MODIFICATIE: CeeBailey's Sum Dome Shield.

Alles over windbescherming en aerodynamica.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Hans45
Type: R1250RT
Bijz: Diverse extra's gemonteerd
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Nijmegen

MODIFICATIE: CeeBailey's Sum Dome Shield.

Ongelezen bericht door Hans45 »

Dag Forum leden.

Sinds 15-05-2009 zit hij er dus op. De zomerruit van CeeBailey's. Het is de Sumdome dark gray geworden. Een sportruit met zomerse bescherming.
In de hoogste stand geeft hij dezelfde bescherming als de originele ruit deed in de stand waarin ik altijd reed. In de laagste stand is het een verademing als het 25 graden en plus is. Ik heb namelijk een aantal jaren op rij meegemaakt dat juni juli en augustus hete dagen hebben waarbij de originele ruit te goed is.
Dat heb ik nu dus met deze ruit opgelost.
Het ding komt uit de USA, maar ik heb hem besteld via Engeland. Voorkomt invoerrechten en de pond staat lekker laag. Scheelt nogal wat als je hem besluit vanuit de USA naar hier te halen. Wachttijd vanaf de bestelling was 5 weken. Zat keurig in plastic ingepakt.
Het is tot nu toe de eerste en naar ik verwacht de enige ruit in zijn soort in Nederland. Na 4 jaar RT rijden, diverse meetings, delaer bezoeken en forum deelname heb ik hem namelijk nog niet eerder gezien.

Groeten
Hans45.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hans45 op 18 mei 2010, 17:30, 3 keer totaal gewijzigd.
BMW Trackrecord: 2021 BMW R1250RT special uitvoering: CeeBailey ruit. Alle bouten zichtbaar vervangen door TITANIUM.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: CeeBailey's Sum Dome Shield.

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Het maakt hem wel echt helemaal AF, Hans . . . . . echt mooi !!
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Re: MODIFICATIE: CeeBailey's Sum Dome Shield.

Ongelezen bericht door dhr »

inderdaad, gruwelijk strak zo en echt één geheel, complimenten 8)_
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Ja... da's een heel fijn ruitje!
Die donkere versie op jou RT staat 'm erg mooi!
Ik heb de doorzichtige versie twee jaar geleden over laten komen uit de USA.
Onder warme omstandigheden zorgt dit ruitje voor de nodige extra rijwind ter verkoeling. Heerlijk!
Bij mij staan er helaas wat krassen op... heb 'm een keer laten vallen... :oops:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Ik rijd bijna 2 jaar met een op maat bestelde Cee Bailey's scherm. Service tijdens het bestellen (VS) en product kwaliteit IMHO verdienen een 10+.
Leuk om te weten is dat de firma is voornamelijk een producent voor kunststof die in de vliegtuig industrie gebruikt worden. Dhr Bailey reed op en RT en heeft een scherm ontworpen naar zijn eigen behoeften. Uiteraard is zijn hobby een klein beetje uit de hand gelopen.
Gr,
Kenny
dhr
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

Grappig dit soort achtergrond informatie, altijd leuk om te weten :D
ksimon schreef:Ik rijdt bijna 2 jaar met een op maat bestelde Cee Bailey's scherm. Service tijdens het bestellen (VS) en product kwaliteit IMHO verdienen een 10+.
Leuk om te weten is dat de firma is voornamelijk een producent voor kunststof die in de vliegtuig industrie gebruikt worden. Dhr Bailey reed op en RT en heeft een scherm ontworpen naar zijn eigen behoeften. Uiteraard is zijn hobby een klein beetje uit de hand gelopen.
Gr,
Kenny
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)

frederik

Ongelezen bericht door frederik »

Mooi allemaal, maar qua windbescherming zal dat niet veel geven !

Ik heb nu er al een paar jaar een nedplex ruit erop zitten en daar is de bescherming gewoon af ! Deze ruit werd mij destijds aangeboden in donder zwarte uitvoering. Prachtig was dat ding. Ik heb daar veel spijt van dat ik deze niet genomen heb.

Allicht komt er een nedplex ruit een witte versie binnenkort voor de tweedehandsmarkt beschikbaar (na levering van het zwarte exemplaar).

Frederik
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

frederik schreef:Mooi allemaal, maar qua windbescherming zal dat niet veel geven !
Daar is het ook niet om te te doen hè bij het Sun Dome Shield...
Het gaat er om, dat wij bij zomerse temperaturen wat minder last hebben van het broei-jas-effect!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Hans45
Bijz: Diverse extra's gemonteerd
Woonplaats of omgeving: Nijmegen

Ongelezen bericht door Hans45 »

Dag forum leden.

Ten eerste: de ruit ziet er zeer gelikt uit.
Ten tweede: Tussen mei en september kan het in ons landje toch wel eens erg warm worden. Mij ontgaat dan het voordeel van een netplex ruit. Of zit je graag in de sauna bij temperaturen van 22 graden en hoger.
Als ik mijn ruit in de laagste stand zet blaast de wind door de arko van mij pak. Zet ik hem in de hoogte stand dan heb ik dezelfe bescherming als de originele ruit in de rijstand.
Kortom design en effect gaan hier heel goed samen. Ik heb hoop ik als een van de laatste een plaatsje kunnen boeken voor de meeting over twee weken. Kom dan maar eens kijken. Als je nog twijfels hebt...kijk zelf maar.

Gr. Hans 45.
BMW Trackrecord: 2021 BMW R1250RT special uitvoering: CeeBailey ruit. Alle bouten zichtbaar vervangen door TITANIUM.
BRS07
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad

Ongelezen bericht door BRS07 »

Hoi Hans,

Na het zien van jou foto's heb ik ook aan de "overzijde" dezelfde ruit besteld. En ik ben er ook erg tevreden over. Zowel de uitstraling als ook het comfort. Nu nog een andere buddysit.

Groetjes Hans. -1200-

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kuip & Ruiten”