat ook een deel van de slimmigheid verloren.dutchmidiman schreef:.....
Knipperen bij heel hard remmen mag toch wel? Het mag in ieder geval wel bij een auto, kan even niet zo gauw vinden waar dat staat maar bij mijn eigen auto knippert het remlicht ook als ik heel hard rem. Even verder zoeken nog waar het in de wet precies staat geregeld.
Dus als er een versie komt waar hij constant gaat branden bij gas los en terugschakelen en alleen gaat knipperen als je heel hard remt dan wil ik er wel 1 hebben.
-
- Woonplaats of omgeving: N-Br
... maar je hebt er precies niets aan.dutchmidiman schreef:Goed nieuws;

NL kentekenplaat gaat niet passen...
Inderdaad;
- Knipperen is niet toegestaan in Nederland, hoewel er inderdaad bepaalde automerken het 3e remlicht weldegelijk "moduleren" afhankelijk van de hoeveelheid vertraging.
- Daarnaast, ook niet bepaald onbelangrijk, volgens de makers werkt het vooralsnog niet met CAN-bus.
Op de K1600 werkt het vooralsnog prima;
[media]Ikr93VEr5Z0[/media]
- Knipperen is niet toegestaan in Nederland, hoewel er inderdaad bepaalde automerken het 3e remlicht weldegelijk "moduleren" afhankelijk van de hoeveelheid vertraging.
- Daarnaast, ook niet bepaald onbelangrijk, volgens de makers werkt het vooralsnog niet met CAN-bus.
- Dit model past vooralsnog geen NL kentekenplaten in, tenzij je creatief bent en het frame gaat verbouwen.NOTE: If your motorcycle uses a CanBus system, (many BMW models) you will not be able to install the modular Vololights device at this time.
Zoals te lezen is op de KickStarter webpagina.Will we develop Vololights to fit Euro/other country license plates?
Vectolabs will be developing the product for the international market once we get some traction domestically.
Development might include a package design similar to what is shown with a larger plate size or a module that plugs inline to your existing brake lights. The module was the original path we were headed and we will return to it's development.
It is really going to take some marketing research to figure out where the device will sell and what form factor is better suited for each market.
Op de K1600 werkt het vooralsnog prima;
[media]Ikr93VEr5Z0[/media]
Normaal ben ik niet zo'n voorstander van aanpassingen aan de lichtfabriek.
Maar dit is goede aanvulling, zeker voor onze boxers die behoorlijk kunnen afremmen op de motor.
Sterker nog, vaak heb je helemaal geen rem nodig.
En dat werkt nog al eens verwarring als iemand in je groepje rijdt die wat minder ervaren is.
Vaak genoeg voor zo'n gast maar wel ff de rem er bij gepakt, puur om hem mijn remlicht te laten zien, niet omdat het nodig was om de vaart er uit te halen.
Zou wel liever zien dat een dergelijk systeem op het gewone remlicht zou werken. Mijn Beemer is nog steeds geen kermisattractie.
Maar dit is goede aanvulling, zeker voor onze boxers die behoorlijk kunnen afremmen op de motor.
Sterker nog, vaak heb je helemaal geen rem nodig.
En dat werkt nog al eens verwarring als iemand in je groepje rijdt die wat minder ervaren is.
Vaak genoeg voor zo'n gast maar wel ff de rem er bij gepakt, puur om hem mijn remlicht te laten zien, niet omdat het nodig was om de vaart er uit te halen.
Zou wel liever zien dat een dergelijk systeem op het gewone remlicht zou werken. Mijn Beemer is nog steeds geen kermisattractie.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht