Dat kan heel veel goed koper, door geen nieuwe hallgeverplaat bij de dealer te kopen maar een gereviseerd exemplaar.
Ik ga hier natuurlijk geen reklame maken maar als er geïnteresseerde zijn moeten ze maar even contact met me opnemen.

-Freek
Moderator: RT_Patrick
Goed om te lezen. Als je het verschil niet zou merken tussen een leeg benzinesysteem en een haperende hallgever, betekent dat dat de startmotor wel werkt bij een defecte hallgever? Zo van... hij probeert wel te starten maar het lukt niet. Of reageert de motor totaal niet op de startknop?FreekC schreef:@ JoJo
Ik denk niet dat dat iets met de hallgevers temaken heeft.
Eerder met een leeg benzinesysteem, bij lange stilstand verdampt de boel natuurlijk.
Natuurlijk niet JoJo, de startmotor staat volstrekt los hiervan qua werking. Je kunt wel starten maar de motor slaat niet aan. Werkt de startmotor niet? Dan heeft dit niets te maken met de hallgever en of een leeg benzinesysteem (tank-leidingen-injectie what ever).JoJothefirst schreef:Goed om te lezen. Als je het verschil niet zou merken tussen een leeg benzinesysteem en een haperende hallgever, betekent dat dat de startmotor wel werkt bij een defecte hallgever? Zo van... hij probeert wel te starten maar het lukt niet. Of reageert de motor totaal niet op de startknop?FreekC schreef:@ JoJo
Ik denk niet dat dat iets met de hallgevers temaken heeft.
Eerder met een leeg benzinesysteem, bij lange stilstand verdampt de boel natuurlijk.
groeten
JoJo
De Hallgevers (genoemd naar een meneer Hall) hebben als enige functie om de positie van de krukas door te geven aan de motronic (het electronische motormanagementsysteem), zodat deze kan uitrekenen wanneer de ontsteking en injectie moeten plaatsvinden. Als de hallgevers geen of verkeerd signaal geven raakt de motronic de kluts kwijt, met onverwachte effecten, zoals Freek beschrijft.JoJothefirst schreef:Eens kijken of ik het begrijp: als je motor bij het starten totaal niet reageert, en na 10 minuten start hij opeens alsof er niets aan de hand was, en vervolgens start hij (zij) maandenlang probleemloos..... zou dan je halgever al stuk kunnen zijn of kun je het nog redden door de kabel bijvoorbeeld te repareren?
Ik heb nu 2 keer meegemaakt dat mijn(geen twinspark) na lange periode stilstaan (wintermaanden) eerst niet reageert bij het starten, maar 5 minuten later toch start. En vorig jaar heb ik het hele jaar verder gewoon kunnen starten. Ik hoop dat dat dit jaar hetzelfde is, maar zou het de halgever kunnen zijn?
![]()
JoJo
Off topic, maar dat heb ik dus 2 keer meegemaakt. En dan na 5 minuten wél starten en een heel seizoen geen problemen meer.RhanRT schreef:Werkt de startmotor niet?
Je bedoelt dat de isolatie om de 4 draden wel heel blijft maar daar binnen-in de isolatie van de losse draden kapot gaat?FreekC schreef:Het probleem is dat er niks te zien is.
Zou je de kabel willen onderzoeken dan moet je hem open knippen/snijden en dat gaat maar 1x.
.............................
-Freek
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!