benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Konstantfahruckeln (KFR) en afstellingen voor soepel rijgedrag. Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental.

Moderator: RT_Patrick

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

PaulRS

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Me bek viel open van verbazing toen ik eens in het luchtfilter keek :O

Vanmorgen eerst de compressie gemeten; prima. 11,5-12 bar.
Toen de brandstofdruk; ook perfect, 3 bar stationair en met gasgeven.

Dus moest het de ademhaling zijn en jawel hoor :roll:

Afbeelding

Een of andere malloot heeft het halve filter afgeplakt, geen wonder dat de motor stationair en op deellast goed was af te stellen en bij vollast de moord stak. :(

Afgaande op dit, en wat kleinigheden bij de vorige sessie, rezen er wat twijfels over de kwaliteit van de vorig jaar uitgevoerde grote beurt.

Dus de klepjes gecontroleerd en ja hoor, ook mis. (zegt niet veel, kan verlopen) maar toch. :roll:

Morgen de olie en -filter en remvloeistof wisselen, brandstof filter controleren, fatsoenlijke vuurstenen erin, voorvorkkeerringen wisselen en dan weer netjes afstellen, moet goed komen. :D

Stay tuned.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

BeemerBert
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Super Paul dat je (Capo)Bert zo op weg helpt.

HULDE

Groet Bert
capobert

Ongelezen bericht door capobert »

Goedemorgen,
Ik kan hier wel wat op zeggen Paul...dat afplakken hebben ze bij de Dynojet gedaan om te kijken of het uitmaakte bij de belastingstest op de band , maar dat maakte dus niks uit!! Hij bleef slecht rijden, veel te weinig benzine kreeg tie......en wat betreft de "vuurstenen", die zijn er twee weken nieuw ingegaan, echte Brisks Halo!
Dus echt rij er eerst maar eens mee dan zal je voelen waar ik de hele tijd tegenaan loop...op de Dynojet band kwam er uit dat de boel veel te arm stond en ze wilden dat er gekeken werd naar het motormanagement en dan misschien een chip.....(a250 euro!!) omdat ik met een K & N filter rij en met een Laser uitlaat..
Stoffel

Ongelezen bericht door Stoffel »

capobert

Ik heb een tweede motronic liggen mocht je daar twijfels over hebben. Het is mijn originele, ik heb degene die ik van de BMWsloop heb gekocht erin laten zitten. Als je wilt kan je hem proberen, de prijs bespreken we dan wel weer.

Groetjes,
stoffel
dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

Nou Bert wat een gedoe :roll: Erg vervelend voor je.

Ik vind het wel heel mooi om te zien dat er dan allemaal maatjes om je heen staan om je te helpen :lol:

Hulde Jongens, Driewerf Hulde

Het zal zeker goed komen :!:
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

capobert schreef:dat afplakken hebben ze bij de Dynojet gedaan om te kijken of het uitmaakte bij de belastingstest op de band , maar dat maakte dus niks uit!!
Maar dan haal je dat er toch weer af naderhand?
Als ik hoor wat er verder aan afstelling niet ok was, lijkt het me niet meer dan logisch dat die hele Dynojet run nergens op sloeg en dat zij ook geen idee hadden hoe dat kwam. Maar ja...even de boel achterlaten zoals je het gevonden hebt lijkt me toch wel het minste.

PaulRS

Hoi.
capobert schreef:...dat afplakken hebben ze bij de Dynojet gedaan om te kijken of het uitmaakte bij de belastingstest op de band , maar dat maakte dus niks uit!!
Ok, dat verklaard een hoop.

Ik heb hier nog een OEM uitlaat en luchtfilter liggen, die gooi ik er onder, afstelwerk afronden en een testritje maken met een manometer in de brandstofleiding.
Als die druk zakt bij hogere belasting, dan weten we meer.

Hoewel ik niet geloof dat het iets te maken heeft met de Laser en K&N, dit maakt het mengsel wel armer, maar niet arm genoeg om deze problemen te geven.

En anders gaan we in op Stoffel's aanbod en wisselen we het brein om te testen.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Mike Philippens

PaulRS schreef:Hoewel ik niet geloof dat het iets te maken heeft met de Laser en K&N, dit maakt het mengsel wel armer, maar niet arm genoeg om deze problemen te geven.
Een K&N en een Laser uitlaat maken het mengsel armer? Hij (de Moronic) meet toch steeds hoeveel lucht er in het mengsel zit of snap ik iets niet?
En als je die componenten hebt, is een afstel/sync rondje dan weer voldoende om de boel netjes te laten lopen?

[sorry voor de hijack]
PaulRS

Hoi.

Hij doet het weer. :D

Uiteindelijk bleek het een brakke injector te zijn waarvan de spoel het signaal niet meer bij kon houden, was wel even zoeken :roll:

Nu een pils en straks eten, dan de 90k beurt afronden en de voorvorkkeerringen vervangen. Kon ook wel eens morgen worden.

@Mike; Moronic meet niks, hij rekent alleen met de signalen die hij krijgt.
Er wordt dus geen mengsel verrijkt, alleen een fijn afregeling door de olie- en luchttemp sensoren, maar die doen maar kleine beetjes en niet genoeg om te compenseren.

Het mooist zou een sjippie erbij zijn, dan krijg je een wheelieënde RT :twisted:

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Mike Philippens

PaulRS schreef:@Mike; Moronic meet niks, hij rekent alleen met de signalen die hij krijgt.
Er wordt dus geen mengsel verrijkt, alleen een fijn afregeling door de olie- en luchttemp sensoren, maar die doen maar kleine beetjes en niet genoeg om te compenseren.
Het mooist zou een sjippie erbij zijn, dan krijg je een wheelieënde RT :twisted:
Is zo'n chip dan het enige, of kan er nog eea afgeregeld worden oid (aan potmeters klooien??) ? Ik heb nl niet zo'n zin om een RapidBike van €500 te kopen...
PaulRS

Hoi.

Open een nieuw draadje, krijg je vast meer respons.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.

BeemerBert

PaulRS schreef:Hoi.

Hij doet het weer. :D

Uiteindelijk bleek het een brakke injector te zijn waarvan de spoel het signaal niet meer bij kon houden, was wel even zoeken :roll:

Nu een pils en straks eten, dan de 90k beurt afronden en de voorvorkkeerringen vervangen. Kon ook wel eens morgen worden.

@Mike; Moronic meet niks, hij rekent alleen met de signalen die hij krijgt.

Groeten, Paul.

Helemaal top Paul dat je hem goed aan het lopen gekregen hebt.
Jammer dat je zo ver weg woont :)

En CapoBert VANAF DIT WEEKEND OP DIE FIETS EN RIJDEN :shock:

Moet een geweldig gevoel zijn.

Groet, Bert
dhr
Contacteer:

Afbeelding

Paul, helemaal top!

ennne Bert, lekker gaan rijden hé
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
capobert

PAULLLLLLLLLLLL,

Wel vreemd om het eerst zo te lezen in het forum, maar jeeeeeee wat geweldig man.....je bent echt super geweldig......ik kan niet wachten om weer eens te mogen genieten van het motorrijden, heb dat zo gemist wil je niet weten echt......zit maar in zo'n doosje met 4 wielen...helemaal twee keer niks...

Ben benieuwd.....heel erg benieuwd hoe het zal voelen.....

Gr
bert (u weet wel die heel blije )
BeemerBert

Tja Bert, die forums.
Je zult de voordelen nog wel ontdekken :D
Hoop in ieder geval dat je nu flink wat probleemloze kilometers kunt maken.

Groet, Bert
Paul

Ongelezen bericht door Paul »

Geweldig werk Paul.

Misschien is een keer een cursus "Hoe werkt onze RT een idee".
Gewoon een gezellige dag waar jij uitleg geeft hoe alles werkt en waar alle electronica te vinden is en waar het voor dient.
Ik weet niet of er meer mensen intresse hebben.

Sleutelen zelf (mecanisch) vind ik geen probleem. Maar al die electronica. :roll:

dhr
Contacteer:

Als Paul RS wil, lijkt me dat een geweldig plan, ik wil wel meehelpen organiseren.
Paul schreef:Geweldig werk Paul.

Misschien is een keer een cursus "Hoe werkt onze RT een idee".
Gewoon een gezellige dag waar jij uitleg geeft hoe alles werkt en waar alle electronica te vinden is en waar het voor dient.
Ik weet niet of er meer mensen intresse hebben.

Sleutelen zelf (mecanisch) vind ik geen probleem. Maar al die electronica. :roll:
Paul

Ongelezen bericht door Paul »

Kijken dan wie er nog meer intresse heeft en natuurlijk moet PaulRS er zin in/tijd voor hebben.
capobert

Een Paul technopoll????????

Met naam en toenaam>???

Nou ik heb er wel zin in....

gr
bert
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Ja hoor, lekker technisch verhaal toegespitst op mijn motor , heerlijk!
kom maar op.
Hans
capobert

WAUWWWWWWWWWWWWW zo klinkt one happy biker!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Echt Paul je bent super....ik heb gewoon een nieuwe fiets!! Hij trekt als een lier, rijdt als een trein en maakt geluid als een..........what ever!!

Heerlijk om weer zonder klote gevoel te mogen rijden, dan pas voel je wat je gemist hebt, of beter wat ik gemist heb......ff lekker doortrekken gewoon zomaar zonder wat dan ook.....echt super..

Nogmaals bedankt en ik hoop gauw eens een keer bij een workshop van je bij te wonen....

En nu?..................................Karren met die handel, lekker zwieren en zzwaaien....en bij deze wil ik iedereen van dit leuke forum bedanken voor het meedenken en meevoelen.....dat maakte dat ik er zin in bleef houden, zin om toch maar door te gaan met deze fiets, want eerlijk is eerlijk k werd er wel een beetje wanhopig van, maar dan ineens is er daar toch weer iemand die net die kennis heeft waarmee je verder kan.

Warme groeten van mij en als je een luide zwarte fiets voorbij hoort komen met een wat oudere man erop met een grote smile........thats me than!!!

Bert

dhr
Contacteer:

van harte Bert, ik ben erg blij voor je, je klinkt herboren :D
Veel Plezierige Kilometers
BeemerBert

En nu?..................................Karren met die handel, lekker zwieren en zzwaaien....en bij deze wil ik iedereen van dit leuke forum bedanken voor het meedenken en meevoelen.....dat maakte dat ik er zin in bleef houden, zin om toch maar door te gaan met deze fiets, want eerlijk is eerlijk k werd er wel een beetje wanhopig van, maar dan ineens is er daar toch weer iemand die net die kennis heeft waarmee je verder kan.

Warme groeten van mij en als je een luide zwarte fiets voorbij hoort komen met een wat oudere man erop met een grote smile........thats me than!!!

Bert

Geweldig Bert, je ziet "Alles kump good "

Super voor je, en veel veilige kilometers met een brede smile gewenst.
En uiteraard, Paul super dat je je kennis zo inzet voor een mede forumgenoot. SUPER :D
PaulRS

Hoi.
capobert schreef:WAUWWWWWWWWWWWWW zo klinkt one happy biker!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat klinkt goed, horen we graag.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
capobert

Nou nu weer een tijd later en heel veel plezierige km, heb ik weer wat.....vorige week net voor mijn vakantie was ik op weg naar nijmegen toen de fiets er ineens geen zin meer in had, hij stopte gewoon met rijden......ik snel naar de kant en daar kreeg ik 'm niet meer aan de praat.
Ik de ANWB gebeld, kreeg ik te horen dat ik geen recht had op hulp van de WW, terwijl ik al 30 jaar lid ben!! maar op dat moment kon me dat weinig boeien dus voor op dat moment wilde ik gewoon die 140 euro betalen en het er later op een rustiger moment het er over hebben waar het fout gegaan is.
Komt de beste man....is een uur bezig geweest maar kwam niet verder dat hij constateerde dat mijn benzine pomp geen benzine doorgaf...van alles geprobeert echt de hele fiets uitgekleed en de tank (net getankt) gelicht.....maar niks mocht baten. Dus ik teneinde raad vroeg aan de man of hij kon zorgen dat er vervoer zou komen om de fiets thuis te krijgen....wat bleek...je hebt pas na 8 dagen recht op vervoer!!!!!! Ik helemaal balen, natuurlijk en gelukkig kon de man het in zijn hart vinden om mij niet die 140 euro aan te rekenen en heeft me ook nog eens weggesleept naar het benzine station nearby.

Maar goed ik heb weer pech maar het goede nieuws is dan wel dat ik steeds sneller en beter mijn fiets leer kennen....

Dit wilde ik even met jullie delen.

gr
bert
PaulRS

Hoi.

Wat heb je nu weer stuk? :roll:

Rust geen zegen op dat ding, en meer pech, ik ben voorlopig 3 weken op vakantie.
Na morgen, eerst de koppeling even wisselen.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.

capobert

Kan iemand mij vertellen waar en of ik perse een nieuwe benzinepomp voor mijn 1100rt kan kopen? Ik heb alwel gekeken bij knalpot enzo maar zie er geen benzinefilter bij staan wie kan me helpen waar ik het moet zoeken?

Ik ga er een dezer dagen aan beginnen, heb er op zich wel zin in, dit moet ik kunnen na de lessen die ik heb mogen aanschouwen van Paul.

Ik hoor van jullie

Bert
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

De Hobbyist in Hunsel: http://www.hobbyist.nl. Hebben veel op voorraad, gewoon even bellen.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Ard
Type: R1150RT
Woonplaats of omgeving: Rotterdam-Rijnmond

Ongelezen bericht door Ard »

Hoi,

Je kan ook ff een mail sturen naar de knalpot, meestal heb je dezelfde dag antwoord.
Enneh, idee om lid te worden van de KNMV ;) hebben goede pechhulp voor een redelijke prijs.
Succes.

Grt,

Ard

p.s. je hebt wel pech met je fiets man, wel mooi om te lezen dat je zoveel hulp hebt mogen krijgen.

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “KFR & Motormanagement”