OPGELOST!! Motor hapert bij uitvallen Oliemeter, Help?
Moderator: RT_Patrick
Hallo wie kan mij helpen met het volgende vraagstuk.
Ik heb een R1100rt uit '96 waar ik het volgende probleem mee heb.
Wanneer ik de motor start en ga rijden doet hij het goed, dan gaat de temperatuurmeter van de olie ook mee omhoog.
Wanneer ik bij het 4e a 5e blokje ben qua warmte dan gaat hij helemaal naar beneden en valt hij weg.
An sich geen probleem want hij blijft rijden. Maar op het moment dat hij wegvalt begint de motor te haperen als ik gas geef.
De ene keer valt hij sneller weg dan de andere, ligt aan hoe koud het is en of ik binnenwegen of snelweg rijdt.
Als het koud is en ik op de snelweg rijd doet hij er langer over voor de meter wegvalt en begint te haperen.
Binnen in de stad wordt de motor sneller warm volgens mij en begint dat eerder.
Maar altijd wanneer hij wegvalt hapert hij. Soms maar even en soms langer omdat de meter steeds weer uitslaat.
Als ik gas geef blijft hij het wel doen maar het is ook voorgekomen dat hij uitvalt en dan duurt het even voor hij aanslaat.
Dit doet hij sinds vorig jaar einde zomer ongeveer. erg irritant met inhalen of wanneer ik een bocht door ga!!
De motor is net voor een grote beurt bij Kenny weggeweest en daar ligt het niet aan. Bougies, olie etc vervangen.
toen is het wel even iets minder geweest maar begint nu weer.
Heeft iemand hier ervaringen mee gehad? Of weet iemand een oplossing? Meter er tussenuit halen, of iets?
Ik hoor graag ideeën..
Bedankt
Benjamin
Vergeten te vermelden dat wanneer hij goed warm is en hij gehaperd heeft en meter blijft weggevallen dat hij dan wel weer goed rijdt..
Haperen doet hij ongeveer zo'n 5 minuten.
Ik heb een R1100rt uit '96 waar ik het volgende probleem mee heb.
Wanneer ik de motor start en ga rijden doet hij het goed, dan gaat de temperatuurmeter van de olie ook mee omhoog.
Wanneer ik bij het 4e a 5e blokje ben qua warmte dan gaat hij helemaal naar beneden en valt hij weg.
An sich geen probleem want hij blijft rijden. Maar op het moment dat hij wegvalt begint de motor te haperen als ik gas geef.
De ene keer valt hij sneller weg dan de andere, ligt aan hoe koud het is en of ik binnenwegen of snelweg rijdt.
Als het koud is en ik op de snelweg rijd doet hij er langer over voor de meter wegvalt en begint te haperen.
Binnen in de stad wordt de motor sneller warm volgens mij en begint dat eerder.
Maar altijd wanneer hij wegvalt hapert hij. Soms maar even en soms langer omdat de meter steeds weer uitslaat.
Als ik gas geef blijft hij het wel doen maar het is ook voorgekomen dat hij uitvalt en dan duurt het even voor hij aanslaat.
Dit doet hij sinds vorig jaar einde zomer ongeveer. erg irritant met inhalen of wanneer ik een bocht door ga!!
De motor is net voor een grote beurt bij Kenny weggeweest en daar ligt het niet aan. Bougies, olie etc vervangen.
toen is het wel even iets minder geweest maar begint nu weer.
Heeft iemand hier ervaringen mee gehad? Of weet iemand een oplossing? Meter er tussenuit halen, of iets?
Ik hoor graag ideeën..
Bedankt
Benjamin
Vergeten te vermelden dat wanneer hij goed warm is en hij gehaperd heeft en meter blijft weggevallen dat hij dan wel weer goed rijdt..
Haperen doet hij ongeveer zo'n 5 minuten.
Laatst gewijzigd door BenjaminB op 05 apr 2013, 16:40, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GSA
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: twente
Re: Motor hapert bij uitvallen Oliemeter, Help?
Het heeft er de schijn van dat de sensor -als gevolg van de opwarming- een of andere sluiting maakt. Probeer het eens uit met een ontkoppelt stekkertje.
gr v Ciske
gr v Ciske
Hoi Ciske,ciske schreef:Het heeft er de schijn van dat de sensor -als gevolg van de opwarming- een of andere sluiting maakt. Probeer het eens uit met een ontkoppelt stekkertje.
gr v Ciske
Bedankt voor je reactie, bedoel je de sensor bij de meter? Stekkertje wat daar achter zit? Of een andere? Zal toch wel even zoeken zijn, ben niet heel
erg bekend nog met deze motor, en technisch gezien ook geen hoogspringer :)
Gr, Benjamin
- japachap
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Ik zal zeggen in het eerste instantie- kontacts op oliezender schoonmaken.
Als dat helpt niet (en bedrading nog goed) dan olie temperatuur melder vervangen...
Als dat helpt niet (en bedrading nog goed) dan olie temperatuur melder vervangen...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Nou, ik heb de meter er tussenuit gelaten. M.a.w., de stekker van de olie/benzine/gear meter los gehaald. zoals boven als tip.
Vanmorgen opgestapt om naar werk te rijden, leek goed te gaan tot ik op de A10 reed linkerbaan rustig ivm langzaam rijdend verkeer.
Auto voor mij remde af en ik ook, sloeg motor af!!! Linker baan! Geduwd naar vluchtstrook en wat af laten koelen omdat hij niet meteen startte.
Toen hij het eindelijk deed heb ik nog 5 minuten gewacht met draaiende motor tot hij warm genoeg was en niet haperde en toen weer helemaal zonder problemen
verder gereden. Heel vreemd. Hij gaf ook niet meer aan hoe warm de motor was. Rest deed het wel gewoon, meter benzine en welke versnelling.
Terug van mijn werk duurde het lang voor hij een warm genoeg werd wegens de kou en was hij veel aan het haperen omdat hij net niet boven die (hoeveel dat dan ook is) temperatuur kwam. Vlak bij huis was hij er voorbij en deed hij het weer goed. Ook weer zonder de temperatuurmeter.
Ik ben nu de kluts kwijt, lijkt niet alsof elektrisch probleem is denk ik. Maar mechanisch lijkt mij ook vreemd omdat hij dan op dat bepaalde punt zou moeten blijven stotteren/haperen/hikken.. Maar wat houden we over? Emotioneel probleem?? Praten hielp ook niet...
Help? iemand een idee?
Vanmorgen opgestapt om naar werk te rijden, leek goed te gaan tot ik op de A10 reed linkerbaan rustig ivm langzaam rijdend verkeer.
Auto voor mij remde af en ik ook, sloeg motor af!!! Linker baan! Geduwd naar vluchtstrook en wat af laten koelen omdat hij niet meteen startte.
Toen hij het eindelijk deed heb ik nog 5 minuten gewacht met draaiende motor tot hij warm genoeg was en niet haperde en toen weer helemaal zonder problemen
verder gereden. Heel vreemd. Hij gaf ook niet meer aan hoe warm de motor was. Rest deed het wel gewoon, meter benzine en welke versnelling.
Terug van mijn werk duurde het lang voor hij een warm genoeg werd wegens de kou en was hij veel aan het haperen omdat hij net niet boven die (hoeveel dat dan ook is) temperatuur kwam. Vlak bij huis was hij er voorbij en deed hij het weer goed. Ook weer zonder de temperatuurmeter.
Ik ben nu de kluts kwijt, lijkt niet alsof elektrisch probleem is denk ik. Maar mechanisch lijkt mij ook vreemd omdat hij dan op dat bepaalde punt zou moeten blijven stotteren/haperen/hikken.. Maar wat houden we over? Emotioneel probleem?? Praten hielp ook niet...

Help? iemand een idee?
- Snellecees
- Type: R1200RT
- Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Breda
motormanagement misschien, brandstoffilter waardoor de motor na een aantal kilometers te weinig brandstof krijgt, Vacuumtrekken van brandstoftank, iets in de ontsteking, slechte bougiekabel
Kan van alles zijn
Kan van alles zijn
Mag ik vragen waarom je met de motor niet terug gaat naar Kenny?
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Als je het zelf niet op kunt lossen moet/kun je terug naar Kenny, je bent nu goed weggekomen met dit defect, volgende keer rijdt er eentje over je heen en dat is het allemaal niet waard.
Lijkt mij inderdaad een elektrisch probleem, oliesensor is input voor de Motronic, als die niet goed is kun je rare effecten krijgen, goed naar laten kijken.
Lijkt mij inderdaad een elektrisch probleem, oliesensor is input voor de Motronic, als die niet goed is kun je rare effecten krijgen, goed naar laten kijken.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
Kopie van reactie ik al verstuurd had naar Jos, die vroeg het ook al. Maar:
Ja, dat is sowieso een optie, maar ik vroeg mij ook af of iemand dit eerder heeft meegemaakt.
En als ik (zonder steeds op en neer naar Amersfoort vanuit Amsterdam te hoeven rijden) het op een "makkelijke" manier nog zelf kan vinden leek mij dat leerzaam en eerlijk gezegd goedkoper. Netveel geld in gestoken en heb het helaas niet zomaar allemaal liggen.. (niet om Kenny want dat is een vakman en prijs/kwaliteit gezien goed en eerlijk)
Maar ik geef jullie gelijk, Vermoedelijk ga ik weer bij Kenny en Nina op bezoek..
Dan weet ik wel dat het weer goed komt. en inderdaad, ik heb nu mazzel gehad. En zou ik niet voor granted moeten nemen ja..
Mochten er ondertussen nog ideen zijn hoor ik ze graag en ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.
Ja, dat is sowieso een optie, maar ik vroeg mij ook af of iemand dit eerder heeft meegemaakt.
En als ik (zonder steeds op en neer naar Amersfoort vanuit Amsterdam te hoeven rijden) het op een "makkelijke" manier nog zelf kan vinden leek mij dat leerzaam en eerlijk gezegd goedkoper. Netveel geld in gestoken en heb het helaas niet zomaar allemaal liggen.. (niet om Kenny want dat is een vakman en prijs/kwaliteit gezien goed en eerlijk)
Maar ik geef jullie gelijk, Vermoedelijk ga ik weer bij Kenny en Nina op bezoek..
Dan weet ik wel dat het weer goed komt. en inderdaad, ik heb nu mazzel gehad. En zou ik niet voor granted moeten nemen ja..
Mochten er ondertussen nog ideen zijn hoor ik ze graag en ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Diagnoses op afstand zijn altijd lastig . . . . want: "het kan van alles zijn" . . . . neem maar contact met onze expert op en geef je fiets aan een nader onderzoek bloot . . . we horen wel graag wat de oorzaak was . . . .
BenjaminB schreef:Kopie van reactie ik al verstuurd had naar Jos, die vroeg het ook al. Maar:
Jos WRSM
Jos WRSM
Baird schreef:Als je het zelf niet op kunt lossen moet/kun je terug naar Kenny, je bent nu goed weggekomen met dit defect, volgende keer rijdt er eentje over je heen en dat is het allemaal niet waard.
Dat bedoel ik; ga niet spelen en ga niet door met gevaar voor ......
Ga terug naar Kenny, natuurlijk dat kost geld en ik begrijp dat het ook niet op jouw rug groeit, maar jouw leven is vele malen kostbaarder.
Naar mijn idee kun je geen beter advies krijgen.
groet, en wijsheid gewenst,
RhanRT
- PaulRS
Hoi.
Het lijkt erop dat je olietemp sensor van de leg is.
Haperende motor en een valse indicatie zijn de weggevers.
Die sensor zorgt bij de koude start voor een verrijking van het brandstofmengsel door via de Moronic de injectoren meer brandstof in te spuiten.
Eenmaal op temperatuur zorgt deze sensor voor de fijn afregeling.
Dus sensor van de leg, mengsel van de leg en je motor verzuipt, of krijgt tekort.
Groeten, Paul.
Het lijkt erop dat je olietemp sensor van de leg is.
Haperende motor en een valse indicatie zijn de weggevers.
Die sensor zorgt bij de koude start voor een verrijking van het brandstofmengsel door via de Moronic de injectoren meer brandstof in te spuiten.
Eenmaal op temperatuur zorgt deze sensor voor de fijn afregeling.
Dus sensor van de leg, mengsel van de leg en je motor verzuipt, of krijgt tekort.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Vanmorgen gelijk Kenny gebeld. We gaan op onderzoek uit en beginnen eerst met de olie temperatuur sensor.
Die is nu besteld en gaat er volgende week in. We zijn benieuwd.
Tot die tijd, OV here we come..
Ik houd jullie op de hoogte! Bedankt voor de ideeen, de eerlijkheid en bezorgdheid ook.
Die is nu besteld en gaat er volgende week in. We zijn benieuwd.
Tot die tijd, OV here we come..
Ik houd jullie op de hoogte! Bedankt voor de ideeen, de eerlijkheid en bezorgdheid ook.
UPDATE Motor hapert bij uitvallen Oliemeter, Help?
Nou, story continues....
Vanmiddag bij Kenny geweest. Super ontvangst weer! Koffie, koekje en een snuffel van Nina.
Hebben de temperatuur censor vervangen en ik mocht van Kenny daar even gebruik maken van een schroevendraaier om de warmte indicator/meter weer aan te sluiten. Daar lag het ook niet aan want stekker losgehaald en geen resultaat helaas. Toen terug gereden naar Amsterdam met goede hoop.
Helaas, zoals Kenny al dacht geeft hij nog steeds hik ups wanneer de warmtemeter uitvalt. Vreemd genoeg deed hij dat pas bij
Muiden. Je zou haast denken dat de motor dan toch wel op temperatuur zou zijn toch? Ook al is er veel wind. Hij heeft de hik ups gehad tot aan huis en ook een keer bij stoplicht hier bij mij uitgevallen. Een vreemde en vervelende situatie. En nu ook voor Kenny een vraagteken geworden.
Toch de computer van de motor? Pff wat een vervelend vraagstuk weer. En het rijdt er niet fijner op. Maar om nu een DCI of management computer te kopen voor zo'n 100? euro 2e hands om te testen vind ik ook nogal wat...
Wie O Wie heeft er nog verdere ideeën? Schijnbaar is dit nog nooit? voorgevallen. Help?
Groetjes Benjamin
Vanmiddag bij Kenny geweest. Super ontvangst weer! Koffie, koekje en een snuffel van Nina.
Hebben de temperatuur censor vervangen en ik mocht van Kenny daar even gebruik maken van een schroevendraaier om de warmte indicator/meter weer aan te sluiten. Daar lag het ook niet aan want stekker losgehaald en geen resultaat helaas. Toen terug gereden naar Amsterdam met goede hoop.
Helaas, zoals Kenny al dacht geeft hij nog steeds hik ups wanneer de warmtemeter uitvalt. Vreemd genoeg deed hij dat pas bij
Muiden. Je zou haast denken dat de motor dan toch wel op temperatuur zou zijn toch? Ook al is er veel wind. Hij heeft de hik ups gehad tot aan huis en ook een keer bij stoplicht hier bij mij uitgevallen. Een vreemde en vervelende situatie. En nu ook voor Kenny een vraagteken geworden.
Toch de computer van de motor? Pff wat een vervelend vraagstuk weer. En het rijdt er niet fijner op. Maar om nu een DCI of management computer te kopen voor zo'n 100? euro 2e hands om te testen vind ik ook nogal wat...
Wie O Wie heeft er nog verdere ideeën? Schijnbaar is dit nog nooit? voorgevallen. Help?
Groetjes Benjamin
- mkoskamp
- Type: R1200RT
- Woonplaats of omgeving: Deventer
Re: UPDATE Motor hapert bij uitvallen Oliemeter, Help?
Het zou ook een dubbelfout kunnen zijn. Bijvoorbeeld dat bij het opwarmen van de motor ergens een slechte massa ontstaat. Het wegvallen van de temperatuurmeter is dan slechts een syndroom.
Heb je de stekker van de motronic los gehad en schoongemaakt?
- Ton1959
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Ik heb net gelezen dat in geval de olietemperatuur sensor defect is de motor gewoon overgaat op het noodprogamma en de motor dus gewoon re rijk loopt. Dus de sensor zal jou probleem niet veroorzaken verwacht ik dan.
Dus misschien een bedrading probleem vuile contacten hallgever?
mkoskamp schreef:Het zou ook een dubbelfout kunnen zijn. Bijvoorbeeld dat bij het opwarmen van de motor ergens een slechte massa ontstaat. Het wegvallen van de temperatuurmeter is dan slechts een syndroom.
Vrijdag ga ik de tank eraf halen en de motronic checken en schoonmaken. Motronic begreep ik her en der zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn. De massa fout zou kunnen maar dan zou dit vanaf een bepaalde temperatuur moeten blijven lijkt mij. Nar een paar minuten hick ups te hebben rijd hij wel weer gewoon als de meter weg blijft. . Wellicht goed om te checken, thanks.
Inderdaad Ton, de sensor werkt naar behoren. Gelukkig maar, die zal voorlopig blijven doen nu deze vervangen is. Maar wel leuk om te weten dat er blijkbaar nog een noodprogramma ingeschakeld kan worden.Ton1959 schreef:Ik heb net gelezen dat in geval de olietemperatuur sensor defect is de motor gewoon overgaat op het noodprogamma en de motor dus gewoon re rijk loopt. Dus de sensor zal jou probleem niet veroorzaken verwacht ik dan.
En bedrading ga ik vrijdag als ik toch de tank eraf heb gelijk nakijken ja en doormeten zover mogelijk.
Een vuile hallgever

Al met al leer ik wel steeds meer hier en door te sleutelen. Wie weet kan ik jullie ooit nog adviseren

- Ton1959
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Ik denk meer aan een hallgever die misschien vervangen moet worden. Maar bedrading naar de Motronic gaat en stekker aansluiting massaverbindingen en dergelijke nalopen kan ook geen kwaad. Ik had bij mijn Suzuki ooit een defecte bobine. En die ging naar 96 km op de snelweg ook inhouden . Dan was de temperatuur hoog genoeg onder de tank en kreeg ik op twee bougies geen vonk meer. De Hallgevers beginnen toch ook eerst bij hogere temperturen te haperen zover ik hier altijd lees.
Ik zou ook wel benieuwd zijn of op het moment dat de motor afslaat er nog een vonk aan die bougie is en ook of de brandstofpomp dan nog werkt. Maar het blijven vervelende storingen.
Ik zou ook wel benieuwd zijn of op het moment dat de motor afslaat er nog een vonk aan die bougie is en ook of de brandstofpomp dan nog werkt. Maar het blijven vervelende storingen.
Ton1959 schreef:Ik denk meer aan een hallgever die misschien vervangen moet worden. Maar bedrading naar de Motronic gaat en stekker aansluiting massaverbindingen en dergelijke nalopen kan ook geen kwaad. Ik had bij mijn Suzuki ooit een defecte bobine. En die ging naar 96 km op de snelweg ook inhouden . Dan was de temperatuur hoog genoeg onder de tank en kreeg ik op twee bougies geen vonk meer. De Hallgevers beginnen toch ook eerst bij hogere temperturen te haperen zover ik hier altijd lees.
Hoi Ton,
Nog bedankt voor je mailtje met die gegevens! Zeer interessant. Maakt mij ook weer wat wijzer.
Maar de bobine is ook een goeie ja, zal ik eens doormeten hoe het daarmee zit. Even zoeken hoe dat het beste kan zonder de tank eraf te halen
als dat al kan dan maar zeker moeite waard. En natuurlijk de kabels ook gelijk. Bougies zijn vervangen dus die zijn goed. M.a.w, van bobine naar de pluggen etc.
Gaat me lukken! Begint een aardige missie te worden. En de hall gevers/sensoren zijn de volgende denk ik.
Keep you informed!
Uiteindelijk erachter gekomen wat het geweest is..
De oliedruksensor... Deze vervangen en de warmte meter bleef, viel niet weg en schokken waren ook weg!!
Ik wil in ieder geval iedereen bedanken die heeft meegeholpen met denken, tips en tricks, adressen voor kennis etc etc.
FreekC die heel snel was met de hallgever met correcte afhandeling maar in het Bijzonder wil ik Kenny van MSA enorm bedanken
voor het helpen vinden en oplossen van mijn motor probleem. Genoeg mee te stellen gehad maar het is gelukt! Dank je! Er is veel tijd in gaan zitten en altijd even behulpzaam en vriendelijk geweest.
Wat is er allemaal gedaan:
Motronic verwisseld en getest, hallgever vervangen, lambdasensor geprobeerd, oliesensor verwisseld, de meter getest, bekabeling doorzocht, Bobine geprobeerd inclusief bougiekabels en waarschijnlijk nog meer maar weet ik zo niet.
Allen bedankt, ik kan weer rijden en op naar mijn motortourtocht!!
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
De oliedruksensor... Deze vervangen en de warmte meter bleef, viel niet weg en schokken waren ook weg!!
Ik wil in ieder geval iedereen bedanken die heeft meegeholpen met denken, tips en tricks, adressen voor kennis etc etc.
FreekC die heel snel was met de hallgever met correcte afhandeling maar in het Bijzonder wil ik Kenny van MSA enorm bedanken
voor het helpen vinden en oplossen van mijn motor probleem. Genoeg mee te stellen gehad maar het is gelukt! Dank je! Er is veel tijd in gaan zitten en altijd even behulpzaam en vriendelijk geweest.
Wat is er allemaal gedaan:
Motronic verwisseld en getest, hallgever vervangen, lambdasensor geprobeerd, oliesensor verwisseld, de meter getest, bekabeling doorzocht, Bobine geprobeerd inclusief bougiekabels en waarschijnlijk nog meer maar weet ik zo niet.
Allen bedankt, ik kan weer rijden en op naar mijn motortourtocht!!
- PaulRS
Re: OPGELOST!! Motor hapert bij uitvallen Oliemeter, Help?
Hoi.
Ik snap hem nog even niet.
De oliedruksensor heeft niks met het haperen van de motor, of de indicatie te maken, het is een schakelaar die het olie lampje in het controlepaneel aan en uit schakelt.
De olietempsensor doet dat wel, die werkt als input voor de Moronic.
Mijn vraag, welke sensor/schakelaar was het nou?
Die links aan de zijkant, naast het pijlglas, of die rechtsboven, onder de tank?
Groeten, Paul.
De oliedruksensor heeft niks met het haperen van de motor, of de indicatie te maken, het is een schakelaar die het olie lampje in het controlepaneel aan en uit schakelt.
Die links aan de zijkant, naast het pijlglas, of die rechtsboven, onder de tank?
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Dat had ik ook toen ik het las ..............PaulRS schreef: ...............
Ik snap hem nog even niet
............
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
POM POM POM, Benjamin is aan het BROEZEN. Laat hem maar even, hij is door het dolle heen en helemaal blij
Top dat het lek boven is maar laat je nog even weten wat er niet goed was?
Je uitleg heb ik niet helemaal begrepen.
Gr, Hans

Top dat het lek boven is maar laat je nog even weten wat er niet goed was?
Je uitleg heb ik niet helemaal begrepen.
Gr, Hans
PaulRS schreef:Hoi.
Groeten, Paul.
Het mooie is, ik snap het zelf ook niet. ...
Het is de oliedruksensor die onder de tank zit, dus niet die rechtsboven het olie kijk gaatje.
Toen deze vervangen was bleef de meter aan en stopte hij met haperen.
Het is een vreemd verhaal, i know, maar blijkbaar heeft het er toch ergens iets mee te maken dan.
Toen de olietemp sensor (rechts boven olie kijk gat) vervangen was veranderde er niets.
Ik kan er helaas niets anders van maken.
En ja ik ben geheel blij, ware het niet dat ik die kappen er nu niet meer op krijg.
Op een of andere manier lijkt het niet te passen, ook die bij de tank even losgeschroefd om de gaten recht te zetten
en nu wil hij helemaal niet meer vast Grmpf.. Gaat lekker. Iemand in de buurt die kan helpen hiermee toevallig?

- PaulRS
Hoi.
Jij haalt de dingen door elkaar en zaait zo verwarring. :roll: :lol: :lol: :lol:
Het is net anderson.
Onder de tank zit de olietemp sensor, aan de linkerkant net boven het peilglas, dat is de drukschakelaar.
Dan klopt het toch, die vervangen tempsensor geeft de olietemp door aan het brein, en die maakt daar weer een passend brandstofmengsel van.
Groeten, Paul.
Jij haalt de dingen door elkaar en zaait zo verwarring. :roll: :lol: :lol: :lol:
Het is net anderson.
Onder de tank zit de olietemp sensor, aan de linkerkant net boven het peilglas, dat is de drukschakelaar.
Dan klopt het toch, die vervangen tempsensor geeft de olietemp door aan het brein, en die maakt daar weer een passend brandstofmengsel van.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
PaulRS schreef:Hoi.
Jij haalt de dingen door elkaar en zaait zo verwarring. :roll: :lol:
Het is net anderson.
Groeten, Paul.
Dan snap ik inderdaad de verwarring..

Ben in ieder geval blij dat het opgelost is. Nu nog keertje afstellen van het ploffen en die vreselijke kuip er weer opbouwen (vreselijk omdat het niet lukte) en dan klaar.
Een fijn en zonnig weekend!!!
Einde dag: Het is gelukt zit weer in elkaar en helemaal happy. Kilometers, here we come again!!
Nogmaals aan ieder dank voor de ideeen en steun!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2319 Weergaves
-
Laatste bericht door Edwin1970
-
- 15 Reacties