Beantwoord: Mijn GO CLEVER Navigatie

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Teunis
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1150R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: KAMPERVEEN

Beantwoord: Mijn GO CLEVER Navigatie

Ongelezen bericht door Teunis »

Vrienden,

Ik denk dat niet veel van jullie hetzelfde Navigatiesysteem hebben als onderschrijver , toch wil ik een poging wagen om hier mijn probleem neer te schrijven.

Sinds kort heb ik geleerd om Gps routes vanaf internet in te laden , en dat werkt mooi! en ook kan ik zelf routes maken in Itn Converter vind ik ook heel leuk om te doen, maar wat is nu mijn probleem?

Regelmatig als ik een mooie route ingeladen heb,en ik hem de opdracht geef, Neem deze Rit, dan gaat hij de rit berekenen!!! maar...... dan komt er letterlijk op mijn schermpje te staan---Voertuig kan niet vanaf uw startlocatie rijden???? Verander uw startlocatie.

Terwijl ik een andere keer volgens mij de route op precies dezelfde manier maak, en dan doetie het gewoon :-)

Nog even voor de duidelijkheid ( lijst met viapunten staan er keurig in dus hij heeft de route dan wel ingeladen, dus heb ik dan de startlocaties al diverse keren veranderd maar hij blijft dan antwoorden Voertuig kan niet vanaf uw startlocatie rijden???? Verander uw startlocatie
k vind dit een heel vervelend probleem

Wie heeft de oplossing voor dit apparaat :(

[groet] Teunis
Laatst gewijzigd door Teunis op 08 okt 2013, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Mijn GO CLEVER Navigatie

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Ik heb geen concrete ervaring met de go-clever, maar heb wel een mogelijke verklaring:

Ik vermoed dat het toestel probeert een route naar het startpunt te berekenen. En dat je op een positie bent (cq het toestel denkt dat je daar bent) waar de kaart niet routerend is. Het lukt hem dat als het ware niet om te vertrekken van de plek waar je je nu bevindt. Ook al verleg je het startpunt van de route: dat probleem blijft hetzelfde.

Je zou dan kunnen proberen even een stuk te verplaatsen; zodanig dat je met zekerheid op een 'routerende weg' zit. En dan opnieuw de route activeren.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Teunis

Je zou dan kunnen proberen even een stuk te verplaatsen; zodanig dat je met zekerheid op een 'routerende weg' zit. En dan opnieuw de route activeren.

Bedoel je dat ik het apparaat moet verplaatsen? of de route? ik heb trouwens beide geprobeerd! maar helaas zonder resultaat, heb nu net weer een nieuwe route gemaakt en die doet het gelukkig weer prima, en dat is nu juist het gekke!!

Alvast bedankt voor het meedenken! _004

[groet]

Teunis
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
Hans Vaessen

Teunis schreef:
Bedoel je dat ik het apparaat moet verplaatsen?

Teunis
Ik bedoelde het apparaat. Maar kennelijk was het dat niet..

Hoewel... Zou kunnen dat je nog geen fix had en het toestel dacht nog ergens anders te zijn; dat zou verklaren waarom het 'ineens' wel werkt.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Teunis

Heb nu net het programma Basecamp succesvol gedownload...... maar voordat ik me hier helemaal in ga verdiepen wil ik wel graag weten of dit in mijn geval wel zinvol is omdat ik met Go-Clever en Itn Converter werk?

Wie het weet mag het zeggen....

[groet]

Teunis
BMW K 100s- R1150R.
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Naar mijn bescheiden mening ga je dan nogal omslachtig te werk; eerst Basecamp (BS) downloaden, dan zorgen voor de kaarten (niet gratis!), dan leren hoe BS werkt, route maken en die dan weer converteren.. _001

Als ik mij niet vergis werkt Go Clever met Igo8 en zijn dat .kml bestanden, dan zou ik 'gewoon' routes maken met http://www.motoplaner.de/.
Weliswaar heb je dan minder opties dan bij BS, maar voor de gewone huis-tuin-keuken routes werkt het prima! Altijd de juiste kaart, route maken en via het linker subscherm meteen omzetten naar .kml en rijden maar.. :D
Teunis

Naar mijn bescheiden mening ga je dan nogal omslachtig te werk; eerst Basecamp (BS) downloaden, dan zorgen voor de kaarten (niet gratis!), dan leren hoe BS werkt, route maken en die dan weer converteren.. _001

Ja dat is inderdaad omslachtig, het was ook maar een vraag?, trouwens denk ik dat je in itn converter zelf ook prima routes en zeker voor eigen gebruik kan maken, maar is dit http://www.motoplaner.de/. beter??? en zo ja.....waarom??? van vragen word men wijs zegt men :roll:

[groet]

Teunis
BMW K 100s- R1150R.
Hans Vaessen

Even heel globaal antwoord:

Er is verschil in omgang met routes tussen enerzijds Garmin, anderzijds 'alle anderen'. Alle anderen, zoals GoClever, maar ook TomTom werken bij het overzetten van routes feitelijk met het overzetten van routepunten. De feitelijke route van punt naar punt wordt in het toestel zelf berekend. Daarbij kunnen afwijkingen optreden in de route; te voorkomen door voldoende routepunten te gebruiken en de route eventueel op te splitsen.

Garmin kàn dat ook, maar werkt standaard anders. Bij garmin gaat de route als geheel over en, mits je zorgvuldig en op de juiste manier werkt, blijft de route in het toestel helemaal intact. Daartoe moet je dan wel met Mapsource of Basecamp werken.

Voor de 'andere systemen' is echter uiteindelijk sprake van 'slechts' een set van viapunten die in een soort van tekstbestand overgezet worden naar het toestel. Slechts dat tekstbestand kan variëren per apparaat; maar is feitelijk altijd wel te converteren; of je nu je routes maakt met itn converter, Tyre, google earth, routeyou etc etc.
Kwestie van uitpuzzelen wat je het prettigst vindt en hoe je eea het makkelijkst kunt converteren.

Ter info: tegenwoordig kun je met Basecamp ook kml exporteren. Heb je geen garmin-kaarten dan kun je evt met de gratis te downloaden open street map kaarten werken (zie http://garmin.openstreetmap.nl/).

Voordeel van Basecamp tov 'de rest' is dat het off-line werkt: de kaarten staan op je computer. Dat zal in de regel wat sneller werken.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”