Hallo,
wellicht dat dit al eens ergens anders gevraagd is maar ik ben het helaas niet tegengekomen:
betreft r1100rt uit maart 1997.
mijn scherm wil niet meer naar beneden, misschien wel naar boven. Als ik het contact aanzet en ik on de schakelaar vd ruit druk dan schakelt het relais wel, dat kan k horen maar er gebeurt dus niets.
Ik heb het dashboard beschermkapje er al afgehaald en de tellers losgemaakt en de relais uitgewisseld en ook de schakelaar aan het stuur al uit elkaar gehaald: door de contacten door te verbinden in de schakelaar schakelt het relais gewoon dus daar lijkt mij niet mis.
In de elektrische tekening vd kuipruit staan linksonder 2 schakelaars: windshield up and down switch. de vorige eigenaar zei me dat het iets met die schakelaars te maken had alleen zou ik graag weten waar ik die kan vinden zodat ik die kan checken of het daar wellicht aan ligt. Zal dan direct checken of het niet de motor is die de geest heeft gegeven want ik vermoed dat die schakelaars ergens achter het dashboard kapje zit.
alvast bedankt bij voorbaat voor eventuele antwoorden/ tips.
gr,
Michel
kuipruit schakelaars
Moderator: RT_Patrick
Re: kuipruit schakelaars
ben zelf op zoek gegaan en gevonden. De motor doet het wel gewoon maar het ligt idd aan de microswitches. Aan de motor zit een plastic wieltje en tandwieltje wat met de motor meedraait. Op het wieltje zitten 3 palletjes die de microswitches "bedienen" als de motor draait. 1 palletje geeft aan de schakelaar door als het scherm omhoog staat, 1 andere geeft omlag aan. Als het schakelaartje in het palletje valt dan schakelt de motor af. Een derde palletje bedient beide schakelaars.
Heeft iemand ervaring met het uit elkaar halen/ in elkaar zetten van dit mechaniek? op de een of andere manier draait dat wieltje niet goed mee en schakelt de motor dus uit als het niet hoort.
Heeft iemand ervaring met het uit elkaar halen/ in elkaar zetten van dit mechaniek? op de een of andere manier draait dat wieltje niet goed mee en schakelt de motor dus uit als het niet hoort.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht