Er komt er een aan!

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

db1972

Er komt er een aan!

Ongelezen bericht door db1972 »

Goededag heren en dames, mijn naam is david bothe 40 jaar en woon in het zuiden des landes. _004
Ik ben me momenteel aan het orienteren naar een BMW r1100rt, 1150rt en zag vandaag een K1200rs uit 2003 en 2007 overheidsmotor staan op MP die mijn aandacht trok.
Momenteel kan ik door de bomen het bos niet meer zien omdat er zoveel diverse prijzen worden gevraagd voor verschillende jaartallen.( tips zijn welkom)

ik zelf heb de afgelopen tijd op een kawasaki ZZr gereden een fijne motor en lekker pittig maar was het "liggen" eigenlijk beu. Tijdje geleden proefritje van 4uur op een boxer gemaakt en dat beviel uiteindelijk erg goed en vooral de houding _004 ... Maar bleef een kawa van dus is het er heel lang niet van gekomen tot eigenlijk een maandje terug ik een mooie tegenkwam bij lemar motor in venray en we er over begonnen te handelen, en ik een goede prijs terug kreeg voor mijn kawasaki. Helaas werd die vorig weekend uit mijn tweede garagebox gestolen waardoor ik nu " gedwongen " word om op zoek te gaan naar een nieuwe fiets. Alhoewel ik het niet zo erg vinden om op zoek te gaan want ik wil deze keer een motor voor het woon/werk verkeer en om een lekker toertje te maken, dus vandaar dat mijn keuze op de bmw boxer is gevalen!
Ik moet wel zeggen dat ik schrok over sommige verhalen die ik hier las over de versnellingsbak, abs en een term zoals kfs?? :$ ik ben me dus helemaal opnieuw gaan oriënteren hierdoor! Vandaar ook de zijstap naar de overheidsmotor de k1200.

Hoop hier veel nuttige tips te vinden, maar dat gaat wel goedkomen geloof ik!
thepeck

Re: Er komt er een aan!

Ongelezen bericht door thepeck »

Hoi David , welkom op dit forum. Wij kennen elkaar van de ZZR-club. Ook ik heb vanwege de zithouding afscheid genomen van de ZZR 1100. dit overigens al drie jaar geleden gedaan. Eerst een K100 gereden en sinds een week of zes een R1100RT.
Ik heb geen horror verhalen over versnellingsbakken ed. Hoewel de schakelbak van de Bmw even anders aanvoelt dan die van de kawasaki. Op dit forum zijn er genoeg mensen die hier veel meer van weten. Veel plezier met het zoeken naar een geschikte motor voor jou.

mvg Martin
Laatst gewijzigd door thepeck op 12 mei 2013, 05:51, 3 keer totaal gewijzigd.
marcel72
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Heerlen

Ongelezen bericht door marcel72 »

Hoi David,

welkom op het forum.
Ik denk dat er voor alle merken wel "horrorverhalen" zijn te vertellen. En op fora komen ook vaak de problemen naar voren. Neemt niet weg dat er op dit forum in ieder geval ook flink naar oplossingen wordt gezocht.
Ben zelf ook van een Yamaha overgestapt naar een BMW. Is even wennen, maar daarna wilde ik niet anders meer. Qua zithouding en rijgedrag was er een "klik".
Succes met zoeken!

groeten uit Heerlen,
Marcel
Eerst: Yamaha FJ1200, toen: BMW K1100LTSE en R1200RT. Nu K1600GT
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Welkom op het RT-forum en succes met je zoekactie.
'n Tip? Kijk eens wat onze forumlieden te koop aanbieden op: viewforum.php?f=7

[groet]
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
HansH

Ongelezen bericht door HansH »

Hallo David,
De vliegtuigen welke neerstorten vind je in de krant en die geland zijn zie je terug op teletext. Zo hou je de krant dunner. Er zijn bergen boxerBMW"s verkocht en de ellende komt op de buis. Laat je niet afschrikken, de meeste problemen worden of zijn door BMW keurig opgelost. Wat betreft die K1200P motor, is een fantastische motor en loopt als een turbine,deze heeft echter wel een klein probleem met zijn hydrolische zuiger welke de koppeling bedient. Probleem is dat je er slecht bijkomt wat een reparatie duur maakt. Daar kom je eigenlijk bij het belangrijkste punt als je woonwerk gaat rijden, die boxers zijn netjes in de kosten met hun goede toegankelijkheid en hun beschaafde vermogen.

Heel veel wijsheid gewenst,

Groet, Hans
mkoskamp
Woonplaats of omgeving: Deventer

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Hoi David,

Een R1100RT of R1150RT is een erg fijne tourmotor. Ik zou wel een met een comfortzadel zoeken. En die horrorverhalen... Er zijn veel R motoren verkocht en daarom lees je relatief vaak over een bepaald probleem. In dit geval de bak. Ik heb een RS gehad die ik met 120.000 probleemloze KM's heb ingeruild op mijn huidige RT.
Een RT trilt wat meer dan een japanner en heeft wat mechanisch geluid, maar het stuurt heerlijk. De windbescherming om een 11x0RT is geweldig en de systeemkoffers zijn ook zeer praktisch.
db1972

En vandaag gekocht R1100RT uit 1997 met 78230 km op de klok
Afbeelding
thepeck

Ongelezen bericht door thepeck »

Gefeliciteerd. _004 Heel veel plezier en veilige km gewenst met je mooie blauwe RT :D

[groet] MaRTin -1100-
Edwin1970
Type: R1100RT
Bijz: BOUWJAAR 2000
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Edwin1970 »

Gefeliciteerd met je aanwinst.
Is inderdaad een heeeeeeeeel mooie kleur. Big RT Smile
Groet,
Edwin
Edwin1970
Bijz: BOUWJAAR 2000
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Edwin1970 »

Gefeliciteerd met je aanwinst.
Is inderdaad een heeeeeeeeel mooie kleur. Big RT Smile
Groet,
Edwin
BMW
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door BMW »

Ben ook als een blok gevallen voor de kleur , maar alsnog veel plezier van je nieuwe aanwinst _004

[groet] FenneRT
Honda CB500 - Suzuki GT750 - Honda 750KZ - Honda Magna - BMW R1100RT - BMW R1150RT - Honda blackbird 1100 XXX -
HansH

Ongelezen bericht door HansH »

Laat de zomer nu maar komen David, al zit je met regen ook niet slecht op zo'n motor.

Heel veel plezier en veel veilige kilometers gewenst met je nieuwe motor. _004

Groet,
Hans
db1972

Thnxs allemaal inmiddels der eerste km woon werk verkeer erop zitten en heb het helemaal naar mijn zin op de RT,
Alleen op zoek naar een iets hoger en breder kuipruitje dan zit ik helemaal goed denk ik, alhoewel het een wereld van verschil is met de kawa .... Schakelen moet ik aan wennen moet ik zeggen, gaat zeer soepel, maar met wat meer geluid als bij een kawasaki, lijkt net of die wel in de versnelling valt maar eerst moeten de tandwielen grijpen, en dan vooral bij het wat snellere optrekken, ook leek het vandaag wel toen ik het gas opendraaite dat hij heel even hoog de toeren inging en zich toen pakte en netjes doortrok! En bij constante snelheid heb ik af en toe het gevoel dat ik op verschillende momenten wat onrustig is en dan weer eens inhoud en de keer erop beetje snel rijd! Vreemd gevoel om te beschrijven maar kan ook ooemn omdat het een compleet andere motor is dan ik gewend ben, oliepeilglaasje is ook verhaal apart, kan het dat ik in het midden een rode stip zie? Is wel lastig oliepeil checken!... Maar verder het rijden bevalt me uitstekend ben wel nog beetje met de zithoogte van het zadel aan het klooien morgen maar eens op de hoogste stand! _004
RoadXplorer

Ongelezen bericht door RoadXplorer »

db1972 schreef: Alleen op zoek naar een iets hoger en breder kuipruitje dan zit ik helemaal goed denk ik, alhoewel het een wereld van verschil is met de kawa ....
Gisteravond net een Vstream ruit van Ztechnik op mijn 1150RT gezet en daarna een stukje autosnelweg gereden. Wat een verschil. Luchtstroom naast de schouders ipv tegen de helm en daardoor ook stiller. Wel kijk ik dan door het ruit ipv eroverheen.
Ik heb het scherm besteld voor € 179 inclusief verzending bij http://www.mlmparts.com/nl/ztechnik-win ... tream.html

Sent from my iPad aan alle forumleden HD
Ard
Type: R1150RT
Woonplaats of omgeving: Rotterdam-Rijnmond

Ongelezen bericht door Ard »

Ik heb dit scherm ook op mijn fiets, zeker een aanwinst.
Nu geen geklapper meer van wind op m'n hoofd.
Moest alleen enkele weken later een nieuw pootje in mijn windscherm verstelling plaatsen omdat deze was gebroken, dit pootje was eerder door de vorige eigenaar gerepareerd.
db1972

Stomme vraag maar dat past dan ook op mijn -1100- ?
EileRT
Erelid
Erelid
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

db1972 schreef:Stomme vraag maar dat past dan ook op mijn ?
Maar natuurlijk! Ik heb de V-stream ruit ook op mijn -1100- . Je kunt de ruit kopen in verschillende formaten.

(sorry, we gaan in bovenstaande een beetje "off topic" :O )
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
db1972

is niet echt off topic is nog steeds mijn topic Big RT Smile
AGVerheij
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Mooie fiets, en hele mooie kleur !
db1972 schreef:En bij constante snelheid heb ik af en toe het gevoel dat ik op verschillende momenten wat onrustig is en dan weer eens inhoud en de keer erop beetje snel rijd!
En dat is dus de beruchte/beroemde/gevreesde KFR, en daar is inmiddels een apart 'hoofdstuk' in ons forum mee gevuld.
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

succes met je nieuwe bike ;)

grts Franky
Grts Franky

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”