Het motorblok is terug gemonteerd met nieuwe dichtingen etc,
Het reinigen doe ik wel achteraf met CO2-blasting. Dit is "zand"stralen met bevroren CO2 korrels. De inslagimpact reinigt het blok en voordeel tov zandstralen is dat er geen zand of glas achterblijft en overal tussen kruipt. Het CO2 verdampt gewoon. Kan gebeuren dus op een motor die gemonteerd is en waar her en der een opening in zit.
Dit wordt terug in het naakte frame gehangen om zo de vorm / plaats te beoordelen tov de aanpassingen die ik aan het kader doe.
Bedoeling is dat ik nu alles terug op het kader plaats om zo het kader te kunnen aanpassen, onnodige eraf te halen, extra punten bijlassen, .... om daarna de motorfiets terug te demonteren en het kader terug te laten zandstralen en poederlakken.
Betreffende de voorvork en voorrem:
- de vorkpoten lekken, dit geen probleem echter de poten zelf zijn verroest en beschadigd. De klauwen zo vast als iets en lekken als zot na het korte ritje. De motor had wel dubbel remschijf echter het merendeel is niet meer bruikbaar. De remschijven waren echter nog goed. Besluit is een volledige voorvork van een K1100LT te stoppen met dubbele zwevende remschijf en brembo klauwen. Ineens in engeland de olieschraapringen en remblokken gekocht om deze vork volledig op orde te zetten. Spijtig is dat ik wel met een stervelg zit nu maar die spuit ik wel zwart achteraf. Mooier was spaakvelgen maar ja.... Ligt ook nog een nieuwe band op dus dat spaar ik ook weer uit. Balhoofd past zonder problemen.
Betreffende de achtervering. Natuurlijk ook weer volledig verroest. Deze zou ik kunnen vervangen echter heb mijn zinnen meer staan op een monovering. Hiervoor moet ik de achterbrug wel wat aanpassen en een frame plooien. Start is gegeven met een monovering van ik denk een yamaha R1 die ik ook weer liggen had. Bovenaan heb ik wat gaten gemaakt in het hoofdframe
foto's 1 044.jpg
Een aantal bevestigingspunten die overbodig geworden zijn (batterijbakje,...) worden weggeslepen. een bevestigingspunt wordt voorlopig gepuntlast op de achterbrug en een nieuw frame wordt gemaakt.
Nu is het wat zoeken naar de juiste hoek, stand,...
Proberen, punten, proberen, lossen , veranderen , kijken, ........
Tot er ongeveer iets uit de bus komt
foto's 1 052.jpg
Qua benzinetank vind ik de oude nogal lomp en niet mooi qua vorm. Wat voor handen: Een tank van een K1100. Beetje agressief qua vorm en zeer mooi als hij een beetje meer voorover hangt. Deze werken normaal wel met benzinepompen maar mits modificatie erin kan de terugloop wel gebruikt worden als benzinetoevoer. Een losstaand benzinekraantje vind ik wel op de motobeurs volgend WE. Toch handig dat je af en toe de benzine kan stop zetten.
Ok een aantal bevestigingspunten bij op het kader geplaatst om deze tank er vast op te zetten. De juiste hoek van de tank en plaats is nog wat uitproberen, kijken, anders plaatsen, ....., zien we nog wel
Bijkomend voordeel is dat dit aluminiumtanken zijn. Met rats-aff alle verf verwijderen , polieren en zo een mooi blinkend tankje te krijgen. Dit is een optie.
Zien we nog wel in combinatie met het kontje dat ik nog moet gaan zoeken.
Begint er al op te trekken
foto's 1 062.jpg
Het luchtfilterhuis laat ik weg en de luchtfilter vervang ik door twee stuks die rechtstreeks op de carbs passen. De behuizing vervang ik door een plastieken kap die wat lager komt dan het origineel. Ook gevonden in Engeland en ineens maar mee besteld met nog wat megaton uitlaatjes etc. Ik moet nog wel zien hoe ik het carterontluchten oplos.... voor later
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.