Beantwoord: Garmin Zümo 340LM & GDB/GPX

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
RoadXplorer

Beantwoord: Garmin Zümo 340LM & GDB/GPX

Ongelezen bericht door RoadXplorer »

Vraag: kan de Zümo 340 routes importeren? En zo ja, wat is daarvoor de beste methode?

Voor het rijden van routes ben ik op zoek naar een geschikte gps navigator. Het idee is routes van het web (bijvoorbeeld die van Promotor) af te plukken en ze op de navi op te slaan. Van een vriend heb ik zijn 340 te leen en als testje heb ik de Friese terpenroute (http://www.anwbmotor.nl/kriskras-langs-friese-terpen) op de Garmin proberen te zetten met Tyre. Na het verbreken van de koppeling tussen de Garmin en de Mac doe ik vervolgens de Garmin aan en na het opstarten krijg ik de melding dat de route is opgedeeld in een stuk of 5 stukjes. Via Apps -> reisplanner krijg ik die stukjes wel in beeld, maar is deze route zo wel te rijden? En is er een betere manier om routes te importeren op een Zümo 340?

Afbeelding
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Garmin Zümo 340LM & GDB/GPX

Ongelezen bericht door moh_fan »

Probeer Garmin BaseCamp eens! Dat werkt prima!

Open je route in BaseCamp.
Rechts-klik je route en kies dan Toon info
Selecteer alle routepunten tussen begin- en eindpunt die er verder niet toe doen binnen de route.
Gebruik dan de toetsencombi ⌘ + K (Niet waarschuwen bij aankomst (punt maken))

Na importeren zal de Zũmo de route als 1 geheel 'afspelen' tenzij je meer dan 50 punten in je route stopt die er wel toe doen...

Op het YouTube-kanaal van MrGPS vindt je ook goede info hieromtrent.
Specifiek 340/350: deel 1, deel 2 en deel 3

Suc6!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

RoadXplorer schreef:Vraag: kan de Zümo 340 routes importeren?
Die past mooi in het rijtje "schijt een beer in het bos, is de paus katholiek" :):) ;)

Da's inderdaad nu juist de kracht van die zumo. Het kàn wel via Tyre, maar dan moet je goed weten hoe je het precies moet doen. ook basecamp moet je even leren maar is in deze combi wel eenvoudiger.

Naast de hierboven al genoemde links (die gaan vooral over het toestel zelf) kun je evt mijn vier uur durende cursus DVD over basecamp aanschaffen; maar kan me voorstellen dat dat voor nu net even te ver gaat ;)

Ook waypoint heeft enkele filmpjes over BC online staan; misschien dat je daar iets aan hebt: http://youtu.be/LQY2FzX4e58

Even de tip
- het programma basecamp kun je gratis downloaden op http://www.garmin.com/nl/basecamp
- sluit na installatie je toestel aan; de eerste keer zal het even duren voor de kaart ingelezen is: kwestie van geduld.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
RoadXplorer

Ongelezen bericht door RoadXplorer »

Heren, hartelijk dank _004
Ik ga aan de slag met het huiswerk!
JW

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”