Beantwoord: gereden route automatisch laten opslaan.
Moderator: RT_Patrick
Beantwoord: gereden route automatisch laten opslaan.
Ik heb een BMW Motorrad Navigator 4.
1 - Nu vraag ik me af hoe ik de route die ik rijd, direct automatisch kan laten opslaan, en
2 - Hoe ik routes in de Navigator 4 kan krijgen.
Groeten van Harm Hoek.
1 - Nu vraag ik me af hoe ik de route die ik rijd, direct automatisch kan laten opslaan, en
2 - Hoe ik routes in de Navigator 4 kan krijgen.
Groeten van Harm Hoek.
- Dingeman
- Type: R1200RT
- Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Brabant
Re: Route die ik rijd, direct automatisch laten opslaan.
Hoi Harm,
Antwoord op je eerste vraag is volgens mij dat je navigatieapparaat dat al automatisch doet. Antwoord op je tweede vraag vergt meer tijd en omschrijf je niet zomaar in dit bericht.
Je schrijft niet welke kennis jij bezit m.b.t. het gebruik van je/deze navigatie. Voor iemand die totaal geen kennis heeft, is/zijn deze vragen niet zomaar gemakkelijk/simpel te beantwoorden. Mogelijk heb je in de vrienden/kennissenkring iemand die er wel kijk op heeft en je wilt helpen/adviseren.
Een ander advies is om de site http://www.gps.nl van de firma Waypoint te raadplegen. Men heeft daar ook een goed forum waar veel vragen worden/zijn beantwoordt. Een nog beter advies is om een cursus te gaan volgen.
Antwoord op je eerste vraag is volgens mij dat je navigatieapparaat dat al automatisch doet. Antwoord op je tweede vraag vergt meer tijd en omschrijf je niet zomaar in dit bericht.
Je schrijft niet welke kennis jij bezit m.b.t. het gebruik van je/deze navigatie. Voor iemand die totaal geen kennis heeft, is/zijn deze vragen niet zomaar gemakkelijk/simpel te beantwoorden. Mogelijk heb je in de vrienden/kennissenkring iemand die er wel kijk op heeft en je wilt helpen/adviseren.
Een ander advies is om de site http://www.gps.nl van de firma Waypoint te raadplegen. Men heeft daar ook een goed forum waar veel vragen worden/zijn beantwoordt. Een nog beter advies is om een cursus te gaan volgen.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
- aantzeetje
- Type: R1200RT
- Land: B
- Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke
Was er geen handleiding bij? Anders eens grondig doorlezen. Indien je dan nog vragen hebt beantwoorden we ze met plezier.
Om maar te beginnen:
- Routes doorsturen met mapsource of basecamp
- in de instellingen van je gps de track (trip log) aanzetten en die dan uitlezen (exporteren )in basecamp of mapsource. Op pagina 29 van de 660 handleiding staat:
My Data Touch Tools >
My Data to manage and delete your saved data, such as your Favorites.
If you have transferred a route from MapSource, touch import route from File to use the route in your zūmo.
Managing Trip Logs
Trip logs are recorded while you are navigating a route.
Saving Trip Logs
1. Touch Tools > My Data > Manage Trip Logs > Current Trip Log > Edit > Archive Log.
2. Enter a name for the trip log.
3. Select Done.
OR
While viewing a trip log, touch Archive Log.
Viewing Trip Logs
1. Touch Tools > My Data > Manage Trip Logs.
2. To view a trip log for a route you are navigating, select Current Trip Log, or select a saved trip log.
3. Select a segment or touch View All Segments.
Showing Trip Logs on the Map
1.Touch Tools > Settings > Map.
2. Under Trip Log, select Show or Hide. An archived trip appears as a colored line on the map.
Deleting Trip Logs
2. Select a trip log.
3. Touch Edit > Clear Log.
Viewing an Elevation Chart for a Trip Log
1.Touch Tools > My Data > Manage Trip Logs.
2. Select a trip log.
3. Select a segment or View All Segments.
4. Touch.
Sharing Trip Logs If a memory card is installed on the unit, touch Share > export to save the trip log on the card.
Editing Trip Logs
1. Touch Tools> Custom Routes.
2. Select a trip log.
3. Touch Edit
Om maar te beginnen:
- Routes doorsturen met mapsource of basecamp
- in de instellingen van je gps de track (trip log) aanzetten en die dan uitlezen (exporteren )in basecamp of mapsource. Op pagina 29 van de 660 handleiding staat:
My Data Touch Tools >
My Data to manage and delete your saved data, such as your Favorites.
If you have transferred a route from MapSource, touch import route from File to use the route in your zūmo.
Managing Trip Logs
Trip logs are recorded while you are navigating a route.
Saving Trip Logs
1. Touch Tools > My Data > Manage Trip Logs > Current Trip Log > Edit > Archive Log.
2. Enter a name for the trip log.
3. Select Done.
OR
While viewing a trip log, touch Archive Log.
Viewing Trip Logs
2. To view a trip log for a route you are navigating, select Current Trip Log, or select a saved trip log.
3. Select a segment or touch View All Segments.
Showing Trip Logs on the Map
1.Touch Tools > Settings > Map.
2. Under Trip Log, select Show or Hide. An archived trip appears as a colored line on the map.
Deleting Trip Logs
2. Select a trip log.
3. Touch Edit > Clear Log.
Viewing an Elevation Chart for a Trip Log
1.Touch Tools > My Data > Manage Trip Logs.
2. Select a trip log.
3. Select a segment or View All Segments.
4. Touch.
Sharing Trip Logs If a memory card is installed on the unit, touch Share > export to save the trip log on the card.
Editing Trip Logs
1. Touch Tools> Custom Routes.
2. Select a trip log.
3. Touch Edit
- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
De BMW Navigator 4 is technisch identiek met de Zumo 660 van Garmin. Dus als je informatie zoekt, kan je ook dit als zoekterm gebruiken. Verder kan ik beamen wat hiervoor al gezegd is: lees de handleiding eens goed door en voor veel meer informatie kan je terecht op het forum van Waypoint: http://forum.gps.nl. Specifieke probleempjes kan je eventueel ook hier kwijt.....
Routes maken kan met diverse tools, van Garmin b.v. het gratis programma Basecamp. Veel nuttige video's over het gebruik van dit programma kan je vinden op YouTube, o.a. op het kanaal van MrGPS (Hans Vaessen, ook een lid van dit forum). Ook heeft hij een mooie cursus op DVD gemaakt, voor als je de fijne kneepjes wil weten.
Succes!

Routes maken kan met diverse tools, van Garmin b.v. het gratis programma Basecamp. Veel nuttige video's over het gebruik van dit programma kan je vinden op YouTube, o.a. op het kanaal van MrGPS (Hans Vaessen, ook een lid van dit forum). Ook heeft hij een mooie cursus op DVD gemaakt, voor als je de fijne kneepjes wil weten.
Succes!
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Wierden
:)PaPinkelman schreef: Ook heeft hij een mooie cursus op DVD gemaakt, voor als je de fijne kneepjes wil weten.
Te vinden (= bestellen) op http://www.mrgps.nl/motor/basecamp/
Maar kijk zeker ook even naar http://www.youtube.com/watch?v=6r6P9I8S ... qV&index=9
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1872 Weergaves
-
Laatste bericht door Hans Vaessen
-
- 27 Reacties