Vanwege mn lengte en postuur 188mtr en 100+ kg ahum....
vind ik het originele stuur van de Rs niet komfortabel, het zijn net clip ons maar dan verstelbaar.
Dus begonnen met slopen ehh demonteren van de clipons en aanhangsels zoals schakelaars en dergelijke.
Het eerste probleem was dat ik niet wist hoe de centraal moer los te krijgen, ben er ondertussen achter gekomen
dat je m moet warmstoken, maar heb m zonder warmstoken los gekregen (was dat gewichtheffen toch nog ergens goed voor hehe)
Daarna het contactslot gedemonteerd.
De beluchtings-nippels verwijderd.
Voorzichtig de kroonplaat omhoog getikt.
Toen de kroonplaat er af was alle overbodige ehh rommel gedemonteerd.
Daarna de bevestigings punten voor de risers/superbike stuur aangetekend en geboord, en schroefdraad getapt (M8)
Denk dat 4 bouten van M8 sterk genoeg zijn, hoor wel eens dat je beter m10 moet pakken maar dat lijkt me overkill. een m6 bout heeft geloof ik
een afschuif kracht van 1000kg.
Zet de bouten met loctite en bormoeren vast dus denk niet dat daar nog iets mee zal gebeuren.
Tot zover ben ik nu, zal te zijner tijd wel wat fotos plaatsen, komende week even geen tijd, moet voor een klus naar Duitsland, maar hoop dat het zaterdag
as de hele dag regent , kan ik me lekker in mn hobby hok opsluiten haha.
Tot zover de groeten Roland, enne alle tips en/of commentaar is welkom.....


