ABS-modificatie

Alles over remmen, ABS-problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
popeye

ABS-modificatie

Ongelezen bericht door popeye »

Heb dit weekend de ABS-modificatie uitgevoerd. Bedankt voor het online zetten van de informatie en het filmpje.
Voor diegenen die het nog willen doen. In de beschrijving wordt uitgegaan van een GS. Bij de RT moet je het kabelboom knooppunt op het subframe naast de linkervorkpoot zoeken. (ik had nu een stukje naar achter het verkeerde knooppunt losgehaald). De stekker van de linkerstuurhandle zit links op het kuipframe. Die van het voorkuipje. (In de beschrijving staat onder de tank)
Verder kreeg ik bij het doormeten van de groene kabeltjes bij de drie gezochte kabeltjes 0 ohm. Die moet je hebben. Verder had ik bij 3 of 4 andere kabeltjes 180 ohm naar het relaiscontact. Dat wil volgens mij zeggen dat ik een draadbreuk in mijn kabelboom heb of dat er via lampjes toch een gesloten circuit ontstaat. Alles werkt goed, dus ga ik maar van dat laatste uit. Even opletten dus dat je de draadjes pakt die geen weerstand laten zien.
Na de modificatie was mijn "probleem" nog niet opgelost. Bleek dat de stekker van de voorwielsensor teveel weerstand had. Deze had ik ingespoten met vet om corrosie te voorkomen, maar dit bleek dus ook te isoleren. In ieder geval, heb je een storing dan kun je op de 4 bovenste contacten van de abs-stekker heel makkelijk de voor- en achterwiel sensor doormeten. Deze geven bij mij 140 ohm. Op die manier kun je op 1 plek makkelijk checken of de elektrische verbindingen ok zijn.
In elk geval werkt mijn ABS weer. Vond ik wel handig met de winter in aantocht.
Bedankt voor alle tips en trucs op dit forum. Ook aan de uitleg over het ABS op de GS-site http://www.bmwgsclub.nl/artikelen.htm heb ik veel gehad.
Paul cr

Re: ABS-modificatie

Ongelezen bericht door Paul cr »

....en jij bedankt voor de tip die jij geeft !
Ik rijd namelijk al een tijdje met "storing nr. 3" rond.(= voorwielsensor probleem). Dmv reset heb ik had het een paar keer kunnen oplossen maar nu blijft ' ie al een tijdje keihard staan. Gisteren moest m'n plastic er toch af vanwege vervangen koppelingskabel en heb ik ( door jouw bericht gelezen te hebben) de weerstand gemeten. Achter inderdaad zo'n 140 Ohm en bij voorsensor: oneindig groot. Nog gechecked of het ergens in de kabel zit, maar het blijft fout. Dus nu de conclusie getrokken dat ik een sensor op de kop ga tikken en hem daarmee ga vervangen. Hopelijk is dat de oplossing.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Remmen & ABS”