Even een situatie schets ... Ik rij op de meest recherbaan ( baan 1 ), het is hier driebaan's en er is een file.
De linker baan rijd iets door en een KTM motor komt tussen de file door ( tussen baan 2 en 3 ) en gaat weer tussen de auto's rijden op de link baan ( baan 3 ).
Nu komt er ook een BMW R1200S aanrijden zie ik in mijn spiegel, deze rijd ook tussen de file door op baan 2 en 3.
Nu begint het verkeer weer op de linkerbaan ( baan 3 ) te stoppen, en de KTM rijder bedenk zich en wilt weer tussen de file doorrijden op baan 2 en 3 .... Je voelt hem al ... Hij kijkt niet, geen knipperlicht aan en gaat maar het midden om er tussen door te rijden en ziet niet dat de R1200S naast hem zit ... gevolg ... KTM rijder heeft body to body contact met de R1200S rijder ... deze schrikt en remt en botst zo tegen de achterzijde van een Opel Astra en ligt hiermee met zijn BMW op de grond.
De ham vraag is hierin ... Wie is de schuldige.
Mijn motivatie is de KTM rijder omdat deze naar rechts ging zonder te kijken en richting aan te geven, maar mijn dilemma is wisselde hij van rijstrook? Dat weer niet omdat hij naar de weg as ging. Maar wisselt een automobilist van strook dan zit hij wel fout. Kijk dat de BMW tegen de Opel Astra bots moet je zien als dat hij achterop zijn voorligger botst.
Maar wie van de motorrijders zat nu fout?