storing gemel alarm r1100rt
Moderator: RT_Patrick
storing gemel alarm r1100rt
Hallo rt leden.
Graag wil ik hulp bij de storing aan mijn alarm systeem.
Het systeem is origineel ingebouwd in mijn r1100rt uit nov 1996 en van Gemel uit Italie.
De handzender eet de spanning van de batterij op, batterij is erg snel leeg.
Is hier een nieuwe zender voor te krijgen?
Het alarm systeem reageert ook niet op de inductieve sleutel.
Ik heb div handleidingen door gelezen en geprobeerdt het alarm uit te schakelen.
Helaas wil dit niet lukken.
De storing is opgetreden na de winterstalling, binnen bij mij in de garage, daarbij stond de motor aan de druppellader.
Vast bedankt voor de reactie. Hans
Graag wil ik hulp bij de storing aan mijn alarm systeem.
Het systeem is origineel ingebouwd in mijn r1100rt uit nov 1996 en van Gemel uit Italie.
De handzender eet de spanning van de batterij op, batterij is erg snel leeg.
Is hier een nieuwe zender voor te krijgen?
Het alarm systeem reageert ook niet op de inductieve sleutel.
Ik heb div handleidingen door gelezen en geprobeerdt het alarm uit te schakelen.
Helaas wil dit niet lukken.
De storing is opgetreden na de winterstalling, binnen bij mij in de garage, daarbij stond de motor aan de druppellader.
Vast bedankt voor de reactie. Hans
- EileRT
- Erelid
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: storing gemel alarm r1100rt
Hallo Hans,
Allereerst van harte welkom op het RT forum. Het wordt gewaardeerd dat je je even voorstelt binnen het item: "Nieuw hier? Stel je even voor...."
Ik heb niet een direct antwoord op je vraag, maar weet dat er na aankoop van mijn RT al problemen waren met het Spyball alarm dat erop zat. Ik heb het er vakkundig door Kenny van MSA af laten halen en heb een deugdelijk slot aangeschaft....
Je krijgt vast en zeker reacties voor je probleem van medeforummers!
Eilert
Allereerst van harte welkom op het RT forum. Het wordt gewaardeerd dat je je even voorstelt binnen het item: "Nieuw hier? Stel je even voor...."

Ik heb niet een direct antwoord op je vraag, maar weet dat er na aankoop van mijn RT al problemen waren met het Spyball alarm dat erop zat. Ik heb het er vakkundig door Kenny van MSA af laten halen en heb een deugdelijk slot aangeschaft....
Je krijgt vast en zeker reacties voor je probleem van medeforummers!
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
Re: storing gemel alarm r1100rt
Inderdaad, ook welkom.
Volgens mij is dit het standaard OEM alarm wat optioneel was voor de 1100RT/1150RT.
Waar je nog steeds handzenders voor kunt krijgen, bij de BMW dealeRT.
Ik adviseer je om het contact van de inductieve sleutel zelf én het contact op het dashboard voorzichtig (!) met een gumpotlood goed schoon te maken.
Als de inductieve sleutel dan nog steeds niet werkt, lijkt het mij dat de oplaadbare accu van de alarm-unit zelf defect geraakt is, en het alarm dus blijkbaar zijn programmering verloren is.
In de Handige Download sectie staat de handleiding van dit alarm, inclusief de procedure om handzenders én inductieve sleutels aan te melden (lees de procedure heel goed door!) of je kunt bij de BMW dealeRT langs gaan, zij kennen dit alarm en zouden je snel kunnen vertellen wat er aan de hand is.
Suc6!

Volgens mij is dit het standaard OEM alarm wat optioneel was voor de 1100RT/1150RT.
Waar je nog steeds handzenders voor kunt krijgen, bij de BMW dealeRT.
Ik adviseer je om het contact van de inductieve sleutel zelf én het contact op het dashboard voorzichtig (!) met een gumpotlood goed schoon te maken.
Als de inductieve sleutel dan nog steeds niet werkt, lijkt het mij dat de oplaadbare accu van de alarm-unit zelf defect geraakt is, en het alarm dus blijkbaar zijn programmering verloren is.
In de Handige Download sectie staat de handleiding van dit alarm, inclusief de procedure om handzenders én inductieve sleutels aan te melden (lees de procedure heel goed door!) of je kunt bij de BMW dealeRT langs gaan, zij kennen dit alarm en zouden je snel kunnen vertellen wat er aan de hand is.
Suc6!
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht