Stoppen met dealerschap
Moderator: RT_Patrick
Stoppen met dealerschap
Weet iemand van jullie welke Motorrad dealers er nog meer gaan stopen per 2014.
Breeman is zelf gestopt. De Jong Alphen stopt - let op de beurten zullen goedkoper worden, opletten dus - men moet namelijk een deel van de kosten afstaan aan BMW.
Verder blijft de Jong wel een erkend/ specialist BMW dealer met de vereiste kennis en de gebruikelijke garanties door BMW opgesteld.
Breeman is zelf gestopt. De Jong Alphen stopt - let op de beurten zullen goedkoper worden, opletten dus - men moet namelijk een deel van de kosten afstaan aan BMW.
Verder blijft de Jong wel een erkend/ specialist BMW dealer met de vereiste kennis en de gebruikelijke garanties door BMW opgesteld.
Re: Stoppen met dealerschap
perry schreef:Weet iemand van jullie welke Motorrad dealers er nog meer gaan stopen per 2014.
Breeman is zelf gestopt. De Jong Alphen stopt - let op de beurten zullen goedkoper worden, opletten dus - men moet namelijk een deel van de kosten afstaan aan BMW.
Verder blijft de Jong wel een erkend/ specialist BMW dealer met de vereiste kennis en de gebruikelijke garanties door BMW opgesteld.
Breeman MOEST stoppen van meneer BMW, net als de Jong trouwens.
Vanwege te weinig verkochte fietsen.
Meneer BMW wil terug naar in totaal 17 dealers.
Wie er nog meer afvallen? Geen idee.
Re: Stoppen met dealerschap
Ok ik had in de wandelgangen gehoord dat men zelf was gestopt, maar jou verhaal komt aardig overeen met de Jong zij moesten inderdaad stopen ivm te weinig verkochte nieuwe machines.
Maar wat wil je in deze tijd.....
Maar wat wil je in deze tijd.....
Re: Stoppen met dealerschap
perry schreef:Ok ik had in de wandelgangen gehoord dat men zelf was gestopt,.....
Dat is ook de schriftelijk verklaring die Breeman zelf heeft gegeven.
De goed geinformeerde wandelgangen geven een ander verhaal.
Overigens gaf Breeman wel ruiterlijk toe dat er verlies werd geleden op de motorrad afdeling.
Re: Stoppen met dealerschap
Het is jammer dat je als BMW motorrijder wordt verstoten van de noodzakelijke zorg bij jou in de buurt ik moet nu 60km rijden te pas en te onpas om mijn service te krijgen en / of onderdelen. Niet echt klant gericht van mijnheer BMW. Dus weinig compassie met zijn klanten.
Re: Stoppen met dealerschap
Meneer BMW is overigens wel op zoek naar een dealert die de regio Rotterdam onder zijn hoede wil nemen.
Er lag al een initiatief van 2 knakkers, maar hun business plan is niet geaccepteerd. Door de bank of meneer BMW, het fijne weet ik er ook niet van.
Er lag al een initiatief van 2 knakkers, maar hun business plan is niet geaccepteerd. Door de bank of meneer BMW, het fijne weet ik er ook niet van.
- EL SCORPIO
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Re: Stoppen met dealerschap
Ik weet van de Jong dat BMW naar 17 dealer over het hele land wil.
In de regio van de Jong zitten dan teveel dealers.
De Jong zou moeten verhuizen naar regio Rotterdam.
En hun pand aanpassen aan de nog strengere maatstaven van BMW.
Aangezien het pand van de Jong een eigen pand is en niet gehuurd en al hun personeel in de buurt woont dit een te grote investering en kostenpost is.
En in deze crisistijd is dit niet slim om te doen.
Bovendien zijn ze nu ook dealer van Victory.
En ze worden (blijven) BMW specialisten.
Mij maakt het niet uit bij hun of er nu BMW boven de deur hangt of wat anders.
Ik vindt ze een goede dealer en ben er blij mee.
Nu worden de prijzen voor onderhoud nog goedkoper dus nog interessanter voor ons.
En als je een nieuwe BMW bij hun wil hebben kan dat nog steeds, die halen ze dan bij een bevriende BMW dealer vandaan.
Dus wezenlijk wijzigt dus voor mij alleen de onderhoudsprijzen en de shirts die ze dragen.
In de regio van de Jong zitten dan teveel dealers.
De Jong zou moeten verhuizen naar regio Rotterdam.
En hun pand aanpassen aan de nog strengere maatstaven van BMW.
Aangezien het pand van de Jong een eigen pand is en niet gehuurd en al hun personeel in de buurt woont dit een te grote investering en kostenpost is.
En in deze crisistijd is dit niet slim om te doen.
Bovendien zijn ze nu ook dealer van Victory.
En ze worden (blijven) BMW specialisten.
Mij maakt het niet uit bij hun of er nu BMW boven de deur hangt of wat anders.
Ik vindt ze een goede dealer en ben er blij mee.
Nu worden de prijzen voor onderhoud nog goedkoper dus nog interessanter voor ons.
En als je een nieuwe BMW bij hun wil hebben kan dat nog steeds, die halen ze dan bij een bevriende BMW dealer vandaan.
Dus wezenlijk wijzigt dus voor mij alleen de onderhoudsprijzen en de shirts die ze dragen.

Re: Stoppen met dealerschap
Ik begreep ook dat ze te veel moeten betalen voor advertenties.perry schreef:Ok ik had in de wandelgangen gehoord dat men zelf was gestopt, maar jou verhaal komt aardig overeen met de Jong zij moesten inderdaad stopen ivm te weinig verkochte nieuwe machines.
Maar wat wil je in deze tijd.....
Groeten van Jan via Tapatalk
Re: Stoppen met dealerschap
Dat wordt nog wat hier in de buurt we hebben Houtrust ( nieuw pand ) dus zal veilig zijn. Motorport Hillegom en Harry Meijer ( nieuw pand )
Nu zullen die nieuwe panden wel goed zitten zijn echt van die grote glas bakken.
Echter is motorport ook aardig gedateerd ben benieuwd of zij het redden.
Ik haal deze dealers even aan omdat deze hemels breed niet ver uit elkaar liggen.
Nu zullen die nieuwe panden wel goed zitten zijn echt van die grote glas bakken.
Echter is motorport ook aardig gedateerd ben benieuwd of zij het redden.
Ik haal deze dealers even aan omdat deze hemels breed niet ver uit elkaar liggen.
- Arjan W
- 2024
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
- Type: R1150RT
- Bijz: De bestuurder
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Re: Stoppen met dealerschap
Van Harten blijft wel in Amersfoort (+/- 800m van mijn werk vandaan). Ik was er in het voorjaar en daar stond een redelijke squadron aan nieuwe R 1200 GS-en, klaar om uit geleverd te worden, ook heeft van Harten weer een nieuwe aanbesteding gewonnen bij de politie. Er stond ook nog een jubilee editie RT in de showroom (Kwijl, kwijl). Gelukkig heb ik op een iets grotere steenworp afstand Kenny. Kenny gaat wel upgraden en verhuizen met de werkplaats van Den Dolder naar Ede.
Helaas voor mij dus want verder, maar ook weer een goed excuus voor een rit. Gelukkig dus voor mij een dealer om de hoek en de specialist op nette afstand van mij vandaan.
Groet,
Arjan
Helaas voor mij dus want verder, maar ook weer een goed excuus voor een rit. Gelukkig dus voor mij een dealer om de hoek en de specialist op nette afstand van mij vandaan.
Groet,
Arjan
Laatst gewijzigd door Arjan W op 19 aug 2013, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Re: Stoppen met dealerschap
Ach ja, ik heb begrepen dat meneer BMW naar 17 dealers wil en de rest wordt dan specialist oid.
Wel triest als je al jaren het merk verkoopt en op zo'n manier aan de kant wordt gezet.
Gr Per
Wel triest als je al jaren het merk verkoopt en op zo'n manier aan de kant wordt gezet.
Gr Per
Re: Stoppen met dealerschap
De jubileum-editie staat er nog steeds bij van Harten, vorige week althans.
Ik heb in de wandelgangen wel meer BMW-dealers horen noemen die exit zijn/gaan, maar dat is speculatief.
BMW stelt hele hoge eisen met alle kosten van dien. Vooral voor/ten nadelen van de dealeRT.
Op de keeper beschouwt zijn er best wel veel BMW dealeRTs in Nederland. Zeker als je dat vergelijkt met, bijvoorbeeld de UK. :shock:
Daarnaast heeft BMW ondanks de recessie niet echt te klagen als je de cijfers bekijkt, versus diverse andere merken.
Ik krijg de indruk dat BMW graag een soort van "experience" wilt brengen met dito (hoge) prijsstellingen.
Zoals marge-verbetering, prijserosie tegen gaan, etc.
Het lijkt mij ook heel zuur voor de ex-BMW dealers, aan de andere kant krijgen ze nu ook meer lucht om dingen te doen zoals zij dat zelf willen, in plaats van gedicteerd te worden door BMW. Met dito prijsstellingen e.d.
Aan de andere kant worden we ook een beetje "voor de gek" gehouden, zoals door de diverse MotorPort vestigingen die ook BMW dealers & service centers zijn en BMW Nederland daar (ook) "overjarige" modellen parkeert.
Bij de gemiddelde BMW Motorrad dealer zie je niet snel de echt oudere modellen motoren zien, die worden, waarschijnlijk onder de noemer "experience", ergens anders "geparkeerd".
Of worden verschroot door (o.a.) het bekende bedrijf in Ureterp.
Voorlopig staan de eerder genoemde bedrijven nog als BMW dealers op de website van BMW zelf.
De tijd zal het leren wat de daadwerkelijke uitkomst van deze "battle" is.
Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit, bij de BMW dealeRT kom ik alleen maar voor specifieke onderdelen en zaken waarvoor hen nodig zijn. Zoals de feulstrip-issue. Vooralsnog.

Ik heb in de wandelgangen wel meer BMW-dealers horen noemen die exit zijn/gaan, maar dat is speculatief.
BMW stelt hele hoge eisen met alle kosten van dien. Vooral voor/ten nadelen van de dealeRT.
Op de keeper beschouwt zijn er best wel veel BMW dealeRTs in Nederland. Zeker als je dat vergelijkt met, bijvoorbeeld de UK. :shock:
Daarnaast heeft BMW ondanks de recessie niet echt te klagen als je de cijfers bekijkt, versus diverse andere merken.
Ik krijg de indruk dat BMW graag een soort van "experience" wilt brengen met dito (hoge) prijsstellingen.
Zoals marge-verbetering, prijserosie tegen gaan, etc.
Het lijkt mij ook heel zuur voor de ex-BMW dealers, aan de andere kant krijgen ze nu ook meer lucht om dingen te doen zoals zij dat zelf willen, in plaats van gedicteerd te worden door BMW. Met dito prijsstellingen e.d.
Aan de andere kant worden we ook een beetje "voor de gek" gehouden, zoals door de diverse MotorPort vestigingen die ook BMW dealers & service centers zijn en BMW Nederland daar (ook) "overjarige" modellen parkeert.
Bij de gemiddelde BMW Motorrad dealer zie je niet snel de echt oudere modellen motoren zien, die worden, waarschijnlijk onder de noemer "experience", ergens anders "geparkeerd".
Of worden verschroot door (o.a.) het bekende bedrijf in Ureterp.
Voorlopig staan de eerder genoemde bedrijven nog als BMW dealers op de website van BMW zelf.
De tijd zal het leren wat de daadwerkelijke uitkomst van deze "battle" is.
Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit, bij de BMW dealeRT kom ik alleen maar voor specifieke onderdelen en zaken waarvoor hen nodig zijn. Zoals de feulstrip-issue. Vooralsnog.
Re: Stoppen met dealerschap
Klopt, per 01-01-2014 zullen er dus een paar dealers minder op de lijst staan.
Gr Per
Gr Per
- Franky
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 mei 2013, 21:36
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Re: Stoppen met dealerschap
zijn de overblijvende dealers ook reeds gekend?perry schreef:Klopt, per 01-01-2014 zullen er dus een paar dealers minder op de lijst staan.
Gr Per
Grts Franky
Re: Stoppen met dealerschap
welke exact blijven weten we niet.
Mogelijk is de lijst van motorrad met dealers begin 2014 aangepast......
Gr Per
Mogelijk is de lijst van motorrad met dealers begin 2014 aangepast......
Gr Per
Re: Stoppen met dealerschap
BMW Motorrad kennende zal je de database die je in de Garmin's kunt laden ook tegen die tijd bijgewerkt zijn;
http://www.bmw-motorrad.nl/nl/nl/index. ... ¬rack=1
(daarna de link "Downloads" links onderin de pagina klikken)
http://www.bmw-motorrad.nl/nl/nl/index. ... ¬rack=1
(daarna de link "Downloads" links onderin de pagina klikken)
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 3291 Weergaves
-
Laatste bericht door Bert M