klok blijft lopen

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
PascalB

klok blijft lopen

Ongelezen bericht door PascalB »

Vandaag wou ik de klok van mijn -1100- op winteruur zetten. Toen ik het uur wilde instellen bleef het uur lopen. Ik heb de zekering verwijderd, boordcomputer gereset en de batterij afgekoppeld. Niets hielp. Zou het knopje geblokkeerd zitten ? Is daar iets aan te doen ? Enkel het uur rolt door, de minuten blijven op 00 en zijn niet in te stellen... _001
JoJothefirst
2024
2024
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: klok blijft lopen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Ik kan me ook nog een soortgelijk incident herinneren..... mijn klok begon 'ineens' te lopen als een razende. De uren liepen zoals de minuten zouden moeten lopen. _003 Ik dacht ook dat er een knopje vast bleef zitten. Vlak daarvoor was er echter een navigatiesysteem geïnstalleerd en er was een kortsluiting ontstaan in de bedrading. Ook de radio deed vreemd. Het bleek dat er 2 zekeringen gesprongen waren (allebei voor o.a. radio). De bekabeling hersteld en de beide zekeringen vervangen. Daarna was het probleem met de klok ook hersteld. Ik moet er nog wel even bij vermelden dat ik een -1150- heb, daarbij kan het elektrisch systeem anders zijn dan bij de 100RT _001
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

[groet]

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
PascalB

Re: klok blijft lopen

Ongelezen bericht door PascalB »

De zekering is in orde, navigatie niet aangesloten. Dus daaraan kan het niet liggen.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”