nokkenaskettinggeleider r1200rt
Moderator: RT_Patrick
- WernerB
- Type: R1200RT
- Bijz: Midland BT next/TomTom 550
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tholen
nokkenaskettinggeleider r1200rt
Ik weet het niet zeker, vandaar maar even een vraag aan de professionals onder jullie:
Ook mijn R1200rt zal wel een nokkenaskettinggeleider hebben.
Van mijn 1100rt weet ik dat die na vele 10-duizenden kilometers toch vervangen moest worden. Geldt dat ook voor de 1200rt ? En zo ja, bij welke kilometerstand is dat dan uit te voeren?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Have a nice BMW-day!
WernerB
Ook mijn R1200rt zal wel een nokkenaskettinggeleider hebben.
Van mijn 1100rt weet ik dat die na vele 10-duizenden kilometers toch vervangen moest worden. Geldt dat ook voor de 1200rt ? En zo ja, bij welke kilometerstand is dat dan uit te voeren?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Re: nokkenaskettinggeleider r1200rt
Ik denk dat de nokkenaskettinggeleider bij je R1100RT alleen maar kapot ging omdat je nokkenaskettingspanner niet goed werkte. En als de RT1200RT diezelfde problemen met de nokkenaskettingspanner zou hebben dan zou daar ook de geleider kapot kunnen gaan. Zolang de nokkenasketting goed gespannen blijft zal een geleider niet snel kapot gaan.
Ton
Ton
- WernerB
- Bijz: Midland BT next/TomTom 550
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tholen
Ton, is een nokkenaskettingspanner die niet naar behoren werkt, te horen?
Moet er ook het e.e.a. aan afgesteld te worden? Ik heb geen flauw idee namelijk.
Reden dat ik dit probleem naar voren breng, is dat ik het idee heb dat de linkerkant (cylinder) wat meer geluid maakt dan de rechterzijde.
Have a nice BMW-day!
WernerB[/quote]
Moet er ook het e.e.a. aan afgesteld te worden? Ik heb geen flauw idee namelijk.
Reden dat ik dit probleem naar voren breng, is dat ik het idee heb dat de linkerkant (cylinder) wat meer geluid maakt dan de rechterzijde.
Have a nice BMW-day!
WernerB[/quote]
Have a nice BMW-day!
WernerB

WernerB

- Ton1959
Ik weet niet of bij de R1200RT de constructie hetzelfde is. De nokkenaskettingspanner bij de R1100 aan de linkerzijde loopt leeg als de motor wat langer staat daarom duurt het even voor de ketting strak ligt Dit veroorzaakt de rammel links. Deze rammel stopt als het goed is zeer snel. Maar als dit te lang gaat duren dan slaat de ketting ook meer tegen de nokkenaskettingeleider en daar kunnen stukjes van gaan afbrokkelen en het doet de ketting en tandwielen ook geen goed. De rammel zou zeker snel na het opstarten moeten verdwijnen. Is dit niet het geval dan zou ik het zeker laten controleren. In dat geval ligt de nokkenasketting ook meestal vrij losjes .
Dit soort problemen schijnt toch wel iets typisch Duits te zijn. Mercedes had hier bijna 25 jaar problemen mee. Al was het hier nog wat erger omdat de spanner ook nog muurvast ging zitten uiteindelijk. Ik weet niet of er voor de R1200RT ook een modificatie is aan de spanner maar Kenny zal het ongetwijfeld ook weten.
Ton
Dit soort problemen schijnt toch wel iets typisch Duits te zijn. Mercedes had hier bijna 25 jaar problemen mee. Al was het hier nog wat erger omdat de spanner ook nog muurvast ging zitten uiteindelijk. Ik weet niet of er voor de R1200RT ook een modificatie is aan de spanner maar Kenny zal het ongetwijfeld ook weten.
Ton
- jaybmw
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Op de 1200 geen enkele modificatie ! Ik heb zelfs op 1150's de linker spanners vervangen door die van een 1200 . Wat er wel op duidt dat de hydraulische spanners van een 1200 anders zijn . Maar in de gehele productie van de 1200 is mij geen modificatie op de distributie bekend en is het probleem er dus niet . (rammelen na start) Er zijn al uitgebrijde draadjes over opt forum trouwens .
Groet J.
Groet J.
Laatst gewijzigd door jaybmw op 18 mar 2013, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
- Ton1959
Nou dan is dat al weer één zorg minder. Ik wist dat bij de R1150 ook diezelfde slechte nokkenaskettingspanners zaten. En bij de 1200 hebben ze dus voor standaard wel de betere spanners gemonteerd dus dat is mooi.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2269 Weergaves
-
Laatste bericht door RendeRT
-
- 47 Reacties