Garmin Zumo 220

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Gebruikersavatar
Andrezo
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 apr 2013, 19:10
Type: Overig R-serie
Bijz: R1100R
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Locatie: Almelo

Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door Andrezo »

Onderstaand bericht heb ik geplaatst op MF forum topic Almelo en omgeving


ben de laatste 2 dagen vol op bezig geweest met mijn zumo 220
Maar ik wordt er alleen steeds gefrustreerder van, gaat niet werken.
Het zal best dat de oudere type's wel goed werken, maar na veel geneus op het internet en zelfs op het forum waypiont lees ik toch veel te veel ellende. Enkele problemen zumo's:
uit zich zelf aan en uitschakelen, geen verbinding met pc, geen route,s overzetten (ook bij mij), programma en kaart update's waar van alles mis mee is. Zelf forum waypiont is een drama, netjes geregisteerdt daarna geprobeert probleem op forum te zetten kan dit niet door fout in profile.
conclusie van mij: voor de gemiddelde mens (denk dat ik dat ben) zeer gebruikers onvriendelijk, je moet er wel een cursus voor volgen om bij een probleem het ding weer te draaien. Vind ze ook te duur, de 220 van mij + lifetime update heeft mijn 2 jaar terug dik 500 euries gekost, maar nu wel voor 1500 verdriet van dat ding.

Advies van mij: Nooit kopen zo'n ding.

Mocht er toch nog iemand zijn die gek is op zo'n ding (navigatie durf ik het bijna niet meer te noemen, maar dat is het enige wat nog wel doet) ik wil hem wel ruilen voor een nog redelijke TomTom Rider.
Honda Shadow VT600 Honda Super Magna Suzuki AN400 Suzuki AN650 Exec BMW K1200LT
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Nou Andrezo, maar goed dat dit forum er is om even je hart te luchten! ;)

Ik ben zelf een redelijk fanatiek volger van het Waypoint GPS forum, maar lees toch betrekkelijk weinig problemen met de Zumo 220. Wel met de Zumo 660, maar je moet ook niet vergeten dat zo'n forum meestal alleen maar gebruikt wordt om problemen te melden en je daardoor dus weinig positieve berichten ziet.

Heb je al geprobeerd hulp te krijgen bij de winkel waar je je Zumo hebt gekocht? Probeer hier anders eens te beschrijven wat het probleem is met je Zumo 220, misschien kunnen wij je verder helpen (bovendien is één van de Nederlandse GPS topspecialisten ook lid van dit forum, hij leest misschien wel mee...).

Jouw advies komt misschien wel uit je hart, maar daardoor niet echt objectief, eerlijk gezegd.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Hallo Andrezo,

Vaak gaan zaken fout, omdat gedane acties in 'verkeerde' volgorde worden uitgevoerd.
Ik denk als je deel neemt aan deze cursus, er heel veel problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen.
viewtopic.php?f=40&t=6965&hilit=basecamp

Ps. Mr.Gps woont bij jou in de buurt van Almelo

Suc6
Joop
Gebruikersavatar
Andrezo
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 apr 2013, 19:10
Type: Overig R-serie
Bijz: R1100R
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Locatie: Almelo

Re: Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door Andrezo »

Misschien heb ik wel een kort lontje, maar alles heeft zijn oorzaak.
Ik wou twee jaar terug een goed navigatie systeem, na diverse mensen te hebben gesproken GARMIN dat was de beste.
Dus ik naar DE ZAAK Waypiont Notter (rijssen), hier de zumo 220 gekocht met dien verstande dat deze zou werken in combinatie met gsm en headset.
Volgens de verkoper op dat moment ja daar is de 220 geschikt voor. Dus gekocht en een week geprobeert de 220 te laten werk met headset en gsm, wat ik ook probeerde lukte niet.
Terug naar Waypiont te Notter, reactie verkoper ja dat moet lukken en hij met de 220 na achteren naar zijn vak-broeders. Na overleg achter bleek het toch niet te kunnen, maar wel met de 660. Dus ik dacht het doet dus niet wat ik er van verwacht had en mij is toe gezegd, dus terug nemen verschil bij betalen en een 660 mee naar huis.
MOOI NIET de 220 was al een week gebruikt en terug nemen nee dat deden ze niet, kon alleen een draagtasje van wege coulance krijgen.

Dus terug gaan naar waypiont, nee daar ben ik wel klaar mee en bij deze zaak zal ik dan ook nooit meer 1 euro besteden.
En ik zal ze dus ook prijzen in dorpen waar geen huizen staan ( oud gezegde).

Vorig jaar voedingkabel van de motor geen stroom, naar lang zoeken kom ik er achter dat in het zwarte doosje welke in de voedingskabel zit.
Hier bleek een transitor op de printplaat te staan, waar de potjes waren afgebroken door het trillen van de motor.
Deze heb ik zelf maar op nieuw gesoldeert, en hierna het zwarte kasje vol gespoten met silliconenkit om het trillen tegen te gaan.
Kwaliteit was hierbij ook ver te zoeken.

Gaande weg in het gebruik van de 220 is mij gebleken dat hij vaak wel erg traag is, vooral als de afslagen dicht bij elkaar liggen.
Vaak mee gemaakt terwijl ik toch echt geen rappe jongen ben, dat ik de afslag links of rechts al bijna voorbij ben voordat hij het aangeeft.
Maar vooral na de laatste kaart update is het helemaal mis, maakt via ubs slecht contact met pc ( soms wel en soms niet).
En hij laad geen route's meer in, niet vanuit Basecamp maar ook niet vanuit Mapsource.
Basecamp en Mapsource exporteren wel, maar route komt niet op de 220.
Na de update kan ik vernieuwde kaart ook al niet meer op mij pc krijgen, ook niet na harde reset van de Garmin en hierna kaart herinstalleren.

Heel verhaal maar mij gevoel bij GARMIN en de zaak Waypiont zijn niet van dien aard om hier nu reclame voor te maken.
En om hier nu een cursus voor te volgen, het enige wat ik doe is een leuke route downloaden laten herbereken en overzetten naar de Garmin.
Hoe moeilijk kan het zijn, zo'n ding van een paar honderd euro moet het toch gewoon doen. _001
Die knappe jongens van Garmin moeten er toch zorg voor dragen, dat Jan van de straat simpel zijn weg kan vinden met zo'n duur ding.
Honda Shadow VT600 Honda Super Magna Suzuki AN400 Suzuki AN650 Exec BMW K1200LT
RhanRT

Re: Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door RhanRT »

een heel verhaal, maar ik moet zeggen: ik herken mij hier in het geheel niet in!

Tot op heden heb ik niet anders mee gemaakt dat Waypoint Notter een meer dan perfecte service en informatie heeft gegeven,
ook hun eigen coulance beleid verdient een pluim voor wat ik, en waarschijnlijk velen met mij, hebben meegemaakt.

Maar je bent dus zelf al aan het repareren geslagen lees ik, in dit geval kan ik mij wel voorstellen dat Waypoint Notter zich een stuk gereserveerder zal opstellen.

[groet]

RhanRT
Laatst gewijzigd door RhanRT op 29 apr 2013, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Berichten: 4382
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Wow Andrezo . . . . wat een problemen . . . .

Ik heb het broertje van de 220, de 210, een nog simpeler apparaat dus maar wel vergelijkbaar met die van jouw. Tot op heden heb ik geen serieuze problemen gehad, integendeel zelfs, ik ben er erg tevreden mee. OK, koppelen via de headset met 2 apparaten gaat niet. Het is OF de Garmin OF de GSM. Gewoon een keuze maken. Op telefoontjes terwijl ik aan het motorrijden ben zit ik immers niet te wachten. Nee ik vind het een prima GPS . . .
Ik heb je bericht even doorgestuurd naar MR GPS Hans Vaessen wellicht kan hij je nog adviseren . . . .

STERKTE :shock: maar houdt moed . . .

[groet]
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Inspector Gadget

Re: Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De Zumo 220 heeft wel wat beperkingen. is onderdeel van de "Essential-serie" en is min-of-meer bedoelt als instap-model.
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/op-de-w ... 65210.html

De Bleutooth functionaliteit is alleen voor de headset, geen ondersteuning voor een GSM.
Problemen met de eventuele Bleutooth headset is vaker een probleem met de headset dan met het Garmin apparaat, is mijn ervaring.
Met dien verstande dat je via de Garmin WebUpdater wel je apparaat up-to-date houdt.

Daarbij moet je rekening houden met het feit dat de Zumo 220 zelf maximaal 10 routes kan bevatten, en maximaal 500 Waypoints/favorieten/locaties.
Het aantal routes kan je wel vergroten door gebruik te maken van een (microSD) geheugenkaartje.
Heb je 10 routes in je Garmin 220 staan en geen geheugenkaartje, weet ik niet hoe MapSource en/of BaseCamp daar mee zal omgaan (waarschijnlijk geen foutmeldingen) maar de Garmin 220 zal de 11e route gewoonweg niet tonen, verwacht ik.

Wat betreft de traagheid;
Kijk eens naar de instellingen op je Zumo 220, en dan met name de kaartdetails. (Extra -> Instelling -> Kaart)
Als je die instelling te hoog instelt, zal de kaart tijdens het rijden nog druk opgetekend worden terwijl de afslag al nadert.
Ik adviseer die op "normaal" of lager (!) in te stellen en dan ervaren of dat verbetering geeft.

Een kaart-update heeft *geen* invloed op de werking van de USB, er is iets anders aan de hand.
Denk hierbij aan je antivirusbescherming, het operating systeem (wellicht gebruik je nog Windows XP?), traagheid van je pc, of iets dergelijks.
Je spreekt over "de laatste kaartupdate" maar welke kaart-versie gebruik je, en ook belangrijk, hoe heb je (= welk programma) die kaart geüpdate?
Want sinds kort installeert Garmin software geen kaarten meer lokaal op je pc, alleen nog maar in/op je Garmin.
http://www.mrgps.nl/motor/bonus-videos/kaart-updaten/

Zodra je BaseCamp of MapSource gebruikt, zal je computer vanuit je Garmin de kaarten-informatie gaan synchroniseren, en afhankelijk van je pc, kan dat als heel traag over komen.
Belangrijk is dat je Garmin uit staat voordat je deze aansluit op je pc, en als je eenmaal de USB kabel aangesloten hebt, even rustig de PC en de Garmin de tijd gunt informatie met elkaar uit te wisselen.

We gaan voor oplossingen, want elk probleem kan opgelost worden, kwestie van inzet en perceptie.
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Aan zo'n uitgebreid antwoord van dutchmidiman heb ik natuurlijk weinig meer toe te voegen ;)

Behalve dan dat jouw ervaring met de service van Waypoint zeker niet representatief is. Over het algemeen is hun klantenservice namelijk zeer goed te noemen (eigen ervaring en die vanuit het GPS forum).

Wat jouw problemen met de Zumo 220 betreft, daar is inderdaad iets vreemds aan de hand. Zorg er in ieder geval voor dat je toestel up-to-date is met de laatste firmware. Je hebt een Lifetime update, dat betekent dat de laatste kaartversie 2013.41 is, klopt dat? Verder is het inderdaad aan te raden om bij het updaten anti-virus software uit te schakelen, dat wil nog wel eens problemen geven. MrGPS heeft ook een mooi filmpje gemaakt over het updaten van kaarten:
http://www.youtube.com/watch?v=wQrRXnW6v1Q.
Verder kan je met het programma van JaVaWa, Device Manager ook het toestel eens doorlichten. http://www.javawa.nl/jdm.html

Tenslotte raad je toch aan dit probleem te melden op het GPS forum (http://forum.gps.nl), maak desnoods een nieuw account aan. Daar is het wel handig om wat uitgebreidere informatie over de Zumo (firmware versie, welk kaartmateriaal staat erop) en je PC (besturingssysteem) te geven.

Kop op, jouw probleem is vast te verhelpen!
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
BM-double-UU

Re: Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door BM-double-UU »

De laatste update 2013.41 is niet altijd zichtbaar op je pc, je kunt niet zien als het .40 is of .41
Daarvoor ga je even naar configuratie-software in die lijst kun je zien welke versie op je pc staat.
Als ie alleen op je garmin staat heb je er natuurlijk niks aan.
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 539
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:03
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Jos WRSM schreef: Ik heb je bericht even doorgestuurd naar MR GPS Hans Vaessen wellicht kan hij je nog adviseren . . . .
Ik kan geen ijzer met handen breken vrees ik..

Wel wat suggesties:
a. misschien een open deur, maar als je routes overstuurt naar de 220 zul je die ALTIJD in het toestel via gebruikersgegevens moeten importeren alvorens ze bij de routes staan.
b. omtrent overzetten kaarten: volg de suggesties van dutchmidiman!
c. de usb-connector is bij de zumo220 de achilleshiel: niet ondenkbaar dat de verbinding niet in orde is; als je niets over kunt zetten zou het ook daar aan kunnen liggen.

Mijn advies zou zijn eea nog eens op je gemak te bekijken; kom je er niet uit: dan toch even terug naar waypoint; uiteindelijk is het ook daar mensenwerk en hebben ze wellicht even hun dag niet gehad..
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Gebruikersavatar
Andrezo
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 apr 2013, 19:10
Type: Overig R-serie
Bijz: R1100R
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Locatie: Almelo

Re: Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door Andrezo »

;) Ben denk ik weer op de goede weg ;)
Vanmiddag even nieuwe usb kabel van Garmin gehaald(direct weer contact met pc).
Express van de pc gegooit, Oude map updater weer geinstaleerd.
Kaart opnieuw geinstalleerd op pc en garmin, ook weer gelukt.
Kaart CN Europe NT 2013.41 staat nu op pc en de 220.
Net route gedownload en overgezet naar 220 en even importeren ook geluk. _004

Problemen lijken voor alsnog op gelost. Big RT Smile
Honda Shadow VT600 Honda Super Magna Suzuki AN400 Suzuki AN650 Exec BMW K1200LT
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Berichten: 4382
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

WAT een forum toch, he _004
Andrezo schreef:;) Ben denk ik weer op de goede weg ;)
Vanmiddag even nieuwe usb kabel van Garmin gehaald(direct weer contact met pc).
Express van de pc gegooit, Oude map updater weer geinstaleerd.
Kaart opnieuw geinstalleerd op pc en garmin, ook weer gelukt.
Kaart CN Europe NT 2013.41 staat nu op pc en de 220.
Net route gedownload en overgezet naar 220 en even importeren ook geluk. _004

Problemen lijken voor alsnog op gelost. Big RT Smile
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Gebruikersavatar
Andrezo
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 apr 2013, 19:10
Type: Overig R-serie
Bijz: R1100R
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Locatie: Almelo

Re: Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door Andrezo »

Jos WRSM schreef:WAT een forum toch, he _004
Andrezo schreef:;) Ben denk ik weer op de goede weg ;)
Vanmiddag even nieuwe usb kabel van Garmin gehaald(direct weer contact met pc).
Express van de pc gegooit, Oude map updater weer geinstaleerd.
Kaart opnieuw geinstalleerd op pc en garmin, ook weer gelukt.
Kaart CN Europe NT 2013.41 staat nu op pc en de 220.
Net route gedownload en overgezet naar 220 en even importeren ook geluk. _004

Problemen lijken voor alsnog op gelost. Big RT Smile
Toch blij dat ik mij hier heb aan gemeld, werkt toch mooi zo'n Forum.
Zat al een paar jaar op MF, maar RT is ook een perfect forum met al die RT rijders en Garmin gebruikers.
Honda Shadow VT600 Honda Super Magna Suzuki AN400 Suzuki AN650 Exec BMW K1200LT
Gebruikersavatar
JoJothefirst
2024
2024
Berichten: 466
Lid geworden op: 17 jun 2010, 18:15
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Mooi dat het weer werkt en dat je hier zo geholpen bent. Maar dat laat niet onverlet dat je 2 jaar terug volgens mij enorm te grazen bent genomen door Waypoint:
Andrezo schreef:....Dus ik naar DE ZAAK Waypiont Notter (rijssen), hier de zumo 220 gekocht met dien verstande dat deze zou werken in combinatie met gsm en headset.
Volgens de verkoper op dat moment ja daar is de 220 geschikt voor. Dus gekocht en een week geprobeert de 220 te laten werk met headset en gsm, wat ik ook probeerde lukte niet.
Terug naar Waypiont te Notter, reactie verkoper ja dat moet lukken en hij met de 220 na achteren naar zijn vak-broeders. Na overleg achter bleek het toch niet te kunnen, maar wel met de 660. Dus ik dacht het doet dus niet wat ik er van verwacht had en mij is toe gezegd, dus terug nemen verschil bij betalen en een 660 mee naar huis.
MOOI NIET de 220 was al een week gebruikt en terug nemen nee dat deden ze niet, kon alleen een draagtasje van wege coulance krijgen.
Ik heb in de voorbereiding van de aanschaf van een Zümo uiteindelijk besloten om ook bij Waypoint te kopen juist in verband met hun alom geroemde service. Ik had op de prijs kunnen besparen door bij de Mediamarkt of de Saturn te kopen, maar juist opmerkingen als 'niet goed, geld terug' deden mij besluiten om voor de extra service te gaan. Als ik nu dit verhaal lees vind ik dat een enorme blamage voor Waypoint. Dat zij besluiten er iemand neer te zetten die onvoldoende is ingewerkt en daardoor jou het verkeerde apparaat verkoopt, hadden ze, nog ongeacht de zo bekend staande service, de kosten volledig voor hun rekening moeten nemen. Het blijkt gewoon dat je door iemand geholpen bent die geen verstand van zaken had, en dat zou in ELKE zaak moeten leiden tot een volledige genoegdoening, ook bij Waypoint.
Niet dat je er nu in dit geval nog iets aan hebt, maar ik merk de laatste tijd dat het nog wel eens kan helpen als je zegt of schrijft dat je je rechtsbijstandsverzekering in gaat schakelen. Het blijkt dat bedrijven daar toch geen zin in hebben, terwijl het soms om bedragen gaat waarvan ikzelf denk dat mijn rechtsbijstandsverzekering daar waarschijnlijk nog geeneens de computer voor op wil starten ;) . Ik krijg dan toch wel wat meer medewerking voor elkaar.

[groet]

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Andrezo schreef:Problemen lijken voor alsnog op gelost.
`

Mooi zo! En nu maar lekker toeren!
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
Andrezo
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 apr 2013, 19:10
Type: Overig R-serie
Bijz: R1100R
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Locatie: Almelo

Re: Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door Andrezo »

JoJothefirst schreef:Mooi dat het weer werkt en dat je hier zo geholpen bent. Maar dat laat niet onverlet dat je 2 jaar terug volgens mij enorm te grazen bent genomen door Waypoint:
Andrezo schreef:....Dus ik naar DE ZAAK Waypiont Notter (rijssen), hier de zumo 220 gekocht met dien verstande dat deze zou werken in combinatie met gsm en headset.
Volgens de verkoper op dat moment ja daar is de 220 geschikt voor. Dus gekocht en een week geprobeert de 220 te laten werk met headset en gsm, wat ik ook probeerde lukte niet.
Terug naar Waypiont te Notter, reactie verkoper ja dat moet lukken en hij met de 220 na achteren naar zijn vak-broeders. Na overleg achter bleek het toch niet te kunnen, maar wel met de 660. Dus ik dacht het doet dus niet wat ik er van verwacht had en mij is toe gezegd, dus terug nemen verschil bij betalen en een 660 mee naar huis.
MOOI NIET de 220 was al een week gebruikt en terug nemen nee dat deden ze niet, kon alleen een draagtasje van wege coulance krijgen.
Ik heb in de voorbereiding van de aanschaf van een Zümo uiteindelijk besloten om ook bij Waypoint te kopen juist in verband met hun alom geroemde service. Ik had op de prijs kunnen besparen door bij de Mediamarkt of de Saturn te kopen, maar juist opmerkingen als 'niet goed, geld terug' deden mij besluiten om voor de extra service te gaan. Als ik nu dit verhaal lees vind ik dat een enorme blamage voor Waypoint. Dat zij besluiten er iemand neer te zetten die onvoldoende is ingewerkt en daardoor jou het verkeerde apparaat verkoopt, hadden ze, nog ongeacht de zo bekend staande service, de kosten volledig voor hun rekening moeten nemen. Het blijkt gewoon dat je door iemand geholpen bent die geen verstand van zaken had, en dat zou in ELKE zaak moeten leiden tot een volledige genoegdoening, ook bij Waypoint.
Niet dat je er nu in dit geval nog iets aan hebt, maar ik merk de laatste tijd dat het nog wel eens kan helpen als je zegt of schrijft dat je je rechtsbijstandsverzekering in gaat schakelen. Het blijkt dat bedrijven daar toch geen zin in hebben, terwijl het soms om bedragen gaat waarvan ikzelf denk dat mijn rechtsbijstandsverzekering daar waarschijnlijk nog geeneens de computer voor op wil starten ;) . Ik krijg dan toch wel wat meer medewerking voor elkaar.



[groet]

JoJo

Achter af had ik mijn ook wat strikter op moeten stellen, hij voldeed niet aan mij verwachtingen en aan wat ze mij in eerste instantie hadden toe gezegd.
Maar ja gedane zaken kun je niet meer terug draaien, en voor hun is het vervelend een apparaat van een week oud niet meer als nieuw te kunnen verkopen.
Maar goed naar zo'n zaak ga ik niet meer heen, soms bij een probleem wel vervelend voor mij zelf maar het blijkt met een paar tips hier van het forum kom je er ook wel uit.
Dus een ieder nog bedankt voor de diverse tips.
Honda Shadow VT600 Honda Super Magna Suzuki AN400 Suzuki AN650 Exec BMW K1200LT
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2314
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door Bert M »

JoJothefirst schreef: ...Niet dat je er nu in dit geval nog iets aan hebt, maar ik merk de laatste tijd dat het nog wel eens kan helpen als je zegt of schrijft dat je je rechtsbijstandsverzekering in gaat schakelen. Het blijkt dat bedrijven daar toch geen zin in hebben, terwijl het soms om bedragen gaat waarvan ikzelf denk dat mijn rechtsbijstandsverzekering daar waarschijnlijk nog geeneens de computer voor op wil starten ;) . Ik krijg dan toch wel wat meer medewerking voor elkaar.

[groet]

JoJo
Slecht advies JoJo. Als iemand mij als ondernemer met advocaten, rechtsbijstand e.d. begint te dreigen op het moment dat hij/zij zijn of haar (vaak overdreven) zin niet krijgt, nodig ik de persoon van harte uit om dat dan vooral ook maar te doen. Alle coulance mijnerzijds is dan in ieder geval definitief van de baan en dan gaan we het echt volgens de leveringsvoorwaarden op lossen. En die pakken voor de klant altijd beroerder uit dan een minnelijke schikking! Het rare is dat de advocaat of rechtsbijstand zich overigens nadien nooit meer meldt...

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
Andrezo
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 apr 2013, 19:10
Type: Overig R-serie
Bijz: R1100R
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Locatie: Almelo

Re: Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door Andrezo »

Bert M schreef:
JoJothefirst schreef: ...Niet dat je er nu in dit geval nog iets aan hebt, maar ik merk de laatste tijd dat het nog wel eens kan helpen als je zegt of schrijft dat je je rechtsbijstandsverzekering in gaat schakelen. Het blijkt dat bedrijven daar toch geen zin in hebben, terwijl het soms om bedragen gaat waarvan ikzelf denk dat mijn rechtsbijstandsverzekering daar waarschijnlijk nog geeneens de computer voor op wil starten ;) . Ik krijg dan toch wel wat meer medewerking voor elkaar.

[groet]

JoJo
Slecht advies JoJo. Als iemand mij als ondernemer met advocaten, rechtsbijstand e.d. begint te dreigen op het moment dat hij/zij zijn of haar (vaak overdreven) zin niet krijgt, nodig ik de persoon van harte uit om dat dan vooral ook maar te doen. Alle coulance mijnerzijds is dan in ieder geval definitief van de baan en dan gaan we het echt volgens de leveringsvoorwaarden op lossen. En die pakken voor de klant altijd beroerder uit dan een minnelijke schikking! Het rare is dat de advocaat of rechtsbijstand zich overigens nadien nooit meer meldt...

Bert M
Bert ik ken je verder niet, maar alleen je reactie al zou voor mij een rede zijn geen voet bij jou over de drempel te zetten.
Ook als jij iets levert aan een klant die aangeeft waar het aan zou moeten voldoen en jij zegt dat het daar aan voldoet en later blijkt het niet zo te zijn, heb jij het gewoon te terug te nemen. Wat mij steeds vaker opvalt in nederland is dat vaak de handelsgeest op houd op het moment, als het geld is verdwenen in de lade van de kassa.
Doordat ik wat dichter bij de grens woon, doe ik ook regelmatig aankopen bij onze oosterburen, daar is het klant niet tevreden gewoon geld terug.


Andre.
Honda Shadow VT600 Honda Super Magna Suzuki AN400 Suzuki AN650 Exec BMW K1200LT
Gebruikersavatar
JoJothefirst
2024
2024
Berichten: 466
Lid geworden op: 17 jun 2010, 18:15
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Bert M schreef:Slecht advies JoJo....
met alle respect natuurlijk, maar ik snap niet waarom dit een slecht advies zou zijn. Mijn zoon werd onlangs 'getrakteerd' op een ongekend hoge telefoonrekening. Eerst heeft hij contact gehad met de klantenservice, die zouden ernaar kijken en reageren. Een week later heb ik gebeld, omdat we niets hoorden, met dezelfde belofte als afsluiting. Na een week weer niets gehoord te hebben, een contactformulier ingevuld op de website (belofte dat er binnen 3 werkdagen gereageerd wordt), en na 3 dagen een reactie dat met de enorme drukte het niet lukt te reageren en dat we even geduld moeten hebben. Ik heb mij aangemeld op hun forum en daar las ik overeenkomstige klachten. Ik heb weer een week gewacht (al die tijd was de telefoon van mijn zoon geblokkeerd) en toen heb ik op het forum uitgebreid het probleem beschreven, de tijd die het toen al duurde zonder enig geluid van de provider, en ik heb een ultimatum om te reageren gesteld, voordat ik mijn reschtsbijstandsverzekering in zou schakelen. Prompt kreeg ik een mailtje met een voorstel van een schikking.
Ik heb nog een ervaring die vergelijkbaar is: steeds proberen op een redelijke manier te communiceren, voldoende tijd geven om te reageren en als dan na verscheiden pogingen niet gereageerd wordt, maar eens de mogelijkheid van de rechtsbijstandsverzekering aan gekaart. En ja hoor.... toen kwam de tegenpartij over de brug.
De ondernemer die zijn klant serieus neemt en reageert op problemen, klachten of anderszins, zal ook minder snel met deze 'dreigingen' te maken krijgen.

[groet]

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Berichten: 4382
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Met alle respect voor de discussie die nu aan het ontstaan is maar met een Zumo 220 heeft het niet meer van doen.
Off topic in de ruimste zin van het woord . . . .
Bij deze gesloten.
Afbeelding
forumcops even scare motorcops
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”