benzinefilter

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
karelh
Type: R1150RT
Bijz: ooit:BSA ,Honda,Bmw,Suzuki,Ducati
Land: nl
Woonplaats of omgeving: enschede

benzinefilter

Ongelezen bericht door karelh »

Vandaag vond ik een oud benzinefilter welke ongeveer 90000 km in de tank van mij vorige motor een k100 rt heeft gezeten.
Na deze te hebben losgezaagd bleek dat het filter nog brandschoon te zijn.

Dus ik heb geen haast om het filter van mijn RT te gaan vervangen welke binnenkort aan een 80000 beurt toe is.
Dan wordt zelf onderhoud weer wat eenvoudiger.

karelh
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: benzinefilter

Ongelezen bericht door Ton1959 »

karelh schreef:Vandaag vond ik een oud benzinefilter welke ongeveer 90000 km in de tank van mij vorige motor een k100 rt heeft gezeten.
Na deze te hebben losgezaagd bleek dat het filter nog brandschoon te zijn.

Dus ik heb geen haast om het filter van mijn RT te gaan vervangen welke binnenkort aan een 80000 beurt toe is.
Dan wordt zelf onderhoud weer wat eenvoudiger.

karelh
Maar is al het vuil altijd wel zo zichtbaar in een brandstoffilter? Als je vroeger met een brandstoffilter schudde dat in de aanvoerleiding van tank naar carburateur zat bleek er toch nogal wat vuil en zelfs water in te zitten.
karelh
Type: R1150RT
Bijz: ooit:BSA ,Honda,Bmw,Suzuki,Ducati
Land: nl
Woonplaats of omgeving: enschede

Ongelezen bericht door karelh »

Ja dat klopt, ik had ook een r80 st met extern filter maar dat was een stalen tank en er zat altijd troep van de binnenkant van de tank in het filter van de kraan. Daarom had ik ook nog een extern filter gemonteerd.
Later heb ik met grind (bij een aqariumwinkel gekocht) de tank van binnen schoon gemaakt door deze aan elastiek opgehangen en enige tijd heen en weer te schudden.Daarna een tweecomponenten tankmiddel gekocht waar ik de naam van ben vergeten en er een nieuwe laag ingebracht.
Man wat heb ik een werk gehad om het er weer uit te krijgen.
Maar nu heb ik een kunstof tank in mijn r1150rt en de k100 had een aluminium tank dus geen binnenlaag en roest.
karelh
Ton1959

karelh schreef:Ja dat klopt, ik had ook een r80 st met extern filter maar dat was een stalen tank en er zat altijd troep van de binnenkant van de tank in het filter van de kraan. Daarom had ik ook nog een extern filter gemonteerd.
Later heb ik met grind (bij een aqariumwinkel gekocht) de tank van binnen schoon gemaakt door deze aan elastiek opgehangen en enige tijd heen en weer te schudden.Daarna een tweecomponenten tankmiddel gekocht waar ik de naam van ben vergeten en er een nieuwe laag ingebracht.
Maar nu heb ik een kunstof tank in mijn r1150rt en de k100 had een aluminium tank dus geen binnenlaag en roest.
karelh
Aluminium en roest _001
RT1
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Honda GOLDWING 1800A
Woonplaats of omgeving: Deurne

Ongelezen bericht door RT1 »

Lezen :mrgreen:
Aluminium en roest _001
karelh schreef:Ja dat klopt, ik had ook een r80 st met extern filter maar dat was een stalen tank en er zat altijd troep van de binnenkant van de tank in het filter van de kraan. Daarom had ik ook nog een extern filter gemonteerd.
karelh
[groet]
Rob
[b]Honda: Gold Wing 1800 - Honda Deauville 650 - BMW R75/6[/b]: vroeger: R1200RT, PE 1100
Ton1959

RT1 schreef:Lezen :mrgreen:
Aluminium en roest _001
karelh
[groet]
Rob

Alweer te snel :shock:
Roest in de tank komt bij sommige tanks meer voor dan bij andere. Maar het komt het meest voor bij mensen die weinig rijden en de motor lang wegzetten . met een tank die niet vol is. Vuil in de brandstof krijg je altijd dus ik liet een brandstoffilter er nooit zolang in zitten. Dat het de ene keer wat minder vuil is dan de andere keer weet je ook niet van tevoren. Maar ja ieder zijn keus natuurlijk.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”