Uitlaatdemper R1200RT

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Uitlaatdemper R1200RT

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Vandaag heb ik de uitlaatdemper van m'n motor geschroeft, omdat ik deze eens extra goed schoon wilde maken. Er zaten veel teerspatten op en je kan ook niet overal goed bij. Na demonteren heb ik 'm op de workmate gelegd. Eerst wassen, dan een uur lang met terpentine de teerspatten eraf poetsen en daarna met een metaalpoets de demper gepoetst. Een zie daar het resultaat :D :D

De motor is een jaar oud met 20.000km. Ik schrok toch wel van de roestvorming onder de stalen band die de demper op zijn plaats moet houden. Dus zo'n uitgebreide poetsbeurt wordt een jaarlijks evenement ben ik bang :shock:
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

dhr
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Re: Uitlaatdemper R1200RT

Ongelezen bericht door dhr »

Zo, da's wel eer van je werk, netjes :!:

Maar "keep the shiny side up" nu maar niet te letterlijk nemen :lol:
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
frederik

Ongelezen bericht door frederik »

Waarom terpentine en niet gewoon benzine (voordeel geen extra onderhoudsprodukten en de overschok gewoon oprijden) ?

't Is geen kritiek waar wel een vraag om te weten waaromp een extra fles zou moeten indoen !

Ja die uitlaten moeten periodiek eens zeer grondig gekuisd worden !

Frederik
Ralph Romein
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Hoi, Het gaat erom dat je een oplosmiddel bebruikt, en daar zijn er velen van. Terpetine heb ik toevallig in mijn kast staan, vandaar :D

Poets ze!
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”