Afsluit plaat topkoffer

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
harss56

Afsluit plaat topkoffer

Ongelezen bericht door harss56 »

Heeft iemand ervaring met het afbreken van het rode afluitplaatje van de topkoffer.
Is dit te vervangen? Of moet er een andere koffer uit het rek komen?

8)
Inspector Gadget

Re: Afsluit plaat topkoffer

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je bedoelt dat rode vaantje welke verschijnt & verdwijnt als je het slotje draait?

Bij mijn 1100RT die ik toentertijd kocht, lag dat rode vaantje los in de topkoffer, reeds afgebroken. :O
Naar verluid wordt desondanks dat rode vaantje toch nog wel eens vaker getracht de handel te sluiten en na verloop van tijd breekt dat vaantje dus dan af.

Zover mij bekend was dat vaantje niet los verkrijgbaar, moest een heel slotmechanisme worden en dat is vrij duur, ook bij de slopeRT.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de 2-componentenlijm Hysol van LocTite, dan gaat het nooit meer los. _004

Maar misschien bedoel je dit niet...
harss56

Ja, dat is precies wat ik bedoel.
Bedankt voor je tip.
Ik had het al met bison twee componenten metaallijm geprobeert maar dat liet na 10 uur drogen al los bij te dichtbij niezen....
Ik ga het proberen met locktite !!!!!
Inspector Gadget

Apart dat die Bison al zo snel losliet.

Ik neem aan dat je die zelf heb moeten mengen?
Dan zal wellicht de verhouding met de harder niet geheel juist zijn geweest? _001

Ook als dergelijke lijmen te oud zijn, harden ze niet meer goed uit.
Misschien anders ff langsgaan bij een ouderwetse smid of metaalbewerker of je een beetje mag lenen?
Dan is het vaak redelijk "vers".

Die Hysol is niet goedkoop, maar ik heb al heel wat metalen delen perfect kunnen verlijmen.

PS: Maak de oppervlakten wel weer schoon dat die oude Bison weg is, gebruik eventueel mesje o.i.d. om schoon te krabben.
Pas wel op voor je eigen veiligheid én gezondheid, dergelijke 2-componenten lijmen zijn vaak zeer giftig, ook in stofvorm!
Doe het in de open lucht en gebruik een mondkap en stofbril als het even kan.
harss56

Ja, zelf gemengd. Oud kan het niet zijn, ik had het net gekocht *&^%$.
Verhouding moet goed zijn, het is een spuit met 1 drukker voor de twee componenten.

Lijmen met dat soort spul doe ik natuurlijk altijd in de buitenlucht, ook het uitharden.
Ik zal kijken of ik een tent kan vinden waar ik wat Hysol kan "lenen". Zo begint toch het Hollands kookboek:"men lene een ei"

Thnx voor de tip!!!!
Inspector Gadget

Bij Hysol is er ook een versie met een dergelijke gelijktijdige spuit.

Anders een beetje van die Bison ff op een stukje karton met een houtje mengen en dan laten uitharden, ter test? _001

Bij de smid, ijzerbewerker, autogarage bedrijf e.d. gebruiken ze soms ook voorverpakte sachets.
Ik heb wel NATO-nummers voor je maar dat is gelijk een doos van 80 stuks of zo. ;)
Onno

Ongelezen bericht door Onno »

Ik heb hetzelfde probleem gehad en opgelost m.b.v. een reparatieset voor multikoffer, werkt perfect!

Origineel BMW onderdeel nummer : 71607654337.

Onder artikelnummer 7654337 verkrijgbaar bij de http://www.hobbyist.nl, kosten ongeveer € 35,00.
Misschien voor de zekerheid wel even bellen en vragen of deze set ook voor de topkoffer R1100RT is?

Succes ermee!
Inspector Gadget

Dat is helaas het onjuiste onderdeel voor de topkoffer, alleen voor de zijkoffers.

Kijkende op RealOEM/MaxBMW zou het voor de topkoffer onderdeelnummer 46 54 2 307 620 kunnen zijn. _001
Onderdeel #10 op de navolgende link;
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=63&hl=13

Op MaxBMW staan ook een aantal foto's en zelfs de bijbehorende reparatiehandleiding.
Vergelijk met hetgeen wat je zoekt cq. nodig hebt.
Check, check, dubbelcheck. ;)
Ik heb die motor noch die koffer niet meer, kan het dus ook niet ff controleren voor je.
Onno

Ongelezen bericht door Onno »

De set die ik bedoel kun je o.a. hier bekijken en de instructies downloaden: http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/ ... 1607654337

Dit werkt 100% zeker op de originele R1150RT topkoffer EN zijkoffers, ik heb er zelf m'n afgebroken grendeltje van de topkoffer mee vervangen.
Inspector Gadget

I stand corrected;
RealOEM geeft alleen de zijkoffers aan. _001

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”