Achterwiel draaispeling
Moderator: RT_Patrick
- hybride
- Type: R1150RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Goes
Achterwiel draaispeling
Als ik mijn R1150RT op de standaard zet en zet hem in een versnelling dan kan ik met de hand het achterwiel voorruit/achteruit tegen de aanslagen draaien. Daar zit een redelijke ruimte tussen vind ik. Wat is normaal (aantal graden?) Zegt deze beweging iets over mogelijke slijtage van de cardan onderdelen of is dit normaal. Kan me immers voorstellen dat er wat speling moet zijn.
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Achterwiel draaispeling
Wat je voelt is de totale opgetelde speling van alle onderdelen tussen achterwiel en krukas via de betreffende versnelling, een andere versnelling zal een ander aantal graden verdraaiing laten zien. Wat is goed? Kun je zo niet zeggen want het is een optelsom, waarschijnlijk kunnen Vioma, Kenny en nog een paar anderen er wel iets over zeggen. Bij mijn motor kan ik ook een wat verdraaien: in de eerste versnelling op de velg gemeten ongeveer 4,5 cm, we horen van je
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- hybride
- Type: R1150RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Goes
Bert, bedankt voor je reactie.
Deze (standaard?) speling kan tussen gas loslaten en gas geven soms een aardige 'clutch' geven die je goed hoort en voelt. Dit heeft elke motorvoertuig wel in meer of mindere mate in mijn ervaring, maar bij mijn R1150RT vind ik het aan de forse kant. Je kan er je rijstijl op aanpassen, maar voorkom het niet altijd. Misschien moet ik er nog aan wennen. Ik krijg een beetje het gevoel van ijzer op ijzer. Zit er ergens in de overbrenging ook een rubber om die klappen op te vangen en kan dat verslijten? De motor heeft 68K gelopen. Ben benieuwd welke experts hier iets over kunnen zeggen..
Deze (standaard?) speling kan tussen gas loslaten en gas geven soms een aardige 'clutch' geven die je goed hoort en voelt. Dit heeft elke motorvoertuig wel in meer of mindere mate in mijn ervaring, maar bij mijn R1150RT vind ik het aan de forse kant. Je kan er je rijstijl op aanpassen, maar voorkom het niet altijd. Misschien moet ik er nog aan wennen. Ik krijg een beetje het gevoel van ijzer op ijzer. Zit er ergens in de overbrenging ook een rubber om die klappen op te vangen en kan dat verslijten? De motor heeft 68K gelopen. Ben benieuwd welke experts hier iets over kunnen zeggen..
- PaulRS
Hoi.
Een cm of 5 spelling op het achterwiel, met de bak in 1e, is normaal.
Je rijstijl erop aanpassen is een goed idee.
Verder zitten er in de aandrijflijn 2 dempers, een veerbelaste nok op de ingaande as van de bak, en een rubber in de aandrijfas.
Slijten doet daar niks aan, wel komt het in extreme gevallen voor dat die veer breekt, of het rubber in die as los scheurt,
Groeten, Paul.
Een cm of 5 spelling op het achterwiel, met de bak in 1e, is normaal.
Je rijstijl erop aanpassen is een goed idee.
Verder zitten er in de aandrijflijn 2 dempers, een veerbelaste nok op de ingaande as van de bak, en een rubber in de aandrijfas.
Slijten doet daar niks aan, wel komt het in extreme gevallen voor dat die veer breekt, of het rubber in die as los scheurt,
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht